پس از معرفی و اعلام مشخصات چری تیگو ۷ پلاس، سرانجام این خودرو به بازار چین ورود کرده است. در این مقاله به بررسی این کراس اور ۵ نفره از چری می پردازیم.
چری تیگو ۷ پلاس به عنوان جدیدترین محصول چری به بازار چین آمده است تا سهمی از بازار کراس اوورهای متوسط این کشور داشته باشد. این کراس اوور از نظر اندازه و قیمت بین تیگو ۸ و تیگو ۷ قرار می گیرد و بازار هدف بین این دو خودرو را نشانه گرفته است. تیگو ۷ پرو هم نامی آشنا برای ما ایرانی هاست که با تیگو ۷ پلاس که در این مقاله بررسی می کنیم تفاوت هایی دارد و در واقع، تیگو ۷ پلاس خودرویی جدیدتر از نسخه پرو است.
طراحی این خودرو براساس آخرین سبک و زبان طراحی های برند چری انجام شده است. چری همانند دیگر چینی ها سعی کرد تا در سال های اخیر مسیر خود را از الگوبرداری به سمت ایجاد سبک تغییر دهد و بر این اساس طراحی هایی متفاوت تر در محصولات جدیدش ارائه داد تا همانند نشان دیگری مثل جک، طراحی های مخصوص به خودش را داشته باشد. در نمای جلو طراحی جلوپنجره شش ضلعی با زمینه مشکی و نقاط کرومی را می بینیم که در کناره ها به چراغ های باریک می رسد و ورودی های هوا نیز به رنگ مشکی دیده می شوند تا تضاد رنگی مشکی با رنگ بدنه را در جلو داشته باشیم.
در نمای کناری طراحی بسیار شبیه به تیگو ۸ انجام شده است و خطوط کرومی که در طراحی آن خودرو به کار رفته بود در تیگو ۷ پلاس هم دیده می شود. در نمای عقب در امتداد منحنی سقف، اسپویلر کوچک سقفی را داریم و در پایین خروجی های دوگانه اگزوز باعث شده تا ظاهری اسپرت در این خودرو داشته باشیم. در مجموع، طراحی تیگو ۷ پلاس نسبت به تیگو ۸ چیز جدیدی ارائه نمی دهد، اما اندازه کوچک تری دارد و قیمت کم تری هم ارائه می دهد.
کابین با آن چه از چری تا امروز دیده ایم بسیار متفاوت است و طراحی بسیار شبیه به تیگو ۸ شده و ارتقای متریال را در تمام قطعات داخلی می بینیم. صفحه نمایش دوگانه ۱۲٫۳ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی و جلوآمپر دیجیتال را در دسترس قرار می دهد و در قسمت پایین وسط از طریق صحفه لمسی دیگری، تنظیمات سیستم تهویه انجام می شود.
چری تیگو ۷ پلاس در نسخه فول خودروی بسیار پرآپشنی است و امکاناتی نظیر ترمز پارک برقی، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، کروز کنترل هوشمند، سامانه پیشگیری از تصادف، سانروف، رادار نقطه کور، تهویه اتوماتیک دوکاناله، گرم کن صندلی های جلو و… در این خودرو دیده می شود.
چری تیگو ۷ پلاس ۴۵۰۰ میلی متر طول، ۱۸۴۲ میلی متر عرض و ۱۷۴۶ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در این خودرو ۲۶۷۰ میلی متر است. با این تفاصیل این خودرو یک کراس اوور پنج نفره فضای داخلی مناسبی دارد و بسیار جادار است. البته اگر مشتریان چینی به دنبال کراس اوور هفت نفره ای از این نشان باشند باید تیگو ۸ یا تیگو ۸ پلاس را انتخاب کنند. چری تیگو ۷ پلاس در بازار چین با سه پیشرانه عرضه می شود. نسخه پایه مجهز به پیشرانه ۱٫۵ لیتر توربو است که این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۵۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را دارد. انتقال قدرت در این نسخه به وسیله جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. نسخه قوی تر همین پیشرانه توربو را دارد که در مدار هیبرید ۴۸ ولتی قرار می گیرد و نهایت قدرت و گشتاور در این نسخه دقیقاً برابر با پیشرانه تمام بنزینی است و تنها بردار گشتاور و مصرف سوخت در این نسخه متفاوت است و تنها گزینه انتقال قدرت جعبه دنده CVT است، اما قوی ترین نسخه پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوشارژ را دارد که همان پیشرانه ای است که در نسخه پایه تیگو ۸ بازار ایران به کار رفته و خروجی ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. انتقال قدرت در این نسخه توسط جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو انجام می گیرد.
چری تیگو ۷ پلاس با قیمت پایه حدود ۱۳٫۴۶۰ دلار در چین عرضه می شود و در کامل ترین نسخه قیمت به ۱۹٫۲۰۰ دلار می رسد. با مقایسه قیمت های همکلاس های چینی در بازار متوجه می شویم که این خودرو به نسبت امکاناتی که دارد قیمت کم تری را نسبت به رقبا داشته است و احتمالاً فروش بالایی را در ماه های جاری تجربه کند.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
چری تیگو ۷ پلاس در بازار چین با سه پیشرانه عرضه می شود. نسخه پایه مجهز به پیشرانه ۱٫۵ لیتر توربو است که این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۵۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را دارد. انتقال قدرت در این نسخه به وسیله جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا CVT به چرخ های جلو منتقل می شود.
 قوی ترین نسخه پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوشارژ را دارد که همان پیشرانه ای است که در نسخه پایه تیگو ۸ بازار ایران به کار رفته و خروجی ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. انتقال قدرت در این نسخه توسط جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو انجام می گیرد.
چری تیگو ۷ پلاس در نسخه فول خودروی بسیار پرآپشنی است و امکاناتی نظیر ترمز پارک برقی، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، اتظیم حالت رانندگی، کروز کنترل هوشمند، سامانه پیشگیری از تصادف، سانروف، رادار نقطه کور، تهویه اتوماتیک دوکاناله، گرم کن صندلی های جلو و… در این خودرو دیده می شود.







در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari