پس از معرفی لندکروزر جدید، مورد انتظارترین خودرو از ژاپن لکسوس LX 600 بود که حالا از راه رسیده است و در این مقاله به بررسی این خودرو می پردازیم.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، سرانجام جانشین نسل سوم لکسوس LX پس از حدود ۱۴ سال معرفی شد و لکسوس LX 600 به عنوان نمونه لوکسی از لندکروزر جدید به بازار آمده است. لکسوس LX از سال ۱۹۹۶ به عنوان نسخه لوکس از لندکروزر معرفی شد که اولین نسل لکسوس در آن زمان با نام LX 450 به بازار آمد. در سال ۱۹۹۸ جانشین این خودرو با مدل LX470 معرفی شد و تا سال ۲۰۰۷ در بازار ها هدف عرضه می شد. در سال ۲۰۰۷ و در نمایشگاه نیویورک بود که LX فعلی یعنی LX 570 به بازار آمد و با تغییرات جذاب تا امسال عرضه شد. حال زیرمجموعه لوکس ساز تویوتا با معرفی LX 600 می خواهد تعریف جدیدی از خودروی تمام چرخ محرک آفرودی و لوکس داشته باشد و سهم خوب خود از این سگمنت را حفظ کند.
همانطور که انتظار می رفت لکسوس LX 600 همانند لندکروزر جدید با تغییرات جدی و مهیج معرفی شد و از لحاظ طراحی کاملا با خودرویی جدید نسبت به نسل قبل مواجه هستیم. این خودرو بر مبنای پلتفرم جدید تویوتا ساخته شده و بر اساس تغییرات این پلتفرم، کاهش جرم ۲۰۰ کیلوگرمی را نسبت به نسل قبل در LX می بینیم. این دقیقا همان تغییری است که در نسل جدید لندکروزر نسبت به نسل قبل دیده می شد.
بر اساس رندرها و طراحی ها، می شد حدس زد که لکسوس چه طرحی را برای LX جدید در نظر گرفته و تمام حدس گمان ها تقریبا در مورد طراحی درست از کار درآمده است. جلوپنجره بزرگ در جلو با طرح افقی و رنگ کرومی دیده می شود و ورودی های هوا با زمینه مشکی در کناره ها قرار گرفته اند. طراحی چراغ ها همان طراحی باریکی است که در لندکروزر دیده می شد و بطور کلی طراحی جلوی خودرو همان طراحی لندکروزر است اما پر زرق و برق تر!
در نمای کناری دقیقا خطوط طراحی لندکروزر دیده می شود که البته در قسمت طراحی شیشه های ردیف آخر و ستون های آخر تغییراتی دیده می شود. در عقب چراغ های به هم پیوسته و تمام ال ای دی هستند که این اساسی ترین تغییر در طراحی نسبت به لندکروزر است. همچنین قطعات کرومی بیشتری به خصوص در عقب این خودرو دیده می شود که تاکید بر لوکس بودن این SUV جذاب دارد.
به جذاب ترین بخش لکسوس LX 600 می رسیم. جایی که تفاوت ها با لندکروزر بیشتر شده و تغییرات جذاب تر می شود. برای اولین بار در LX صفحه نمایش دوگانه را در وسط می بینیم که صفحه نمایش بالایی با اندازه ۱۲٫۳ اینچ اطلاعات مربوط به مسیریابی، سیستم صوتی و وضعیت آفرودی خودرو را نمایش می دهد. به طور کلی این صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی و دیگر اطلاعات خودرو را در دسترس قرار می دهد و صفحه نمایش پایینی با اندازه ۷ اینچ، امکان تنظیم سیستم تهویه را فراهم می کند و همچنین امکان نمایش تصویر دوربین ها را هم دارد.
برای اولین بار از زمان معرفی اولین LX، لکسوس LX 600 به عنوان یک شاسی مستقل فوق لوکس چهار صندلی مستقل را دارد که قابلیت تا ۴۸ درجه تغییر زاویه را دارند و بیشترین راحتی را در کابین این خودرو فراهم می کنند. البته این امکان فراهم است تا در نسخه های ارزان تر لکسوس LX 600، مشتریان نمونه ۷ صندلی مشابه به لندکروزر ۲۰۲۲ را سفارش گذاری نمایند. شاسی بلند فوق لوکس و جدید لکسوس امکانات دیگری مانند چراغ مطالعه، سیستم اطلاعات سرگرمی ردیف دوم (با دو صفحه نمایش)، آفتاب گیر و … را دارد. همچنین برای اولین بار لکسوس LX در نسخه F اسپرت رینگ های ۲۲ اینچی دارد که بزرگ ترین رینگ برای LX در تاریخ است. علاوه بر این نسخه F اسپت تغییراتی فنی هم دارد تا چابک تر از نسخه معمولی در شتاب گیری و مسیر های سخت باشد.
جای تعجب نیست که لکسوس LX 600 مجهز به همان پیشرانه لندکروزر باشد. پیشرانه ۵٫۷ لیتری V8 حذف شده و حالا موتور ۳٫۵ لیتری V6 تویین توربوشارژ را در این خودرو داریم که توان تولید نهایت قدرت ۴۰۹ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر را دارد. قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها منتقل می شود.
لکسوس LX 600 به امکاناتی نظیر ۹ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، استارت دکمه ای، سیستم تعلیق هوشمند، فناوری LED چراغ ها، چراغ های تطبیقی با زاویه فرمان و شرایط جاده، ترمز پیشگیری از تصادف، شبیه ساز آفرود، درِ صندوق برقی، تنظیم ارتفاع، تهویه اتوماتیک ۴ کاناله، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب، ۷ صندلی، سانروف، تریم داخلی چرم، کروز کنترل هوشمند، قابلیت تنظیم وضعیت انتقال قدرت، تنظیم حالت رانندگی و…. مجهز است.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
پیشرانه ۵٫۷ لیتری V8 حذف شده و حالا موتور ۳٫۵ لیتری V6 تویین توربوشارژ را در این خودرو داریم که توان تولید نهایت قدرت ۴۰۹ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر را دارد. قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها منتقل می شود.
لکسوس LX 600 طراحی شبیه به لندکروزر جدید را دارد اما در قسمت جلوپنجره و چراغ های عقب طراحی متفاوتی در این خودرو می بینیم تا این خودروی لوکس به سادگی از لندکروزر متمایز شود.
برای اولین بار از زمان معرفی اولین LX، لکسوس LX 600 به عنوان یک شاسی مستقل فوق لوکس چهار صندلی مستقل را دارد که قابلیت تا ۴۸ درجه تغییر زاویه را دارند و بیشترین راحتی را در کابین این خودرو فراهم می کنند. البته این امکان فراهم است تا در نسخه های ارزان تر لکسوس LX 600، مشتریان نمونه ۷ صندلی مشابه به لندکروزر ۲۰۲۲ را سفارش گذاری نمایند. شاسی بلند فوق لوکس و جدید لکسوس امکانات دیگری مانند چراغ مطالعه، سیستم اطلاعات سرگرمی ردیف دوم (با دو صفحه نمایش)، آفتاب گیر و … را دارد. همچنین برای اولین بار لکسوس LX در نسخه F اسپرت رینگ های ۲۲ اینچی دارد که بزرگ ترین رینگ برای LX در تاریخ است. علاوه بر این نسخه F اسپت تغییراتی فنی هم دارد تا چابک تر از نسخه معمولی در شتاب گیری و مسیر های سخت باشد.







در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari