نسخه های اسپرت کمپانی هیوندای را با نام های N و N لاین می شناسیم و حالا نسخه ای خاص از این سری با نام هیوندای سوناتا N لاین نایت ادیشن معرفی شده است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.
هیوندای I30 N اولین محصول برند N بود که با مشخصات فنی به روزرسانی شده به بازار عرضه شد. افزون بر تریم N، سری محصولاتی از هیوندای در قالب تریم N لاین نیز عرضه می شود که تنها از نظر ظاهری متفاوت هستند و چهره جذاب تری دارند. پس محصولات سری N قوای محرکه متفاوت و قوی تری نسبت به نسخه های استاندارد دارند و در سری N لاین تنها تفاوت های بصری را داریم. سری N در هیوندای را می توان نمونه ای ابتدایی از سری M اسپرت ب ام و دانست که در سال های آینده انتظار می رود رقیبی جدی برای آلمانی ها برای این بخش از بازار باشد.
در سوناتا N لاین نایت ادیشن هر آن چه در نسخه استاندارد سوناتا دیده می شد تکرار شده و برای تغییر قطعاتی اضافه شده است تا این خودرو چهره ای اسپرت تر و البته تیره تر داشته باشد. در قسمت هایی از بدنه قطعات پلاستیکی مشکی رنگ و فیبرکربنی به کار رفته است تا طراحی اسپرت تر شود. همچنین نشان هیوندای در این خودرو رنگی تیره تر گرفته است تا از این نظر هم نسخه نایت ادیشن از نسخه معمولی متمایز باشد. در این خودرو رینگ های ۱۹ اینچی با رنگ مشکی مات را داریم و این نسخه در دو رنگ بدنه سفید و مشکی عرضه می شود.
هیوندای سوناتا N لاین نایت ادیشن همانند نسخه N لاین که قبلاً معرفی شده بود به پیشرانه ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۲۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۲۲ نیوتن متر را دارد و قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود، اما در این نسخه دیسک های جلو ۱۳٫۶ اینچ و دیسک های عقب ۱۲٫۸ اینچ شده و این یعنی با افزایش اندازه دیسک، قدرت ترمزگیری در این نسخه بیش تر است.
درون کابین ترکیب روکش چرم ناپا، جیر و فیبرکربن را می بینیم و تودوزی قرمزرنگ در داخل تضاد خاصی را به طراحی داخلی داده است که حس اسپرت بودن بیش تری را در کابین ایجاد می کند. نشان N روی فرمان و صندلی ها دیده می شود و قطعاتی در داخل با کروم تیره طراحی شده اند تا طراحی تیره بدنه در داخل هم ادامه داشته باشد. یک صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی جلوآمپر دیجیتال را نمایش می دهد و صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی در وسط سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. علاوه بر این، به طور خاص در هیوندای سوناتا N لاین نایت ادیشن سیستم صوتی حرفه ای Bose با ۱۲ اسپیکر را داریم و سانروف پانورامیک به صورت استاندارد در این خودرو دیده می شود.
هیوندای سوناتا N لاین نایت ادیشن قیمت ۳۴٫۷۵۰ دلاری دارد و کمی از N لاین معمولی گران تر است، اما قرار است در بازار آمریکا تنها ۱۰۰۰ دستگاه از این خودرو عرضه شود و همین عرضه محدود این سدان اسپرت را جذاب تر می کند.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
هیوندای سوناتا N لاین نایت ادیشن همانند نسخه N لاین که قبلاً معرفی شده بود به پیشرانه ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۲۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۲۲ نیوتن متر را دارد و قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.
روکش چرم و جیر در داخل، دو صفحه نمایش بزرگ برای جلوآمپر و سیستم اطلاعات و سرگرمی، سیستم صوتی حرفه ای Bose، سقف سانروف پانارومیک و دیگر امکانات استاندارد N لاین معمولی از جمله امکاناتی هستند که در این خودرو دیده می شوند.
هیوندای سوناتا N لاین نایت ادیشن قیمت ۳۴٫۷۵۰ دلاری دارد و کمی از N لاین معمولی گران تر است، اما قرار است که در بازار آمریکا تنها ۱۰۰۰ دستگاه از این خودرو عرضه شود و همین عرضه محدود این سدان اسپرت را جذاب تر می کند.








در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari