برای برخی از افراد همچون ما باور اینکه لامبورگینی مورسیه لگو امسال ۲۰ ساله خواهد شد بسیار سخت است. مورسیه لگو با معرفی خود در سال ۲۰۰۱ نشان داد که جایگزینی شایسته برای دیابلوی مشهور خواهد بود. دو دهه از آن زمان گذشته و می‌توان گفت که این خودرو همچنان در قلب طرفداران جای دارد.

مورسیه لگو همچنان احساس‌برانگیز و با ابهت به نظر می‌رسد اما آیا از نظر پرفورمنس گرد پیری بر چهره آن نشسته است؟ آیا یکی از اولین نمونه‌های این سوپرکار می‌تواند در دنیای واقعی بدرخشد؟ دست‌اندرکاران کانال AutoTopNL به دنبال یافتن پاسخ این سؤالات بوده‌اند و به همین خاطر با مورسیه لگو به دل جاده زده‌اند.
خب ویژگی‌های این مورسیه لگو چیست؟ همان‌گونه که گفته شد این خودرو جزو نمونه‌های اولیه تولیدی بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ است و بنابراین به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری با قدرت فراتر از ۶۰۰ اسب بخار مجهز نیست بلکه از نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۲ لیتری با قدرت ۵۷۲ اسب بخار استفاده می‌کند. این ارقام با توجه به استانداردهای کنونی دنیای سوپرکارها خیلی چشمگیر به نظر نمی‌رسد.

اما نباید با دیده تردید به مورسیه لگو نگاه کرد. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه‌ای داشته و مسافت ۴۰۰ متر را زیر ۱۲ ثانیه طی می‌کند؛ اما آنچه در ویدئوی امروز مدنظر ما بوده حداکثر سرعت مورسیه لگوست. لامبورگینی می‌گوید این خودرو توانایی رسیدن به سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را دارد اما آیا در این تست به عدد یاد شده خواهد رسید؟

اگر همه‌چیز به سرعت شمار ختم شود پس می‌توان گفت مورسیه لگو می‌تواند به این عدد نزدیک شود. در ویدئو می‌توانیم نزدیک شدن به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را مشاهده کنیم اما فکر نمی‌کنیم این سرعت شمار دقت بالایی داشته باشد. این کانال قبلاً تست مشابهی انجام داده و تفاوت زیادی بین سرعت جی‌پی‌اس و سرعت نمایش داده شده در پشت آمپر وجود داشته است. برای مثال سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت پشت آمپر خودرو در جی‌پی‌اس برابر با سرعت ۲۷۴ کیلومتر در ساعت بوده است. فاکتور دیگر هم شرایط جاده‌ای و ترافیک می‌باشد.
شاید اگر این تست در پیستی مطمئن انجام شود نتیجه دقیق‌تر و بهتری به دست آید.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
🤤🤤
GT
اینکه گاو وحشیه، شیرش کو؟! 🙂
حسین دهمرد
شیرشو دوشیدن
GT
شیرشو بردن هندستون یه زن کردی گرفتن 🤣
محمد امین
هیچ چیز موتور v12 نمیشه
Audi rs e_tron gt
موتور های الکتریکی میشن
بهتر هستن
ولی ۱۲ سیلندر هم جذابیت خاصی داره
Aliasn
اولین لامبورگینی که باهاش لامبورگینی رو شناختم . عالی 🥇
[email protected]@DRZ 911
طراحی های کابین مورسیه لاگو و گالاردو اصلا به طراحی خارجیشون نمی یاد و البته این مسئله با ورود ائودی تموم شد و الان شاهد کابین ها زیبا و باکیفیتی از لامبو هستیم مثل کابین های اونتادور و اوراکان .
پ.ن : صدای انجین رو عشق است 😍😍 .
AMG GT R
خیلی توی این رنگ بتمنی شده
Mad.z.Max
تصور کن داری توی اتوبانای آلمان با هاچبک یا کوپه نازنینت با ۲۳۰-۴۰ تا سرعت میتازونی، یهو یه چیز سفینه طور با رنگ مشکی پشت سرت از دور ظاهر شه بهت چراغ بده بزنی بغل، با سیصد و خورده ای از کنارت با تمام قوا رد شه…
خدااا چقد جذابه این لامبورگینی مورسیه لاگو، من بچه بودم، اولینبار عکس قشنگشو توی مجله ماشین دیدم وقتی تازه اومده بود، با اون رنگ زردش..
اصلا عشقم نسبت به لامبورگینی با این ماشین شورو شد، چون سنم به دیابلو قد نمیداد 🙂
خلاصه که هنوزم یه هیولای جذاب و خوش صداس. حیفه اینا نباشن تا چندسال دیگه..
M.K karimi
اولین بار که اسمشو شنیدم تو کارت بازی هامون بود …😅
تو کارت ها بعد از ویرون ۱۶.۴ و سوپر اسپرت و شلبی اس اس سی و پاگانی گردن کلفت ترین کارت بود !!
عجب هیولاییه واقعا …. یه لامبورگینی اصیل 👌🏻👌🏻
Mad.z.Max
چه باحال 🙂
من کارت نداشتم، ولی یه پوستر ازش رو دیوار اتاقم بود، زرد رنگ، تصویر سه رُخ، همیشه محو تماشاش میشدم و غرق در خیال پردازیه روندنش..
(مجله ماشین همیشه یدونه پوستر رنگی وسطش داشت از ماشینا، نصف ذوقم از خرید مجله ماشین به این خاطر بود که بلکه از ماشینای مورد علاقم پوستر داشته باشه، بعد جداش کنم با دقت و بزنم به دیوار.. کلا ماهی یدونه میومد، ظرف یک ماه هزاااار بار صفحات شماره قبل رو میخوندم، تا شماره جدید بیاد! باورم نمیشه از اونهمه ذوق و شوق تقریبا چیزیش توم باقی نمونده..)
MC20
ذوق و شوق ، هیجانات زیبای دوره نوجوانی است ، به خلوص ، عشق به کمال . . . . انسان در مسیر زندگی ، پیوسته با عشق های بزرگتر و مهم تر ، روبرو می شود ، این کمرنگ شدن اشتیاق های دوران نوجوانی کاملا نرمال و متابولیستیک و طبیعی است ، جای نگرانی نیست عزیزم . . . . . عشق از جنس انرژی است ، از بین نمی رود ، بلکه از صورتی به صورت دیگر ، تبدیل می شود . . . وقتی من هم نوجوان بودم ، ماشین ، برام ، تمام دنیا بود . . . . اما امروز ، ماشین ، برام ، تمام دنیای ماشینه . . . سربلند و پاینده باشید .
M.K karimi
همه هم خاطراتمون مثل همه 😂
منم عاشق همون مدل زرد رنگش شدم ! همش با خودم کلنجار میرفتم که چرا با وجود مشخصات بهترش چرا رونتون رودستر این همه گرونتره ؟!؟!
منم یه زمانی کل دقدقم ین بود شماره مجله ماشین بیاد پوسترشو نگاه کنم ! حیف بخاطر شرایط اقتصادی و … تقریبا از دو سه سال پیش دیگه کلا پوستر رو از مجلاتش برداشت ….
آخرم اینقدر گرون و کمیاب شد که خیلی وقته نگرفتمش …😭
تقریبا تو عرض یک سال از ۴۰۰۰ تومن شد ۱۵۰۰۰ تومن !! بعدشم که همینطوری نزولی شد و کاغذاشم دیگه روغنی نزد ، تقریبا از ۱۲۰ صفحه هم صفحاتش شد حدود ۸۰ صفحه !
Reza Waffen SS
الانه که از حال برم
porsche 919 hybrid evo
به به 🤤😍🤩
MOHAMADREZA
چقدر دنیای خودروسازی در این ۲ دهه دچار تغییر و تحول شده !
الان یه سدان پرفرومنس ( مثل M5)براحتی میتونه یکی از بهترین سوپراسپرت های ۲ دهه قبل رو در هر زمینه ای که فکرشو بکنید ؛ پشت سر بزاره !!
هر چند از جذابیت های یه لامبو هیچ وقت کم نمیشه !
لامبو تاریخ مصرف نداره !
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
پدال سایت ثابت شده ایه ، نویسنده هاشم همینطور شاید اگر بجای شیر پیر مینوشتین ماتادور پیر ، بیشتر یادآور اصالت لامبورگینی میشد ، البته شما خودتون بهتر میدونین
M.K karimi
چند وقته به تیتر ها اخبار های گوگل که چشمم میخوره دقیقا چند ساعت بعد از اینکه پدال یه مطلبیو میزاره یهو سایت های راست راست دقیقا همونو کپی میکنن میزارن !!! ( دیجیاتو و…)
قضیه چیه ؟!!😂
Karl Benz
به حضرت سلطان elx نمیرسه 💪😂
دوس دارم یکی از همین elx ها رو با مدل پایه بنز e کلاس شاخ تو شاخش کنم که با همون ضایع شه و ویدئو اونو مثل بمب تو اینترنت بترکونم تا هر چی elx ضایع شن . اصلا بنز مدل پایه هم زیادشه حیفه با این آشغال کورس بزاره .بخدا از این آشغالا چه غولی که نمیسازن 😐
بهنام
سال ۸۹ یه مورسیه لاگو مشکی اومد شهرمون خبرشو بچه ها داده بودن .گشتیم گوشه و کنار شهر روی یه خودروبر پیداش کردیم.بنده خدا راننده ی خودروبر ماشینو پشت نی های کنار خیابون مثلاً استتار کرده بود تا از دست مشتاقان در امان باشه و اعصابش راحت تر .باورم نمیشد یه لامبورگینی دوازده سیلندر جلوم ایستاده.بنظرم حتی الان هم یکی از زیباترین خودروهای دنیاست.از نزدیک زیبایی و ابهتش غیر قابل وصفه.خلاصه انقدر ایستادیم تا صاحبش اومد و از خودروبر پیادش کرد و روشنش کرد و روز مارو ساخت قشنگ.اتفاقا تیتر عالی بود واقعا شیره این ماشین گرچه پیره .
Farzad
مورسیه‌لاگو در زبان اسپانیایی به نام گاوی است که با وجود ۲۴ زخم شمشیری که در جنگ کوردوبا خورد، زنده ماند. معنای دیگر آن خفاش است به همین دلیل این مدل لامبورگینی در فیلم شوالیه تاریکی به عنوان اتومبیل بتمن مورد استفاده قرار گرفت ، این سوپراسپرت زیبا ۹ سال روی خط تولید بوده و در ۹ مدل عرضه شده که عبارتند از : مورسیه لاگو ، مورسیه لاگو رودستر ، مورسیه لاگو LP640 ، مورسیه لاگو LP640 رودستر ، مورسیه لاگو LP670_4 سوپر ولوچه ، ۴۰TH آنیورساری ادیشن ، LP640 ورساچه ، LP650_4 رودستر ،
LP670_4 سوپر ولوچه لیمیتید ادیشن .
خوشنام
پیر پیر است، اگرچه شیر بود
[email protected]!n
این ماشین بنظرم بهترین لامبورگینی تاریخه 😍😍
موتور V12 این ماشین با مدلای دهه ۶۰ معماری یکسانی داره و یجورایی نسخه مدرن شده همون موتورای کلاسیک هست. یه سری نکات جالب راجب این ماشین اینه که تمامی قطعات به جز سقف و درهای آلومینیومی همگی از فیبر کربن هستن در کنار این دیفرانسیل عقب با موتور ترکیب شده و به بیانی دیگه ساختاری یکپارچه دارن که باعث میشه قدرت تولیدی در آنی به چرخ ها منتقل شه و یه دیفرانسیل متصل کننده هم به چرخ های جلو قدرت می رسوند که این خودش یه ویژگی جدید در دنیای سوپراسپرت ها به حساب میاد. میزان توزیع قدرت عدد نامتعارف ۷۰ به ۳۰ بود که این خودش رو کاغذ شاید حرکتی احمقانه باشه و عملا چیزی به نام کنترل در این ماشین پیدا نشه اما مهندسای لامبو با استفاده سیستم تعیلق مستقل دو قلو و اون بال های کناری عجیب و منحصر بفرد که به صورت خودکار و الکترونیکی در زمان سرعت های بالا به منظور خنک سازی و کنترل آیرودینامیک هندلینگ نسبتا راحتی فراهم کردن. نام گذاری مدلای مورسیه لاگو هم بر اساس قدرت خروجی بود که این مدل LP-580 نامگذاری شد.
صدای وحشتناک و بسیار جذاب این موتور هیچ وقت فراموش نمیشه 😍😍
" Swedish Arrogant Tiger "
واقعا دوست داشتنی و ماندگار این مورچیه لگو.
یاد آور دوران اوج صنعت خودروسازی.
شاهین
دنده یکش تقریبا ۱۰۰ تا رفت!!!! واقعی نبود
فقط موتورسنگین همچین کاری میتونه بکنه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari