به تازگی تصاویر مربوط به جتور X70s برقی یا همان فیدلیتی برقی در رسانه های چینی منتشر شده است که نشان می دهد این خودرو مراحل پایانی تاییدیه های وزارت صنعت چین را پشت سر می گذارد.
جتور یکی از زیرشاخه های کمپانی بزرگ چری چین است که مدل X70 آن توسط بهمن موتور با نام فیدلیتی در ایران تولید می شود. آمار فروش جتور در چین نشان می دهد که این کراس اوور توانسته فروش بالایی در بازار بزرگ این کشور داشته باشد و نسبت به رقبایی مثل جک S5، چری تیگو۵، چری تیگو۷، هایما S5 و هایما S7 در بازار چین آمار فروش بهتری برای این خودرو ثبت شده است. البته باید در نظر داشت که با آمدن چری تیگو ۸ پرو به بازار قطعاً فیدلیتی در سایه این کراس اوور پرآپشن قرار می گیرد. در ادامه به بررسی فیدلیتی برقی می پردازیم که به تازگی در چین رؤیت شده است.
در نمایشگاه گوانژو ۲۰۲۰ بود که نشان جتور X70s برقی را به نمایش گذاشت، اما در آن زمان مشخص نشد که این خودرو چه زمانی به بازار چین می آید. حالا تصاویر منتشرشده در وزارت صنعت چین نشان می دهد که این کراس اوور برقی به بازار نزدیک شده است. فیدلیتی برای چری و نشان جتور خودروی بسیار مهمی است، چراکه در حال حاضر در بازار چین فرو خوبی دارد و حالا باید در نسخه برقی هم کیفیت مقبولی را ارائه دهد تا بتواند در بازار برقی ها رقابت کند. طراحی فیدلیتی برقی درست همانند طراحی فیدلیتی معمولی است و همان سبک طراحی جتور در این خودرو دیده می شود. همان چراغ های نسبتاً خشن در این خودرو هم دیده می شود، اما طرح ماتریسی جدید در جلوپنجره می بینیم که این خودرو را از نسخه بنزینی متمایز می سازد. تصاویر منتشرشده کیفیت جالبی ندارد، اما به نظر می رسد که حاشیه جلوپنجره به رنگ آبی درآمده است تا با نشان آبی EV در عقب نشانگر برقی بودن این خودرو باشند.
فیدلیتی برقی ۴۷۵۳ میلی متر طول، ۱۸۹۰ میلی متر عرض و ۱۷۶۰ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در این خودرو ۲۷۲۰ میلی متر است. با این ابعاد نسخه برقی همرده نسخه بنزینی در بخش کراس اوورهای متوسط قرار می گیرد. هنوز جزییات دقیقی از مشخصات پیشرانه برقی و پک باتری منتشر نشده است، اما براساس اطلاعات موجود پیشرانه برقی این خودرو توان تولید نهایت قدرت ۱۶۸ اسب بخار را دارد و احتمالاً در بحث باتری اشتراکاتی با محصولات برقی چری خواهیم داشت.
درون کابین هم طراحی کلی همان چیزی است که در نسخه فعلی بنزینی فیدلیتی دیده می شود، با این تفاوت که برخی قطعات آبی رنگ شده است تا نشان دهد این خودرو یک کراس اور تمام الکتریکی است. صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی جلوآمپر دیجیتال این خودرو را تشکیل می دهد و صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی لمسی در وسط سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. علاوه بر این، در این خودرو امکانات دیگری نظیر سقف پانورامیک، گرم‌کن صندلی های جلو، ورود بدون کلید، دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، ۴ کیسه هوا، قابلیت تنظیم میزان نرمی فرمان، نورپردازی کابین، تریم داخلی چرم، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، کنترل حرکت در سربالایی ، سامانه کنترل پایداری، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور، رادار خطی، فناوری LED چراغ ها و… دیده می شوند که همان امکاناتی هستند که در نسخه بنزینی فیدلیتی هم دیده می شد.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
هنوز جزییات دقیقی از مشخصات پیشرانه برقی و پک باتری منتشر نشده است، اما براساس اطلاعات موجود پیشرانه برقی این خودرو توان تولید نهایت قدرت ۱۶۸ اسب بخار را دارد و احتمالاً در بحث باتری اشتراکاتی با محصولات برقی چری خواهیم داشت.
طراحی فیدلیتی برقی درست همانند نسخه بنزینی فیدلیتی است و تنها برخی جزییات متفاوت شده اند تا نسخه برقی را از بنزینی متمایز سازد.
در این خودرو امکانات دیگری نظیر سقف پانورامیک، گرم‌کن صندلی های جلو، ورود بدون کلید، دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، ۴ کیسه هوا، تهویه الکتریکی دستی، قابلیت تنظیم میزان نرمی فرمان، نورپردازی کابین، تریم داخلی چرم، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی، کنترل حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری، رینگ آلومینیومی تراش خورده ۲۰ اینچی، سنسور نور و باران، استاندارد آلایندگی یورو ۵، رادار نقطه کور، رادار خطی، فناوری LED چراغ ها و… دیده می شوند که همان امکاناتی هستند که در نسخه بنزینی فیدلیتی هم دیده می شد.







در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari