wp-header-logo-805.png

مگلی ۲۰۰ یکی از بازیگران جدید بازار موتورسیکلت های اسپرت در ایران است. در این مقاله به بررسی ویژگی های آن پرداخته ایم.
برند مگلی که اصالتی انگلیسی دارد، در چند سال اخیر، همچون سایر برندهای بزرگ صنعت خودرو و موتورسیکلت، به دست چینی ها افتاده است و عملاً ماهیتی متفاوت با گذشته پیدا کرده است. حضور مگلی در ایران پیش تر با مدل ۲۵۰ اتفاق افتاد، که با استقبال خوب جوانان ایرانی همراه شد. اما در سال های اخیر، مگلی برای تقویت فروش خود در بازارهای آسیایی مدل های کم حجم تر ۲۰۰ و ۱۵۰ سی سی را نیز طراحی کرد. مگلی ۲۰۰ R و مگلی ۲۰۰ R SE  فعلاً تنها محصولات مگلی در مارکت ایران هستند و توسط شرکت کویر موتور، که خود را نماینده رسمی مگلی معرفی می کند، عرضه می شوند. نکته جالب درباره مگلی ۲۰۰ را می توان حضور شرکت لیفان در پروسه تولید و فروش آن دانست. لیفان، که نامی آشنا در بازار خودرو ایران است، از بزرگ ترین موتورسیکلت سازان چین به شمار می رود. مگلی سری ۲۰۰ را به طور کامل با همکاری لیفان روانه بازارهای جهانی کرده است.
چنانچه قصد خرید این استریت موتور جذاب را دارید، تا انتهای مقاله با ماه همراه باشید.
اولین نکته ای که در برخورد با مگلی ۲۰۰ جلب توجه می کند، فاصله گرفتن آن از استایل ظاهری مگلی ۲۵۰ است. در حالی که، مگلی ۲۵۰ بیش تر به موتورهای سنگین و ریس شباهت داشت، مگلی ۲۰۰ سعی می کند خود را در دسته استریت موتورهای عضلانی قرار دهد. با وجود کوچک تر شدن ابعاد آن نسبت به مگلی ۲۵۰، هنوز هم خوش هیکل و ورزیده به نظر می آید. بین دو مدل ۲۰۰ R و ۲۰۰ R SE تفاوت های ظاهری جزئی وجود دارد. البته همین تفاوت های کوچک سبب شده اند که مدل ۲۰۰ R SE به مراتب، ظاهر اسپرت تری داشته باشد. از نمای جلو که نگاه می کنیم فلاپ های عضلانی، که از باک سوخت تا کناره های چراغ جلو را پوشش داده اند، بیش از هر چیز، در خلق شخصیت اسپرت برای مگلی ۲۰۰ تأثیرگذار بوده اند. چراغ جلو هم بدون شک، جذاب ترین المان اصلی طراحی این موتورسیکلت است. البته این چراغ با تمام زیبا بودنش فرمی بیرون زده دارد و به آسانی در معرض شکستگی و آسیب قرار می گیرد. بخش پایینی چراغ هم خالی و فاقد فلاپ است و از این قسمت، رادیاتور مگلی ۲۰۰ را می توان مشاهده کرد. چراغ های راهنما، همچون اکثر موتورسیلکت های این کلاس، جدا از کاسه چراغ اصلی نصب شده اند. آینه های مگلی ۲۰۰ پایه های بلندی دارند و ژست اسپرت تری به آن می دهند. پیشانی مگلی به رنگ مشکی درآمده و یک طلق بادشکن کوچک هم بالاتر از آن دیده می شود.
طراحی کناری مگلی ۲۰۰ نسبتاً شلوغ است و از خطوط درهم تنیده تشکیل می یابد. نوع چینش فلاپ ها، متعلقات پیشرانه، لوله اگزوز و تزیینات دورنگ بدنه در هر چه چشم نوازتر شدن چهره ۲۰۰ R SE مؤثر بوده اند. نام و نشان لیفان چین بر روی پیشرانه مگلی حک شده است تا باز هم به ما یادآور شود این موتورسیکلت فقط نام بریتانیا را به یدک می کشد و در اصل، ساخته دست چینی هاست، فقط با کمی کیفیت بیش تر! اگزوز مگلی ۲۰۰ ظاهر اسپرت و جذابی دارد. ساختار زین و باک سوخت آن هم از سبک رایج در اکثر موتورهای موجود در این کلاس پیروی می کند. مگلی ۲۰۰ چرخ های بزرگی دارد و رنگ آمیزی مشکی رینگ های آن هم چهره ای خشن برای این استریت موتور جذاب به وجود آورده است. لوله اگزوز به شکل هوشمندانه ای به رنگ استیل درآمده است تا فهرست جذابیت های مگلی را کامل تر کند. در طراحی چراغ عقب و ترک بند مگلی اثری از المان های اغراق آمیزی که در طراحی رقبایی همچون بنلی وجود دارند دیده نمی شود. چراغ عقب ساده و در عین حال اسپرت طراحی شده است. صفحه کیلومتر مگلی ۲۰۰ از ترکیب آمپرهای دیجیتال و آنالوگ ساخته شده است که این موضوع بیش تر به مذاق جوانان خوش می آید.
