گرچه خودروهای تسلا معمولاً در درگ ها پیروز می شوند و نتیجه درگ ها مشخص است، اما این بار بررسی عملکرد مرسدس بنز S کلاس جدید در برابر تسلا مدل S می تواند بسیار جذاب باشد.
تسلا با معرفی مدل S نشان داد که می تواند خودروی برقی بسازد که همه چیز داشته باشد. در تسلا مدل S لوکس بودن، امکانات و قدرت فنی را همزمان در خودرو دارید و معرفی این خودرو باعث شد تمام خودروسازان دنیا تولید خودروهای لوکس برقی را جدی بگیرند. کمپانی مرسدس بنز در سال های اخیر مسیر برقی سازی مجزایی برای مدل هایش در نظر گرفت و سری EQ را برای این دسته از محصولاتش معرفی کرد. بر این اساس، مرسدس بنز EQS رقیب مستقیم تسلا مدل S به حساب می آید و باقی محصولات سری EQ در برابر دیگر محصولات برقی تسلا و دیگر خودروسازان قرار می گیرد، اما ورود به برقی سازی مانع از مرسدس بنز برای معرفی نسل جدید S کلاس نشد و این خودرو با طراحی جدید و تکنولوژی مدرن به بازار آمد. در این مقاله درگ تسلا مدل S و مرسدس بنز S کلاس را بررسی می کنیم.
مرسدس بنز S کلاس مورد تست در این درگ مدل S 500 است که مجهز به پیشرانه ۳ لیتر توربوشارژ ۶ سیلندر خطی است. این پیشرانه با قرار گیری در سیستم هیبرید مرسدس با نام EQ بوست توان تولید نهایت قدرت ۴۲۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر را دارد. البته در بازار آمریکا نسخه قوی تر از مرسدس بنز S کلاس با نام S580 هم داریم که در این خودرو پیشرانه ۴ لیتر V8 تویین توربوشارژ در سیستم EQ بوست نهایت قدرت ۴۶۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر را تولید می کند. در برابر تسلا مدل S نسخه P100D را داریم که پیشرانه برقی آن توان تولید نهایت قدرت ۵۸۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۲۴۸ نیوتن متر را دارد و همان طور که مشخص است تسلا برتری محسوسی را به خصوص در زمینه گشتاور دارد.
در تست ابتدایی دو سدان لوکس در خط ابتدایی درگ قرار می گیرند و همان طور که می شد پیش بینی کرد، تسلا به راحتی جلوتر قرار می گیرد و در ۱۲٫۲ ثانیه مسیر درگ را می پیماید و مرسدس بنز در ۱۳٫۶ ثانیه به خط پایان می رسد. تست بعدی شتابگیری ثانویه است که دو خودرو با سرعت ۴۸ کیلومتر بر ساعت در کنار هم قرار گرفته و شتاب گیری می کنند و در این تست هم تسلا مدل S به راحتی مرسدس بنز S کلاس را پشت سر می گذارد. در این مسابقه تست شتاب ثانویه با سرعت ابتدایی ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت هم انجام می شود که این بار میزان برتری مدل اس تسلا کم تر است، اما باز هم جلوتر قرار می گیرد. تست آخر هم بررسی عملکرد ترمزها در این دو خودروست که براساس آن دو سدان با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کنند و ترمزگیری را انجام می دهند و در این تست است که مرسدس بنز S کلاس برتر است و عقب تر می ایستد.
در این تست منطقی تر بود که نسخه AMG از مرسدس بنز S کلاس در برابر تسلا مدل S قرار بگیرد، اما هنوز این خودرو عرضه نشده و بعدها باید تقابل آن را با تسلا مدل S دید.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
مرسدس بنز S کلاس مورد تست در این درگ مدل S 500 است که مجهز به پیشرانه ۳ لیتر توربوشارژ ۶ سیلندر خطی است. این پیشرانه با قرارگیری در سیستم هیبرید مرسدس با نام EQ بوست توان تولید نهایت قدرت ۴۲۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر را دارد.
در برابر تسلا مدل S نسخه P100D را داریم که پیشرانه برقی آن توان تولید نهایت قدرت ۵۸۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۲۴۸ نیوتن متر را دارد.
در این تست علاوه بر درگ معمولی بین دو خودرو، تست شتاب ثانویه در دو سرعت متفاوت و تست ترمز هم نجام می شود که تنها در تست ترمز است که مرسدس بنز S کلاس پیروز می شود و در باقی تست ها، تسلا مدل S خودروی برتر است.








در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari