ب ام و برای طرف‌داران هاچ بک های داغ، خبرهای خوبی دارد؛ سرانجام پس از مدت ها، نسخه به روزرسانی شده ب ام و M135i xDrive معرفی شد.
بیش تر تغییرات در ب ام و M135i xDrive در زیر پوسته ظاهری خودرو اتفاق افتاده است. میزان کمبر چرخ های جلو اصلاح شده است تا جذب نیروهای جانبی هنگام حرکت از گوشه ها بهینه سازی شود. همچنین این مدل با تغییراتی در سیستم تعلیق همراه است که شامل تنظیم مجدد فنرها و دمپرها می شود. اگرچه این تغییرات به ظاهر جزئی به نظر می رسند، اما ب ام و می گوید که بادی رول خودرو در گوشه پیچ ها به سبب تغییرات به وجود آمده، به مراتب بهبود یافته است. این موضوع تأثیری مستقیم بر فرمان پذیری خودرو در رانندگی اسپرت دارد. ب ام و همچنین مدعی است که افزایش کشش خودرو دست راننده را هنگام برخورد با محدودیت ها، به خصوص هنگام پیچیدن با سرعت بالا، باز می گذارد.
به لطف سیستم اگزوز دوگانه ارتقایافته، اکنون ب ام و M135i xDrive صدای طنین اندازی از خود تولید می کند. این صدای گوش نواز، همواره یادآور پیشرانه ۴ سیلندر قدرتمند قرار گرفته در زیر کاپوت خودروست. البته گویا این صدا توسط بلندگوهای کابین تقویت می شود، بنابراین نمی توان آن را به عنوان صدای معیار پیشرانه در نظر گرفت! صحبت از تغییرات ظاهری خودرو اندکی دشوار است، اما رنگ آمیزی قابل توجه بدنه که ما را به یاد خودروهای BMW Individual می اندازد، بسیار جلب توجه می کند. از رنگ های قابل سفارش برای ب ام و M135i xDrive می توان به زرد سائو پائولو، پرتقالی منجمد و خاکستری خالص منجمد اشاره کرد.
قدرت ب ام و M135i xDrive از پیشرانه نام آشنای ۲٫۰ لیتری توربو شارژ تأمین می گردد. پیشرانه ای که ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل می شود که قدرت را به هر چهار چرخ خودرو، انتقال می دهد. این ترکیب فنی قادر است خودرو را در مدت زمان ۴٫۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حال آن که، بیشینه سرعت آن هم تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: کار اسکوپس  
بیش تر تغییرات در ب ام و M135i xDrive در زیر پوسته ظاهری خودرو اتفاق افتاده است. میزان کمبر چرخ های جلو اصلاح شده است تا جذب نیروهای جانبی هنگام حرکت از گوشه ها بهینه سازی شود. این مدل همچنین با تغییراتی در سیستم تعلیق همراه است که شامل تنظیم مجدد فنرها و دمپرها می شود. به لطف سیستم اگزوز دوگانه ارتقایافته، اکنون ب ام و M135i xDrive صدای طنین اندازی از خود تولید می کند.
از رنگ های قابل سفارش برای ب ام و M135i xDrive می توان به زرد سائو پائولو، پرتقالی منجمد و خاکستری خالص منجمد اشاره کرد.
قدرت ب ام و M135i xDrive از پیشرانه نام آشنای ۲٫۰ لیتری توربو شارژ تأمین می گردد. پیشرانه ای که ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل می شود که قدرت را به هر چهار چرخ خودرو انتقال می دهد.







در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari