wp-header-logo-1469.png

با تأخیرهای پی‌درپی تسلا رودستر جدید دیگر شرکت‌های سازنده سوپر اسپورت های الکتریکی دست به کار شده و هر روز محصولات جدیدی را معرفی می‌کنند. انتظار می‌رود اولین نمونه‌های ریماک نِوِرا تا پایان سال به دست مشتریان برسند و این در حالی است نسخه تولیدی تسلا رودستر حتی معرفی هم نشده است. ایلان ماسک می‌گوید تسلا رودستر حداقل تا سال ۲۰۲۳ پدیدار نخواهد شد. حالا هم نوبت به یک شرکت هندی رسیده که از سوپر اسپورت الکتریکی خود رونمایی کند.

این خودرو Ekonk نام داشته و توسط شرکت وزیرانی اتوموتیو تولید شده است. اگر به خاطر داشته باشید این کمپانی چندی قبل از کانسپت شول که لقب اولین سوپرکار تاریخ هند را یدک می‌کشد پرده‌برداری کرده بود.

درحالی‌که شول یک سوپرکار توربین/الکتریکی بود و با بنزین کار می‌کرد اما Ekonk خودرویی تمام الکتریکی است. وزیرانی از زمان معرفی شول تاکنون روی تکنولوژی باتری منحصربه‌فردی کار کرده که باعث می‌شود خودروهای الکتریکی سبک‌تر و ایمن‌تر بوده و شعاع حرکتی بالاتری داشته باشند. نیروبخش این سوپرکار جدید دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۷۲۲ اسب بخار است. وزیرانی مدعی است Ekonk سریع‌ترین سوپرکار الکتریکی هند بوده اما فعلاً اشاره‌ای به مشخصات فنی آن نداشته است.

خنثی کردن اضافه‌وزن پیشرانه‌های الکتریکی و باتری‌ها یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های تولید کننده خودروهای الکتریکی بوده اما وزیرانی می‌گوید این خودرو فقط ۷۳۸ کیلوگرم وزن دارد.

چنین وزن کمی منجر به نسبت قدرت به وزن ۱ به ۱ شده و بنابراین ما با یک موشک زمینی روبرو هستیم. در نظر داشته باشید که وزن Ekonk کمتر از مزدا میاتا می‌باشد. این شرکت هندی برای کاهش حداکثری وزن خودرو طراحی یک نفره را در دستور کار قرار داده و بنابراین خبری از سرنشینان دیگر در کابین نخواهد بود.
در تیزر منتشر شده از Ekonk می‌توانیم پروفایل عقب، گلگیرهای پف کرده و چراغ‌های عقب نازک را ببینیم. این خودروی الکتریکی تا چند روز دیگر به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد.
توضیح: تمام تصاویر به جز تصویر دوم، متعلق به مدل Shul هستند.
Erfan
خیلی جالبه که همه جای دنیا دارن دیگه خیلی راحت سوپرکار برقی تولید میکنن بعد طرفدارای تسلا فک میکنن آپولو هوا کرده شرکتشون که هنوز نتونسته یه رودستر رو کامل کنه😅
Audi rs e_tron gt
رودستر بزودی کامل میشه
تسلا رودستر اگه هم دیر بیاد ارزش صبر کردن داره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
برو دوغتو بنوش از سال ۲۰۱۷تا الان جون به لب شدیم اینقدر منتظر موندیم!
(JONATHAN (TESLA
اگه راحت بنز چرا یکی نمیسازه سوپرکار الکتریکی
آخ ببخشید پنج سال درگیر ساخت ساخت ۲۷۵ تا دونه ماشین با فناوری هستن که عملا وجود داره و فقط باید جاده ای بشه
GT
🙂 باشه….
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
ببخشید ولی بیا منطقی فکر کنیم زمانی که حتی شرکت های ناشناخه چنتا بچه دبیرستانی میتونن هایپرکار الکتریکی بسازن انتظار داری بنز نسازه ؟ مووضوع اینه بنز یا چیزی نمیسازه یا وقتی میسازه اونو با فکر و کلی تمایز میسازه نه اینکه فقط چهارتا باطری ۲۰۰۰ اسبی بندازه زیر ماشین و بگه به سلامت
(JONATHAN (TESLA
بلی عملا در ساخت EQS دیدیم این شعار رو
بزرگ ترین باتری بیشترین ظرفیت
خروجی و پرفورمنس در اندازه خودرو های متوسط بازار و برد پیمایشی پایین تر از اکثر رقبا
نتیجه کار استارت آپ لوسید به مراتب بهتر بود از یه خودرو ساز که خودش پدر خطاب می‌کنه
Erfan
آره حداقل چیزی می‌سازه که با نهایت سرعت پیچ ها رو بخوره نه اینکه سر پیچ ها پارک کنه تا به کفی بعدی برسه 😎
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
فولکس،بنز و ب‌ام‌و جوری ساختن که بیشترین ایمنی رو داشته باشه باتریاشون برای همین بردش کمتره ولی ایمن تره، مثل تسلا از کبالت و آلمینیوم کنار هم استفاده نکردن تا چیزی میشه منفجر بشه راننده و سرنشینا رو خاکستر کنه، فرق eqs با مدلای تسلا اینه…
AMG GT R
من از تسلا خیلی خوشم نمیاد (نه که تو گاراژم بنتلی و فراری ریخته ) ولی این شرکت ها زود فراموش میشن خیلی از مشخصاتشون هم دروغ هست مثل دِوِل ۱۶
ولی تسلا اعتبار داره و با بی کیفیتی و دروغ اعتبار خودشو زیر سوال نمی بره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
از تسلا خوشت نمیاد و مشخصاتش هم دروغه…
بعد نوشتی تسلا اعتبار داره و خودشو زیر سوال نمیبره!!!!
چند چندی با خودت برادر میشه روشنمون کنی…
AMG GT R
۱-تسلا یکی از بزرگترین خودروساز های جهان هست
۲-من حقیقت رو قبول میکنم
۳-قطعا یه خودرو سازی که ۷۰۰ میلیارد دلار ارزش سهامش هست و تیراژ تولیدش بالای یک میلیون دستگاه هست اعتبارش از یه کمپانی ناشناخته بیشتره
۴- من نگفتم مشخصات تسلا دروغ هست و به کمپانی مربوط به خودساز متن بالا اشاره کردم
ممد ژانگولر
هند هم برای دنیا شاخ شده 😮
چین رو ول کنین
یکی جلوی هندو بگیره 😂
Nima RST
رودستر که مث اینا تولید محدود نیست 😐
این سوپر کارایی که مثل علف سبز میشن تو اکثر مطالبشون میبینیم که فقط بیست سی تا ازشون ساخته میشه
تازه تامین کننده باتری اکثر اینا خود تسلاست
محمد امین
طراحی اش مخصوصآ در نمای عقب خیلی جالب و زیبا هست ، ولی نمای جلو یکمی ناموزون هست به نظرم
درکل خودروی زیبایی هست ، از نظر من خیلی زیباتر از ریماک و دیگر رقبای خودش هست
ولی ، یهدنکته ی شک برندی وزنش هست، که دو احتنال داره ، یا اینکه دست به دروغ و شایه بردن، و یا اینکه از باطری با نسبت ظرفیت به جرم خیلی زیاد و بردکم استفاده میکنه ، مثلا برد حدود ۱۰۰ یا یه همچنین چیزی
ولی ، تک سرنشین بودن و طراحی کابین خودرو هم توی وزن خیلی تاثیر گزاره
MC20
محمد امین جان برد حدود ۱۰۰ کیلومتر ، که منطقی نیست ، چون شکست در عملکرد رقابتی ، حساب میشه . . . از طرفی هم محدودیت های طراحی و ساخت ، در واقعیت خودشون رو تحمیل میکنند و گریزی از اون ها نیست پس تنها چیزی که می مونه میل به SHOW OFF هستش . . . هندی ها دیدن ، ممکنه ، زیاد جدی گرفته نشن و یا شاید ، خبرنگارا ، زود از خبر تولید ماشینشون رد بشن . . . گفتن یک چیزی بگیم حواسا بیاد سمت ما . . . تا بره واسه آزمایش و تولید سری و . . . کی مرده کی زنده . . . . یک نکته جالب هم بگم ، برای دوستانی که من رو متعصب به مازرو می شناسن . . . در سایت رسمی مازراتی ، اعلام شده : وزن کلی ماشین MC20 کمتر از ۱۵۰۰ کیلوگرم هست . . . . . . . . ولی الان گندش در اومده که ۱۶۳۵ کیلوگرم هست . . و بماند ، که یه بابایی در (کشور آلمان فکر می کنم ولی مطمعن نیستم ) ، MC20 رو برد روی بازکول صنعتی ، وزن ماشین رو ۱۷۷۰ کیلوگرم ، نشون می داد . . . حالا سوال اینجاست : وقتی مازراتی ، خودش ، سایت خودش رو زیر سوال می بره ، این بابای گمنام هندی میاد راستش رو بگه ؟ همه یاد گرفتن ، با بیان سرپوش های فنی ، یا ملاحظات اقتصادی بالاخره زمانش که شد یک جوری همه چیز رو ماست مالی کنن حتی مازراتی . . . این هم اثباتی اندک از من ، شاید نشون بده ، من فقط به مازراتی عشق دارم ، نه تعصب کورکورانه . . .
AMANTE
به نظر میاد قراره با ماشینی در سبک آریل اتم و کاترهام هفت و…. طرف باشیم.
خیلی دوست دارم درباره ی باتری این ماشین بیشتر اطلاعات بدن تا بدونیم چه جوری تونستن اینقدر وزن اش رو پایین بیارن، البته امیدوارم پایین آوردن وزن باتری با قربانی کردن برد نبوده باشه.
Joker
تا جایی که یادمه کانسپت تسلا رودستر قبل از وقوع جنگ جهانی دوم معرفی شده بود و قرار بود یکی دو سال بعدش تولید بشه!هی،یادش بخیر،طفلک طرفدارای تسلا چه قمپزی در میکردن با شتاب فیک ۱.۹ ثانیه🤣عمر هیچکدوم به معرفی رودستر قد نداد،محققان به تازگی کشف کردن کسایی که تسلا میخرن و کلا طرفدار این برندن کودک درونشون بسیار بیش فعاله،به همین دلیل علاقه به اسباب بازی تو مقیاس واقعی دارن…
Karl Benz
شکممونو منفجر کردی 😂😂😂😂😂😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣سایلنت بیا نیازت داریم!🤣🤣
Aran+Milan
افرین وزن ماشین تمام اسپورت باید همین باشه
خوشنام
اگه تولید انبوه بشه، پاشنه آشیل اون تک سرنشین بودن است چون پولدارا دوست دارن دو نفره دوردور کنند.
میثم
آقا این خیلی خوبه
اگه دو‌نفره بزنه نهایت ۲۰۰ کیلو با وزن طرف به ماشین اضافه میشه که بازم خیلی خوبه
مازیار
تسلا رودستر …
دیر یا زود یه روز از راه میرسه
و اون روز هم عده ای خواهند گفت تو بگو یک ثانیه
هیچ ارزشی نداره
خوب نظر شخصی هست و محترم
اما چندان محترم نیست اگه “همون عده” امروز بگن
هه هه بشین تا بیاد
" Swedish Arrogant Tiger "
بنظرم باید ر*د به اون صنعت خودروسازی که شرکت های هندی و چینی و… با یه آرمیچر یه شبه سوپر اسپرت و هایپر کار ساز شدن.
در آینده نزدیک احتمالا تفاوت خاصی بین برند های لوکس پرفورمنس و معمولی نداریم.
اینه آینده ای که چپ ها میخوان بسازن؟!
میثم
چپ‌ها کی هستن ؟؟
Sina10
تولید نخواهد شد
این عاقبت اکثر هایپرماشینای ناشناسه
بعید میدونم همچین چیزی هم تولید بشه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari