هوندا نیز همانند ولوو و جنرال موتورز در حال حرکت به سمت تلفات صفر در محصولات خود است. قدم بعدی برای تحقق این امر هوندا Sensing Elite است که نسبت به سیستم Sensing کنونی این شرکت بهبودهای قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

سیستم Sensing Elite هوندا به عنوان سیستم خودران سطح ۳ در نظر گرفته می‌شود. در سیستم‌های سطح ۳ خودروها از شرایط آگاه بوده و می‌تواند تصمیم‌گیری بکند اما راننده هنوز هم باید توجه کاملی به شرایط پیش روی خود داشته باشد. Sensing Elite اولین بار در هوندا لجند هیبرید EX معرفی شد، خودرویی که در بازار آمریکا عرضه نشده اما می‌توان نسل‌های پیشین آن را در این کشور پیدا کرد.

هوندا هم‌اکنون جدیدترین تکنولوژی ارتباطی و ایمنی خود را در کنگره جهانی سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند آلمان به نمایش خواهد گذاشت.

هوندا قبلاً عنوان پرافتخار اولین خودروساز دست یافته به سیستم خودران سطح ۳ را کسب کرده بود. قبل از اینکه طرفداران تسلا برآشفته شوند باید دانست سیستم خودران این شرکت هنوز در سطح ۲ قرار دارد.

هوندا می‌گوید Sensing Elite بااینکه هنوز هم نیازمند دخالت انسانی است اما برای حذف خطای انسانی طراحی شده است. شما در شهرهای شلوغ می‌توانید دست خود را از روی فرمان برداشته و اعمال رانندگی را به خودرو بسپارید. سیستم هوندا همچنین از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی شرایط و دوری از ریسک‌ها استفاده می‌کند. این سیستم همچنین با دیگر خودروها ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها و محیط آموخته و ترافیک را می‌فهمد.
ارتباط با دیگر خودروها چیزی است که هوندا روی آن مانور خواهد داد. ژاپنی‌ها این تکنولوژی را Safe Swarm می‌نامند، سیستمی که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده اما بر توانایی‌های آن افزوده شده است.

اگر خودروها می‌توانند باهم ارتباط برقرار کنند پس خواهند توانست به یکدیگر درباره تصادفات و ترافیک هشدار دهند. این تکنولوژی همچنین شامل ارتباط خودرو به زیرساخت است. چرا یک خودرو باید با یک ساختمان حرف بزند؟ خب یک پارکینگ زیرزمینی می‌تواند اطلاعاتی درباره پر بودن یا چیزهای دیگر ارائه کند. سناریوی محتمل‌تر این است که ارتباط خودرو با ترافیک شهری و با چراغ‌های راهنمایی خواهد بود. خودرو با این تکنولوژی و سیستم خودران سطح ۳ می‌تواند ترافیک را تسهیل نماید.

هوندا در این کنگره مشارکت خود در تحقیق و توسعه برنامه پایلوت L3 اتحادیه اروپا را نیز اعلام خواهد کرد. EUCAR پروژه پرچم‌دار اتحادیه اروپا برای تست خودروهای خودران است. بخش تحقیق و توسعه این برند در اروپا از سال ۲۰۱۹ تاکنون بخشی از EUCAR بوده و حالا در تست‌های دنیای واقعی شرکت خواهد کرد.
میثم
واقعا باریکلا
خیلی حال کردم
ژاپنیها باید برگردن به دوران طلایی دهه ۹۰
Reza Waffen SS
ایشاالله بهتر از اونم خواهند بود
میثم
البته همین الان هم خیلی خوبن
ولی خیلی دوست دارم مثل اون دوران یکه تاز باشن
محمدرضا
ژاپنی ها کی یکه تاز بودن
لکسوز که بهترین برند ژاپنیه تازه داره به آلمانیها میرسه.دهه نود که فاصلشون با آلمان خیلی بیشتر از این حرف ها بود.
datsun
تو لوکس سازی عقب بودن ولی موارد دیگه نه تنها عقب نبودن بلکه جلو تر هم بودن
محمدرضا
بحث چرم وچوب نیست بحث تلنولوژیه خیلی عقب تر از آلمانی ها بودن شمابنز دهه ۹۰ رو با چه ژاپنی میخوای مقایسه کنی.
datsun
منکر مرسدس، تکنولوژی ها و خدمات بزرگی که وارد خودرو سازی کرد نمیتونیم باشیم ولی ژاپنی ها هم به اندازه خودشون فناوری و تکنولوژی وارد خودرو سازی کردن،
میثم
به محمدرضا
اولین نسل لکسوس ال اس رو مطالعه کن و مقایسه کن با آلمانیهای زمان خودش ببین چه جایگاهی داشته
Sina10
پاسخ محکمی به کسانی که میگفتن ژاپن و خودرو هاش عقب مونده هستن و هیچ اپشن و امکاناتی ندارن ، اینم جواب هوندا به شما
همه خودروسازان بزرگ در حال پیشرفت هستن و این پیشرفت به شرکت با کشور خاصی محدود نمیشه
اینکه فکر کنیم فقط یه صنعت و کشور در حال پیشرفته ، فکر نادرستیه
سیستم خودران محدود به هیچ شرکت یا کشوری نیست و همه دارن روش کار میکنن ، حالا یکی مثل خودروسازان امریکایی جلوترن ولی ژاپن و المان هم راه بزرگی طی کردن و دارن میرسن ، هرچند من کلا علاقه ای به خودران ندارم ، ولی به نظرم جنرال موتورز از بقیه جلو تره و دست بالاتر رو دارا
در کل از اینکه بخوام اسم کشور رو در دنیای خودروبکار ببرم اصلا خوشم نمیاد چون معتقدم بسیاری از این خودروسازان بیشتر از محدود به کشور خودشون باشن ، شرکت هایی جهانی هستن
محمدرضا
چه خبرتونه اینا همش حرفه وگرنه همین چری تیگو ۸ جدید هم که میخواد وارد ایران بشه سیستم خودرانش سطح ۳ هست.برو بررسیش رو بخون ۴تا خبر قبله
حسین
تو چرا اینقدر فشار وارد شد بهت؟
[email protected]!n
سینا جان چه خوشمون بیاد چه نیاد سیستم جدید تسلا فرسنگ ها از همه رقبا جلوتره. چون کمپانی تسلا تکنولوژی محور هست و چندین زیرشاخه در بخش های دیگه هم داره و خودروسازا خیلی خیلی محدودتر از تسلا هستن تو این حوزه و اگر قرار بود خودروسازا این تکنولوژی رو جلو ببرن مطمئن باش تا ۲۰ سال دیگه هم به سیستم الان تسلا نمی رسیدن چون نه علمشو دارن نه حوصله خرج اضافه کردن و نه حمایت دولتی که اشتباهاتشونو ماست مالی کنه.
سیستم جنرال موتورز هم بسیار محدود هست و به تبلیغات توجهی نکنین و حد نهایی سیستمای رقبای تسلا در همون رانندگی بین خطوط و حفظ فاصله و چند تا مورد دیگه خلاصه میشه.
پرهام+و+رهام
خدایا بزار الان ایران ماسک اینو ببینه بزن تو سرش خودش
Audi rs e_tron gt
سیستم خودران برای تسلا بهتر از ما بقی سیستم خودران هاست
datsun
باز دمشون گرم که با پیشرفته بودن خودران میگن راننده هم باید حواسش باشه و ماشین رو به حال خودش رها نکنه نه مثل فلان کمپانی که با تبلیغات کذائی در مجازی مردم رو زیر کامیون و در دیوار میفرسته
Mad.z.Max
فلان کمپانی بودجه ی تبلیغاتیش صفر دلار هست البته…
mos
به به جنابِ فشار
با جنجال هایی که مدیر فلان کمپانی راه میندازه نیازی به تبلیغ نیست البته…
Mad.z.Max
برو تا لینک مقاله محبوبت رو برات نفرستادم.
قرار بود بیای یه کاربرات هوندا ۱۲۵ رو از چراغ جلوش تشخیص بدی، چی شد پس؟
mos
ای بابا بازم که بهت فشار وارد شد :))
مثل اینکه باید دوباره از کوروت برات بگم.
Sina10
همینکه بگی بودجه تبلیغاتم صفره ،خود تبلیغه😂
مثل اینه که بگی من هرگز از خودم تعریف نمیکنم
این که خودش تعریف کردنه😂
یجورتناقض حساب میشه
ایلان ماسک از روش های مدرن تبلیغ استفاده میکنه
نیازی به پول خرج کردن نیست
با یه توئیت میتونین راحت کلی تبلیغ کنید و خبر ایجاد کنین
حسین
دو روز قبل توی اون مطلب سبقت آمار فروش لکسوس از بنز و بی ام و در آمریکا، گفتم که تحقیق و توسعه روی باتری و پیشرانه الکتریکی و سیستم های نرم افزاری و خودران چیزی هست که همه برندها دارن انجام میدن نه فقط یک برند، و هرکدوم هم به جاهایی رسیدن که حتی شاید اون برند نوپا هم نرسیده باشه بهش. گفتم ک این چیزا دغدغه پشت سر گذاشته شده تسلا و دغدغه آینده سایرین نیست.
datsun
باتری های امروزی پیشگام سونی بوده و تجاری سازی برای اولین بار سونی انجام داده وگرنه ماشین الکتریکی همیشه وجود داشتن ولی باتری به درد بخور موجود نبود و کنار گذاشته شده بودن.
میثم
به حسین
آفرین به این کامنت
یانکی
دوستان سیستم کلی خودرو سازی داره عوض میشه و آمریکا هم این کار رو داره میکنه.نکته مهم تکنولوژی هست مخصوصا ریز پردازندها که آمریکا پیش تازه بعدش تایوانه بعدش چین و کره جنوبی.تو این زمینه اروپا بد جور عقبه و توان رسیدن هم نداره.ژاپن هم وضع بهتری نداره.
[email protected]!n
با اینکه جزئیات زیادی از نحوه کارش منتشر نشده یا حداقل من چیزی پیدا نکردم بنظر باز هم از FSD تسلا خیلی عقب تر باشه.
تراشه ای که اطلاعات رو پردازش می کنه چقدر قدرت داره ؟؟؟ متغیرها بر چه اساسی هستن ؟؟ از چه تکنولوژی برای پایش و بررسی مسیر استفاده می کنه ؟؟ قطعا یه تراشه داخل ماشین نمی تونه این حجم وسیع از اطلاعات خارجی و همزمان پردازش داده رو انجام بده.
مشتاقی
ژاپنی ها خیلی دوست دارن چیزهایی تولید کنن که یه آدم خودکفا بشه بخاطر همینه که تو رباتیک پیشرو هستن. اما این باعث شده اونا بیشتر به سمت خودار…ایی برن و وابسته به دیگری نشن.
این باعث منزوی شدن انسان ها میشه و فاصله ها بیشتر و بیشتر میشه.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari