کراس‌اوور کامپکت CS55 در سال ۲۰۱۷ به سبد محصولات چانگان اضافه شد. این خودرو که زمانی زمزمه‌های عرضه آن در کشورمان هم شنیده می‌شد و حتی در نمایشگاه‌های خودروی شهرهای مختلف ایران به نمایش درآمد، یکی از کراس‌اوورهای باکیفیت و قابل‌توجه چینی بود که حتی از سوی نشریات غربی هم تحسین شد.

یک سال پس از رونمایی CS55 در طراحی آن اصلاحاتی کوچکی انجام گرفت و سپس در سال ۲۰۱۹ فیس‌لیفت نسبتاً بزرگی را تجربه کرد و طراحی قسمت جلوی آن کاملاً تغییر یافت. این نسخه فیس‌لیفت با پسوند پلاس به بازار عرضه شد. چند ماه پیش یعنی در اوایل سال جاری نیز چانگان از نسل دوم این کراس‌اوور کامپکت پرده‌برداری کرد. این نسل جدید هم همچنان CS55 پلاس نام دارد و به گفته رسانه‌های چینی، در کنار پلاس قبلی به فروش می‌رسد.

نسل جدید CS55 پلاس طبق جدیدترین زبان طراحی چانگان شکل گرفته که پیش‌ازاین در محصولات سری یونی دیده بودیم. به همین دلیل، این کراس‌اوور جدید شبیه به نسخه‌ای ساده شده از کراس‌اوور یونی‌کی به نظر می‌رسد. در جلوی خودرو جلوپنجره بسیار بزرگی جلب‌توجه می‌کند که بالای آن چراغ‌های باریکی جای گرفته‌اند. در برخی نسخه‌ها نیز تزئینات قرمزرنگ در طرفین سپر جلو و رکاب‌ها، حال و هوایی جوان‌پسند ایجاد کرده است.

CS55 پلاس جدید در پروفیل جانبی از خطوط نرم و منحنی استفاده کرده که با فرم جعبه‌ای شکل نسل قبلی در تضاد است. بااین‌حال، برخلاف یونی‌کی، در اینجا از دستگیرهای در معمولی استفاده شده و خبری از نمونه‌های مخفی نیست. در عقب خودرو مثل یونی‌کی چراغ ترمز دوتایی در اسپویلر و یک مه شکنی تکی در وسط سپر به چشم می‌خورد اما چراغ‌های عقب از هم جدا بوده و پوسته شفافی دارند. نسل جدید CS55 پلاس ۴,۵۱۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۶۵ میلی‌متر عرض و ۱,۶۸۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن ۲,۶۵۶ میلی‌متر است که ۶ میلی‌متر از نسل قبلی بیشتر است.

این خودرو در داخل هم از طراحی کاملاً جدیدی بهره می‌برد که بسیار شیک و مدرن به نظر می‌رسد. البته غربیلک فرمان مربعی شکل کوچک و صفحه آمپری که از بالای آن قابل‌مشاهده است، کاملاً به کابین محصولات پژو شباهت دارد. درهرحال، در اینجا شاهد صفحه آمپر تمام دیجیتالی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی در ارتفاعی پایین‌تر و دریچه‌های تهویه باریک با طرح سراسری در زیر آن هستیم.

برای نسل جدید CS55 پلاس همچنان همان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی در نظر گرفته شده که از سری موتورهای موسوم به نهنگ آبی چانگان است و ۱۸۸ اسب بخار قدرت دارد. نیروی این موتور هم مثل نسل قبلی از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. فروش این خودرو از همین ماه با قیمتی از ۹۲,۹۰۰ یوآن معادل ۱۴,۴۰۰ دلار تا ۱۲۱,۹۰۰ یوآن معادل ۱۸,۸۰۰ دلار در چین آغاز می‌شود اما همان‌طور که در ابتدا گفته شد، چانگان همچنان به فروش نسل قبلی CS55 پلاس هم در کنار نسل جدید ادامه خواهد داد.

Farzad
این شتر گاو پلنگ کجاش جذابه ؟!
از اون تیترهای رامین خوشحال کن بود : )
تعجبی هم نداره که سوی نشریات غربی تحسین شده باشه چون چین داره همه دنیارو با پول میخره حتی آمریکارو .
NAVID۰۰۹۸
نه کاری به چین دارم !
نه کاری به رامین !
و نه کاری به کامنت متعصبانه‌ی شما !
فقط میتونم بگم با این خودرویی که میبینم و درک درست از تناسبات طراحی ، چه در کابین چه در ظاهر بیرونی ، باید ایستاده تشویقشان کرد !
این خودرو از یک شرکت چینی‌ ساخته شده و نه کره‌ای ژاپنی آمریکایی و … ، که دیگر مطمئن هستم چه دوست داشته باشیم چه نه ، جهانِ خودرو در آینده کامل در اختیار چین قرار میگیره و بنا به خیلی از مسائل مهم که گفتنش طولانیست ، میشه اطمینان پیدا کرد از دست گرفتن اکثر صنایع توسط چینی‌ها و قدرتی که در دست چینی‌ها می‌اُفته و کنترل کردن چین دیگر آسان نیست و از همه مهمتر اینه که باید آمریکا یه فکری به حال خودش کنه که دیگر نمیتواند به مانند قبل ظلم کند به کشورهایی همچون ایران و دیگران !
آمریکایی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم تا امروز ، به سبب اَبَرقدرتمندیشون ، هر ظلمی تا توانستند بر سر کشورهای در حال توسعه و کوچک آوردند و حالا چین جایش ان را میگیرد !
البته که تحریم‌های آمریکا برای چین و نَفعی که از ایران برده ، بد هم نبوده و تا حالاش که خوب توانسته ایران را بدوشه با بردن نفت مُفتی و منابع دیگر …!
ولی حداقلش اینه که مثل اروپا و دیگران ، زیر پا را خالی نکردند و هرچند سودجویانه منابع ما را میبرند اما در این شرایطی که آمریکا با زورگویی‌هاش برایمان به وجود آورده هم خودش خیلی حرفه !!!
میدانم که حالا خیلی از شماها از این کامنت برداشت متفاوت میکنید ، اما فقط کمی فکر کنید که مسبب تمام این بدبختی‌ها کی بوده تا حالا !
بدبختی‌های ایران از وقتی شروع شد تا به امروز که دیدند و فهمیدند در ایران دریایی از نفت ، گاز و منابع خوابیده که میتوانند مردمانش را به گِل بنشانند تا راحت به تاراج ببرند و دیدند بهترین سِلاح ( فقر فرهنگی ) هست که امروزه میبینیم این همه دکترا ، فوق‌لیسانسی ، لیسانس داریم اما دریغ از کمی سواد فرهنگی که بتوان از آن استفاده کرد در راه بهبود شرایط کشور که دیگر از روی تعصب اداره میشود و نه آگاهانه !
Amit evolution
حداقل نسبت ب پولی ک میدی یه چیز قابل قبول دریافت میکنی
اینجا ۱۶۰ تومن میدی واسه تیبا ۲
Farzad
نباید مقایسه کرد چون ایران جز کره زمین محسوب نمیشه و کلا یه سیاره دیگه هست اسمش هم گربه جهنمیه .
Aran+Milan
همه خودروسازهای چین پولاشونو رو هم گذاشتن یه موتور ۱.۵ لیتری نمیدونم از کجا خریدن رو همه ماشیناشون میذارن
NAVID۰۰۹۸
بهتره در نظر بگیریم که صنعت خودروسازیه چین ، از خان طراحی عبور کرده و حالا دیگر میتواند تمرکز خودش را بگذارد روی بهبود قوای فنی !
البته که قُوای فنی برای آینده ، قوای برق یا هیبرید است که نیازی دیگر به موتور ۱/۵ لیتری ندارد !
AMG GT R
اسکرینش از bmw نیومده 🤔🤔
حسین
اگه اشتباه نکنم کریس بنگل فلسفه طراحی چانگان رو ساخته.
new RAMIN
پدال جان این خودرو در نمایشگاه شانگهای ۶ ماه پیش معرفی شد…عجب سرعت عملی!😅😅 اما دمتون گرم. همین هم گذاشتید.
جلوپنجره یونی…طراحی عقب جالب…کیفیت متریال بالا… شتاب۰تا۱۰۰در ۷.۴۹ثانیه ترمز از مسافت۱۱۰متر در ۳۷متر…کوهی از آپشن…کیفیت برگ ریزون دوربین ۳۶۰درجه…اتوپارک…سیستم نیمه خودران…طراحی جالب رینگ ها…و از همه مهمتر گارانتی ۱۰ساله…!و از همه مهمتر قیمت ۱۵ الی ۱۹ هزار دلاری…۱۸۸ اسب قدرت ۳۰۰نیوتون گشتاور…
با این پول تو آمریکا میتسوبیشی میراژ میدن! البته با این پول هیوندای ونو هم میدن! کیا سول و شورلت سونیک هم میدهند🙄اگر روزی پای این ماشین وارد آمریکا بشه…حال روز کمپانی ها اونموقع دیدنی هست!حالا چرا دیدنی هست؟به مشخصات فنی آنها نگاهی بی اندازید رو هوا خواهید فهمید چرا دیدنی هست.
البته این خودرو در کلاس سانتافه اسپورتیج هست و درواقع رقیب آن ها است!
قیمت آن ها کجا این کجا…کیفیت آن ها کجا و این کجا…طراحی آن ها کجا این کجا… آپشن آن ها کجا این کجا… گارانتی آن ها کجا این کجا…
درود بر CH !
میثم
آفرین به این تلاش
👏👏👏👏
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
آقا کاری ندارم کپیه یا نیست ، کیفیتش خوبه یا بد ، ولی واقعا از نظر طراحی پیشرفت قابل تحسینی داشتن
ایران فرانسه
سلام کمپانی کیفی کار و پیشرو و قدرتمندی است من یکسال سی اس ۳۵ مونتاژی اش رو داشتم ماشین نرم محکم و با کیفیت و به نسبت جثه کوچکش خیلی جادار، به نظر من طراحی این کپی نیست و الهاماتی از سایر ماشین ها گرفته ولی زیبا و استاندارد و مدرن ه قیمت هم جز تاسف چیزی نمی شه گفت پول اچ سی کراس و دنا اتوماتیک
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari