مؤسسه J.D.Power در نتایج تحقیقاتی جدید خود مشخص می کند که کدام خودروها بهترین صندلی ها را دارند.
همیشه عادت داشته ایم نتایج تحقیقاتی مؤسسه J.D.Power را در مورد کم ترین مشکل فنی در خودروها بخوانیم و با بهترین خودروها از نظر کیفی آشنا شویم، اما این بار نتایج متفاوتی را در این مقاله بررسی می کنیم. این مؤسسه در مورد میزان رضایت مالکان خودروها از راحتی صندلی ها در آمریکا نظرسنجی کرده است که نتایج جالبی دارد. در نظرسنجی این مؤسسه، ۱۱۰٫۸۲۷ خریدار و اجاره کننده خودرو در سال ۲۰۲۱ مورد بررسی قرار گرفته اند که ۹۰ روز از خودروها استفاده کرده بودند. مثل همیشه میزان کیفیت براساس مشکلات ایجادشده در هر ۱۰۰ مورد بررسی شده است که طبیعتاً هرچه عدد کم تری به دست آید کیفیت بالاتری برای صندلی خودروی موردنظر ثبت می شود.
در دسته خودروهای تولید انبوه کامپکت، این هیوندای الانترا جدید است که با ثبت ۵٫۷ مشکل در هر ۱۰۰ دستگاه بهترین صندلی ها را دارد و پس از این خودرو هوندا سیویک و فولکس واگن گلف در رده های دوم و سوم قرار می گیرند. در بین خودروهای متوسط و بزرگ هوندا کلاریتی با ۵٫۳ مشکل در هر ۱۰۰ دستگاه برترین کیفیت را دارد و پس از آن در رده دوم و سوم دوج چارجر و نیسان ماکسیما قرار گرفته اند. در بخش شاسی بلندهای کامپکت نیسان روگ بهترین صندلی ها را دارد و با امتیاز ۴٫۲ برترین خودروی این بررسی لقب می گیردو بعد از آن فورد موستانگ مک ای و هوندا CR-V در رده های دوم و سوم قرار می گیرند. در رده بندی شاسی بلندهای متوسط شورلت بلیزر، هیوندای پالیسید و نیسان مورانو برترین صندلی ها را دارند. در کلاس تراک رم ۱۵۰۰ رده اول را دارد، پس از این خودرو، دو تراک فورد F-150 و جی ام سی سیرا قرار می گیرند.
در نظرسنجی این مؤسسه خودروهای پرمیوم و تولید انبوه به صورت جداگانه بررسی شده اند و در بخش پرمیوم یا لوکس این پورشه ۷۱۸ است که بهترین صندلی را دارد و پس از آن، لکسوس RC و جنسیس G90 قرار می گیرند. در رده شاسی بلندهای لوکس هم لکسوس UX مقام اول را دارد و پس از آن لکسوس LX و ب ام و X4 قرار می گیرند.
در سال های دورتر عادت داشتیم که بیش تر خودروها در رده بندی های کیفی آمریکا ژاپنی باشند، اما حالا می بینیم که در چند سال اخیر این کره ای ها هستند که همیشه در بهترین های کیفی آمریکا حاضر هستند. در این رده بندی که در مورد صندلی خودروهاست هم باز نام خودروهایی در کلاس های مختلف از نشان هیوندای و جنسیس دیده می شود که نشان می دهد کره ای ها می توانند برترین کیفیت را داشته باشند.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار







در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari