لزوم کارشناسی خودرو در شرایطی که خودرو از یک کالای مصرفی به یک کالای سرمایهای تبدیل شده است موضوع اصلی این مقاله به شمار میرود. با یک سهلانگاری به ظاهر کوچک ممکن است این سرمایه از بین برود. اما اینکه چه مباحثی بر روی این سرمایه تاثیرگذار است در ادامه مورد بحث قرار خواهد گرفت.
گاهی به دلیل مسائل مالی یا شاید پیشنهاد یک فرد قابل اطمینان نسبت به خرید یک خودروی کارکرده مشتاق میشویم. اما این اشتیاق گاهی ممکن است با عدم اطلاع طرفین یا اطلاع فروشنده به ضرر خریدار منجر شود. جالب اینجاست که این خسارت تنها با یک اعتماد ساده در یک معامله برای یک کالای سرمایهای صورت میگیرد.
از مهمترین ارکان قیمت گذاری یک خودرو سلامت فنی است که میتواند در نگاههای اول از چشم خریدار پنهان بماند. با ظهور ابزار و تکنولوژیهای مختلف در حوضه نقاشی و صافکاری بدنه، کیفیت رنگشدگی و تعویض شدگی قطعات با گذشته متفاوت است. در اینگونه موارد تنها یک اعتماد بیجا میتواند خسارتی سنگین را به خریدار تحمیل کند.
با این تفاسیر چگونه میتوانیم یک خرید مطمئن داشته باشیم؟ کارشناس خودرو بدون تردید میتواند یکی از مهمترین روشهای جلوگیری از خسارت باشد. اما کارشناس نمیتواند یک فرد با تجربه در فروش باشد. چرا که لزوما نیاز به یک فرد متخصص در تشخیص عیوب داریم. جواب به قطع فردی است که با بکارگیری ابزار مختلف و تجربه فردی خود بتواند عیوب فنی و ظاهری ماشین را بدون شک تشخیص دهد. به همین منظور کارشناسان خودرو آموزش دیده، با تجربه بالا و به آخرین ابزار جهت بررسی این موارد مجهز شدهاند.
همانطور که پیشتر تشریح شد، خطر از بین رفتن سرمایه یا کاهش آن هنگام خرید خودرو کارکرده بسیار بالاست. برخی اوقات به دلیل عدم آشنایی کافی یا موارد کلاهبرداری، فروشنده با بازدید کارشناس مخالفت میکند. در این شرایط باقی ماجرا تنها به خریدار بستگی دارد. جالب اینجاست که کارشناسانی هستند که با ارائه گزارش مکتوب، ضمانت ریالی نیز برای مشتری خود در نظر میگیرند.
اختلاف قیمت، بسیاری از فروشندهها را جهت پوشش عیوب خودروی خود به شک خواهند انداخت. در بسیاری از موارد فروشندگان جهت همین پوشش مانع از کارشناسی خودرو خواهند گذشت. خدماتی نظیر درخواست فروش خودرو تا پایان مرحله معامله، قیمتگذاری و… . همچنین کارشناس خودرو آقای تست هرگونه مورد که در برگه گزارش کارشناسی درج نشده باشد را خود ضمانت خواهد نمود.
درخواست کارشناسی یا فروش: ۰۲۱۸۶۱۲۱۸۲۰ – ۰۹۱۲۸۰۱۶۳۸۱ – req@aghayetest.com
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