مگلی ۲۰۰ R و ۲۰۰ R SE به یک پیشرانه تک سیلندر ۴ زمانه مجهز شده اند که دقیقاً ۱۹۸ سی سی حجم دارد. این پیشرانه، که ساخت کمپانی لیفان چین است، با نسبت تراکم ۱۱:۴:۱ از سیستم جرقه زنی DCI بهره می برد. پیشرانه مگلی ۲۰۰ قادر به تولید ۱۱٫۶ کیلووات (حدود ۱۵٫۵ اسب بخار) قدرت است. این بیشینه قدرت در ۸۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می شود. حداکثر گشتاور پیشرانه مگلی هم ۱۵٫۲ نیوتن متر است که از ۶۵۰۰ دور بر دقیقه در دسترس راکب قرار می گیرد. گیربکس ۶ سرعته، وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخ عقب را از طریق زنجیر بر عهده گرفته است. سیستم سوخت رسانی پیشرانه مگلی ۲۰۰ از نوع انژکتور الکترونیک (EFI) است و برای خنک‌کاری این پیشرانه از آب رادیاتور استفاده می شود. استارت پیشرانه ۲ سوپاپ مگلی از طریق سوییچ الکتریکی انجام می گیرد. مگلی ۲۰۰ با مشخصات فنی ذکرشده، طبق گفته خود شرکت کویر موتور، می تواند تا ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت، سرعت بگیرد. مصرف سوخت مگلی ۲۰۰ در منابع مختلف، تقریباً ۲٫۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. باک بنزین مگلی ۲۰۰ با ۱۳ لیتر گنجایش، پاسخ‌گوی مصرف آن خواهد بود.
مگلی ۲۰۰ هم در چرخ جلو و هم عقب از ترمز دیسکی بهره می برد. برای ترمز جلو از یک دیسک با کالیپر دو پیستون و برای ترمز عقب از یک دیسک با کالیپر تک پیستون استفاده کرده اند. رینگ های ۱۷٫۰ اینچی این موتورسیکلت از آلومینیوم سبک و شاسی لوله ای آن از فولاد ساخته شده است. کمک فنر جلو مگلی ۲۰۰ از نوع تلسکوپی هیدرولیک است، اما در عقب از تک کمک فنر قابل تنظیم بهره می گیرد. ناگفته نماند که بر روی مگلی ۲۰۰ یک باتری ۱۲ ولتی نصب می شود. وزن خالص مگلی ۲۰۰ با باک سوخت خالی ۱۳۲ کیلوگرم است. از نظر ابعادی هم طول، عرض و ارتفاع این دورگه انگلیسی – چینی به ترتیب به ۲۰۸۰، ۷۵۰ و ۱۱۰۰ میلی متر می رسد. دو محور مگلی ۲۰۰ نیز ۱۱۳۰ میلی متر از یکدیگر فاصله دارند. در بحث امکانات، مگلی ۲۰۰ فاقد ترمز ABS و دزدگیر است. محفظه حمل بار هم در این موتورسیکلت وجود ندارد. سیستم کلاچ مگلی ۲۰۰ از نوع غیر اتوماتیک است و دنده ها به صورت دستی باید تعویض شوند.
اکنون که در حال خواندن این متن هستید، شرکت کویر موتور فروش مگلی ۲۰۰ R را متوقف کرده است و فقط مدل ۲۰۰ R SE را عرضه می کند. مگلی ۲۰۰ R SE این روزها به صورت نقدی، به قیمت تقریباً ۶۹ میلیون تومانی از سوی کویر موتور به فروش می رسد، اما این شرکت، امکان خرید اقساطی ۲۰۰ R SE را هم برای مشتریان فراهم آورده است. در این طرح فروش، ۲۵ درصد از مبلغ بهای موتورسیکلت به شکل نقدی و باقی به صورت اقساط ۱۴ ماهه بدون کارمزد دریافت می شود. لازم به ذکر است که شما به راحتی می توانید نسخه های صفرکیلومتر مگلی ۲۰۰ را با قیمت هایی پایین تر از قیمت شرکتی در بازار خریداری کنید. به گونه ای که، مدل های ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ از این موتورسیکلت، در بازه قیمتی ۶۲ تا ۶۶ میلیون تومان در بازار آزاد یافت می شوند.                  
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار
نکته جالب درباره مگلی ۲۰۰ را می توان حضور شرکت لیفان در پروسه تولید و فروش آن دانست. لیفان که نامی آشنا در بازار خودرو ایران است، از بزرگ ترین موتورسیکلت سازان چین به شمار می رود. مگلی سری ۲۰۰ را به طور کامل با همکاری لیفان روانه بازارهای جهانی کرده است.
مگلی ۲۰۰ R و ۲۰۰ R SE به یک پیشرانه تک سیلندر ۴ زمانه مجهز شده اند که دقیقاً ۱۹۸ سی سی حجم دارد. این پیشرانه که ساخت کمپانی لیفان چین است، با نسبت تراکم ۱۱:۴:۱ از سیستم جرقه زنی DCI بهره می برد. پیشرانه مگلی ۲۰۰ قادر به تولید ۱۱٫۶ کیلووات (حدود ۱۵٫۵ اسب بخار) قدرت است. این بیشینه قدرت در ۸۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می شود. حداکثر گشتاور پیشرانه مگلی هم ۱۵٫۲ نیوتن متر است که از ۶۵۰۰ دور بر دقیقه در دسترس راکب قرار می گیرد.
مگلی ۲۰۰ R SE این روزها به صورت نقدی، به قیمت تقریباً ۶۹ میلیون تومانی از سوی کویر موتور به فروش می رسد. لازم به ذکر است که شما به راحتی می توانید نسخه های صفرکیلومتر مگلی ۲۰۰ را با قیمت هایی پایین تر از قیمت شرکتی در بازار خریداری کنید. به گونه ای که، مدل های ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ از این موتورسیکلت، در بازه قیمتی ۶۲ تا ۶۶ میلیون تومان در بازار آزاد یافت می شوند.







در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari