پس‌ازاینکه فیس‌لیفت کیا K3 در نسخهٔ کره‌ای معرفی شد، حالا فیس‌لیفت کیا فورته مدل ۲۰۲۲ هم برای آمریکای شمالی معرفی شده است. این سدان کامپکت که در بازارهای سراسر جهان با نام‌های مختلف K3، سراتو و فورته عرضه می‌شود، از سال ۲۰۱۸ وارد نسل سوم شده و حالا فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده است. فورته مدل ۲۰۲۲ در چهار تیپ مختلف بنام‌های FE، LXS، GT-Line و GT با پکیج‌های سفارشی تکنولوژی و اسپرت پریمیوم در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

همان‌طور که در نسخهٔ کره‌ای دیده بودیم، فورتهٔ جدید در جلو از دماغه‌ای بازطراحی شده با چراغ‌های جدید بهره می‌برد که با جلوپنجرهٔ باریک موسوم به پوزهٔ ببر ادغام شده‌اند و سپری تهاجمی‌تر با ورودی‌های هوای جدید و چراغ‌های LED اضافی هم آن‌ها را همراهی می‌کند. حجم تغییرات در عقب خودرو اما کمتر بوده و صرفاً در مواردی مثل بازنگری جزئی در سپر، گرافیک جدید چراغ‌ها و لوگوی جدید کیا خلاصه می‌شود. نسخه‌های GT همچنین از تریم‌های قرمزرنگ در سپرها و جلوپنجره به همراه اسپویلر کوچکی در لبهٔ در صندوق بهره می‌برند. کیا رینگ‌ها ۱۶ و ۱۷ اینچی جدیدی را هم برای این خودرو ارائه کرده است.

فورته مدل ۲۰۲۲ در داخل در تیپ‌های FE و LXS به نمایشگر لمسی ۸ اینچی و در تیپ‌های GT-Line و GT به نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی مجهز است که هردو از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم برخوردار هستند؛ اما در نسخهٔ آمریکایی این خودرو از صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی جذابی که در تیپ‌های بالایی نسخه کره‌ای ارائه می‌شود خبری نیست و خریداران باید به یک نمایشگر کوچک ۴.۲ اینچی در میانهٔ صفحه آمپر آنالوگ بسنده کنند.

برای فیس‌لیفت فورته تجهیزات جدیدی مثل ترمزدستی الکترونیکی با اتو هلد، شارژ USB سفارشی عقب، تودوزی چرم مصنوعی و سوئیچ هوشمند با استارت از راه دور ارائه شده و تجهیزات ایمنی هم حالا شامل شش سیستم کمک‌رانندهٔ جدید به‌صورت استاندارد و حداکثر پانزده سیستم مختلف مثل دستیار رانندگی در بزرگراه، کروز کنترل مبتنی بر ناوبری و هشدار خروج ایمن به‌صورت سفارشی می‌شود.

فورته مدل ۲۰۲۲ مثل قبل با دو پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌شود. تیپ‌های FE، LXS و GT-Line به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور مجهز هستند که این نیرو از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. مدل GT اما از پیشرانهٔ قوی‌تر ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور دارد. برای این نسخه گیربکس‌های هفت سرعتهٔ دوکلاچه یا شش سرعتهٔ دستی قابل انتخاب خواهد بود.

فورته GT همچنین به ترمزهای قوی‌تر، سر اگزوز دوتایی و تنظیم اسپرت تعلیق با طراحی چند اتصالی در عقب هم مجهز است. فورته مدل ۲۰۲۲ در مکزیک تولید می‌شود اما کیا هنوز قیمت آن‌را اعلام نکرده است. همچنین هنوز هیچ اطلاعی در مورد سرنوشت هاچ‌بک فورته ۵ نداریم زیرا کیا فقط سدان فورته را برای مدل ۲۰۲۲ معرفی کرده است.

[email protected]@DRZ 911
یک خودرو مردمی و خوب با قمیت مناسب مثه داداشش k5🙃
AMG GT R
نمی دونم چرا احساس میکنم شبیه چارجر هست
با مهربونی جهان زیباتره
سراتو ای ک ایران اومد واقعا ماشین خوبی بود
قیمتشم برا مدل ۲۰۲۱ حدود ۱۹ تا هست
Amir evolution
چقدر زیبا 👌🏻
MC20
خدایا ما رو از شر ال جی و سامسونگ راحت کن . اونایی که kia می خرن همونایی اند که ال جی دوست دارند . صنعت کره و مربا در حال بلعیده شدن توسط قوم اعجوج و معجوج هست و امیدوارم هرچه زودتر . چرا که نه . این قدر این ماشین زباله است که ارزش نقد کردن نداره وقتی گل سرسبد صنعت کره و مربا استینگر عزیز رو به موت شده .
Avan
همین کره و مربا بخش قابل توحهی از بازار آمریکا که سخت پسندترین بازار دنیاست در زمینه های مختلف صنعتی تصرف کرده . به قول داش محمود آب رو بریز همونجا که سوخته.
این خودرو هم بسیار زیبا و خوش استایل و مناسب هست. یه جورایی حس تهاجمی پورشه رو هم داره اما اصلا کپی نیست.
MC20
غروب زودهنگام کیا استینگر پس از بهار ۲۰۲۲ ؟!
۲۷ تیر ۱۴۰۰ خواندن این مطلب ۱ دقیقه زمان میبرد .
AMANTE
نسبت به رقیب های دیگه اش، گزینه زیباتری هست و از نظر فنی و عملکردی هم خوبه.
فقط میمونه مسئله برند و ارزش دست دوم، که کیا برند قابل اعتماد و خوبیه ولی ارزش ماشین های دست دوم اش نسبت به تویوتا و هوندا پایین تره.
MC20
دنیا مثل ما بی سلیقه و ماشین ندیده نیست . زباله های سرزمین چوسان قدیم ، رفته رفته دارن از کف خیابون ها ، توو دنیا جمع می شن . حال و روز شرکتی که افتخارش این باشه که ، برمبو بهش ترمز فروخته ، بهتر از این نمی شه ، خصوصا زمانی که به یاد دارم دائیوو ( دوو ) از استودیوی برتونه ، طرح می خرید ، چون می خواست اصیل باشه و ماشین با اصالت تولید کنه . یادش به خیر ، کاش دوو الان بود کاش به قول قدیمی ها ، گز نکرده ، پاره نمی کرد . اگه بود ، شاید الان دیگه کسی از این آشغال ها تعریف نمی کرد .
امیرعلی
در پارگراف سوم به جای فورته نوشتین فورد لطفا اصلاح کنید خیلی ممنون
علی بخششی
به نظرم بهتر از النترا س
طراحی ش همه پسند تره
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari