۲ خودرویی که از نظر سگمنت بسیار شبیه هستند کیا سورنتو و هوندا پایلوت هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.
به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها رقابت زیادی میان شاسی بلندها وجود دارد که دو مورد از محبوب‌ترین مدل‌ها شامل کیا سورنتو و هوندا پایلوت است. این 2 خودروها جزو پرفروش‌ترین خودرو‌های مجلل به شمار می آیند که قرار است در این گزارش کنار هم قرار بگیرند.
نکته حائز اهمیت در طراحی این خودروها این است که هر دوی این کراس اوور‌های سه ردیفه بیشتر از کراس اوور کامپکت معمولی فضای بیشتری را برای خانواده‌ها و دوستان ارائه می‌دهند، اما در مقابل شاسی بلند‌های بزرگ کوتاه تر هستند.
سورنتو: اگر بخواهیم به سراغ فضای داخلی هر کدام از خودروها برویم، می توان گفت که فضای داخلی سورنتو نسبت به رقیب خود دارای امکانات بیشتری است. کنسول مرکزی اکنون با ظاهر بهتری ارائه شده و دارای کنترل دمای صندلی در دو طرف شارژر بی سیم است. اتاق خودرو اکنون طراحی جعبه‌ای‌تری دارد که در مقایسه با طراحی نرم‌تر مدل فعلی خودرو بسیار متفاوت است. شرکت کیا می‌گوید این خودرو همچنین روی یک پلت فرم جدید ساخته شده و شاهد افزایش ابعاد بدنه و همچنین ظرفیت کابین هستیم.
 
مقایسه مقایسه کیا سورنتو و هوندا پایلوت + فیلم
پایلوت :  پایلوت یکی از متفاوت ترین خودروهای هوندا است که اکنون در تمامی مدل‌های آن شاهد این هستیم که به‌ صورت استاندارد به سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای مجهز شده‌اند و مدل بلک ادیشن با رنگ بدنه جدید سفید پلاتینیم عرضه می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که مدل سفارشی هوندا پایلوت بر پایه تریم EX-L شکل گرفته و از تجهیزاتی سود می‌برد که قبلاً مختص تریم‌های رده‌بالاتر بوده‌اند.
 
مقایسه مقایسه کیا سورنتو و هوندا پایلوت + فیلم
پایلوت دارای یک کنسول مرکزی بسیار بزرگ است که می توان از آن به عنوان یک میز برای نگه داری وسایل نیز استفاده کرد، این بدان معناست که برای راننده و سرنشین جلو نیز امکانات خاصی دیده شده است. یک مونوف در ردیف دوم، صندلی‌های عقب را روشن می‌کند و فضایی برای سرگرمی در آن طراحی شده است.
 
مقایسه مقایسه کیا سورنتو و هوندا پایلوت + فیلم
مقایسه مقایسه کیا سورنتو و هوندا پایلوت + فیلم
گرمایش صندلی در چهار صندلی جلو و تهویه در ردیف جلو گنجانده شده است. با این حال، سورنتو فقط شامل کنترل آب و هوای دو منطقه‌ای است. فرمان گرم شونده نیز در این خودرو تعبیه شده است.
 
مقایسه مقایسه کیا سورنتو و هوندا پایلوت + فیلم
بخش دیجیتالی پشت آمپری همه اطلاعات مهم را به صورت یکپارچه منتقل می‌کند اما به دلیل پارتیشن‌ بندی، کمی قدیمی به نظر می‌رسد. هوندا، بدون در نظر گرفتن تریم، در پایلوت یک صفحه نمایش بالا ارائه نمی‌دهد. حتی در نسخه بلک ادیشن، فقط چهار پورت USB خواهید یافت. 
 
مقایسه مقایسه کیا سورنتو و هوندا پایلوت + فیلم
پایلوت: پایلوت مجهز به پیشرانه ۳.۵ لیتری V۶ هوندا است؛ این موتور تنها یک اسب بخار قدرت به سورنتو می‌دهد و با ۲۸۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه از VTEC بهره می برد. گشتاور در این خودرو متفاوت است و ۲۶۲ پوند فوت آن با دور نسبتاً زیاد ۴۷۰۰ دور در دقیقه شروع می‌شود. گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک تنها انتخاب گیربکس است.
 

تمامی حقوق این سایت متعلق به میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

source

توسط autokhabari