عرضه خودرو به عنوان محصول نهایی در بورس کالا می تواند به شفاف سازی قیمت ها و کاهش واسطه گری ها کمک کند اما نکته مهم در این میان موضوع آزادسازی قیمت ها است که باید یک گام پیش از عرضه در بورس اجرایی شود.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از خودروکار، بازار خودرو در انتظار تصمیماتی داست که بتواند بار دیگر شاهد تکاپو و افزایش عرضه و تقاضا باشد.
رشد تقاضا در بازار خودرو و میزان خرید و فروش می تواند دخون تازه ای به رگ های این صنعت وارد کند. روش ها و طرح های مختلفی برای تغییر وضعیت بازار و پویا شدن صنعت خودرو مطرح شده است و مجلس شورای اسلامی و وزارت صمت در تلاشند تا این صنعت بار دیگر روی پای خود ایستاده و بتواند در ارزآوری نقش آفرینی کند.
از طرح های مطح شده در صنعت خودرو، طرح عرضه در بورس بارها عنوان اما همچنان در مسیر اجرایی شدن باقی مانده است. این در حالی است که استفاده از ابزاری همچون بورس در بسیاری از صنعت ها به شفاف شدن قیمت ها و کاهش واسطه گری منجر و توانسته به نفع تولیدکننده و مصرف کننده باشد.
حامد مددی کارشناس بازار سرمایه درباره عرضه خودرو در بورس و تاثیر آن بر شرایط فعلی این صنعت، گفت: مهمترین موضوع در شرایط فعلی آزادسازی قیمت خودرو است. زمانی که صحبت از آزادسازی به میان می آید یعنی نرخ ها بر مبنای یک اصولی و براساس بهای تمام شده و حاشیه سود مشخص شده تعیین شود.
وی ادامه داد: شرکت های خودروساز باید به صورت منطقی قیمت محصول را مشخص کنند.
مددی تصریح کرد: با توجه به حضور پررنگ خودروهای چینی اگر قیمت بالایی از سوی خودروسازان داخلی مشخص شود، از رقبای خود عقب می مانند. در نتیجه باید در گام اول شاهد آزادسازی قیمت ها باشیم.
وی با بیان اینکه پس از آزاد سازی قیمت ها می توان از ابزاری به عنوان بورس کالا استفاده کرد، افزود: فروش در بورس نیازمند زیرساخت ئخاصی نخواهد بود زیرا در بورس کالا محصولات مختلفی به فروش می رسد، اما مهمترین نکته برای اجرایی شدن آن همتی است که باید دید آیا مسئولان به دنبال انجام آن هستند یا خیر.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به استقبال مردم از این طرح بیان کرد: در شرایط فعلی مردم با کاهش قدرت خرید مواجه شده اند و این موضوع بر بازار تاثیر گذار است اما به اعتقاد بنده آزادسازی قیمت ها منجر به کاهش قیمت ها خواهد شد و عرضه در بورس هم در کنار آن قیمت ها را منطقی خواهد کرد.







در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari