خواهشمندیم نگاهی به این دو رقم بیندازید: ۱۱۰۰ اسب بخار در برابر ۳۱۰ اسب بخار! شاید سریعاً بگویید خروجی چهار رقمی بسیار بهتر از دیگری است اما متأسفانه باید گفت در اشتباه هستید.

درگ امروز CarWow بین یک سوپرکار مشهور و یک سوپربایک معروف است. البته هر دو محصول موردبحث جزو برجسته‌ترین‌های کلاس خود هستند.
لامبورگینی اوراکان که مشاهده خواهید کرد توسط JM Imports تیون شده و دو توربوی بزرگ به پیشرانه آن اضافه گردیده است. همین تغییرات باعث شده قدرت پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری اوراکان به ۱۱۰۰ اسب بخار برسد.

این قدرت عظیم به همراه گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. به عنوان یک خودروی چهار چرخ محرک، اوراکان توربو نسبت قدرت به وزن ۷۵۹ اسب بخار بر هر تن را دارد که رقم احساس‌برانگیزی محسوب می‌شود.

البته کاوازاکی H2R حتی برجسته‌تر است. با استفاده از پیشرانه ۴ سیلندر ۱ لیتری سوپرشارژردار، این سوپربایک ژاپنی خروجی ۳۱۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری دارد. در واقع قدرت این موتورسیکلت حتی بیشتر از هوندا سیویک تایپ R می‌باشد.
با در نظر گرفتن وزن ۲۹۴ کیلوگرمی بایک و سوارکار، نسبت قدرت به وزن H2R به رقم خارق‌العاده ۱۰۵۴ اسب بخار به ازای هر تن می‌رسد.

البته پیش‌بینی کردن نتیجه نهایی این درگ کار سختی است. به راحتی می‌توان گفت اوراکان دست پایین‌تر را دارد اما باید مهارت موتورسیکلت‌سوار را نیز در نظر گرفت زیرا قدرت عظیم پیشرانه H2R به چرخ های عقب فرستاده می‌شود.
خب به نظر شما کدام‌یک از این دو محصول فوق‌العاده زودتر به خط پایان می‌رسد؟
امین
تایم هر دو قابل بهبوده چه لامبو چه کاوازاکی تایم هایی که تو ذهنم بود رو نزذن لامبوی ۱۱۰۰ اسبی خدای موتور سیکلت هارو له کرد ببین نیسان جی تی ار های ۱۵۰۰ اسبی ۱۸۰۰ ۲۰۰۰ ۲۵۰۰ چیکار میکنن
ممد ژانگولر
این مش واتسون فقط کم مونده درگ بین خرگوش و لاکپشت یا دایناسور و گودزیلا و همچنین پسر شجاع و خرس مهربون برگذار کنه که ویترین افتخاراتش تکمیل بشه 😂
Ali_x76
سرعت لحظه عبور‌ از خط پایانشون خیلی پشم ریزون بود
واقعا ماشین تیون شده ۱۰ برابر فابریکی هیجان داره، حتی اگه هوراکان باشه
خودم خیلی دوست دارم یه وایپر ACR با دوتا سوپرشارژر ۲.۷ لیتری (همونی که روی دیمون و سوپراستاک گذاشتن) داشته باشم، قدرت ۱۵۰۰hp+
datsun
این بنده خدا فکر قبلا هوندا ۱۲۵ داشته مت واتسون دعوتش کرده تو برنامه
Chevy.c
یه جوری حرف میزنید انگار شب و روز با موتور ۳۰۰ اسبی دارین حرکت میزنید
datsun
بنده رسما همینجا از انجمن سلطان ۱۲۵ سواران عذر خواهی میکنم
[email protected]@DRZ 911
اگه موتور سوار می تونست قدرت رو مهار کنه درگه رو می برد ولی خب فقط تو اون درگ که زود تر کاوازاکی راه افتاد تونست درست لانچ کنه و تو بقیه درگ ها هم که ته چرخ می زد ‌.
محمد امین
مشکل موتور همینه ، و توی لانچ کردن کنترل خوبی نداره ، و مخصوصا بعد از تعویض دنده ها‌
دلیلی اصلیش مربوط به ساختار ماشین و موتور میشه که زمین تا آسمون فرق داره و یه دنیای متفاوت هست
ولی توی رولینگ که این مسائل حل میشه ، موتور راحت تر میتونه از قدرتش استفاده کنه ، چون وزن کمتر و ضریب درک کمتری داره
ARMAN
عجب چیزی بود این هوراکان توربو
موتور هم به علت قدرت زیاد تو لانچ مشکل داشت
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari