چری تیگو ۲، تیگو ۳X، یا همان ام‌وی‌ام X22، را می‌توان نسخه‌ای ارزان‌تر و اسپرت‌تر از X33 دانست که شرکت چری این کراس اوور ساب کامپکت را برای رقابت با هاچ بک کراس ‌های ارزان قیمت بازار و با هدف جذب رنج سنی جوان به بازار عرضه نمود.
چری X22 برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه پکن و با مشخصات فنی مشابه با چری فالوین (MVM 315) به بازار عرضه شد. با گذشت چند سال از عرضه اولیه چری تیگو ۲، کمپانی چری تصمیم گرفت نسخه بهبودیافته این خودرو را به همراه تغییرات اساسی (به‌خصوص در نمای جلو و کابین) به بازار عرضه کند تا همچنان بتواند فروش توأم با موفقیت تیگو ۲ را حفظ نماید. همزمان با ورود تیگو ۲ پرو به بازار روسیه، مدیران خودرو نیز این خودرو را با نام ام وی ام X22 پرو برای بازار ایران تدارک دیده است.
به نظر می‌رسد طراحان چری تا حدود بسیار زیادی برای طراحی پوزه خودرو ام وی ام X22 پرو از هیوندای کونا الهام گرفته‌اند.
جلوپنجره جدید محصولات چری با طرح کهکشانی در نمای جلوی X22 پرو به چشم می‌خورد (مشابه آن چه در تیگو هفت پرو و تیگو هشت پرو به چشم می‌آید) و ظاهر این خودرو را به محصولات رده بالاتر چری نزدیک کرده است. چراغ‌های اصلی نیز مشابه با ترند این روزهای صنعت خودروسازی به دو طرف سپر جلو منتقل شده‌اند و دو چراغ باریک و تیز روی کاپوت تنها نقش دی‌لایت را ایفا می‌کنند. نمای کناری و عقبی خودرو تغییرات چندانی را نداشته است و به طور کلی، می‌توان گفت به جز تغییر طرح رینگ‌ ها و تغییر سپر عقب، تفاوت دیگری میان ام وی ام X22 پرو و ام وی ام X22 معمولی مشاهده نمی‌گردد.
تغییرات گسترده و دلچسب طراحی داخلی ام وی ام X22 پرو در مقایسه با نسخه قبلی به کلی متحول شده است و با طرحی راننده‌محور و بهره گیری از برخی عناصر مشابه با سدان آریزو ۵ و ۶، حس خوشایند تری را نسبت به قبل به سرنشینان منتقل می‌نماید. سیستم مالتی مدیای خودرو تغییر کرده و همین تغییر سبب حذف برخی از کلیدهای فیزیکی شده است. فرمان با طرح دی کات مشابه با سایر محصولات روزِ کمپانی چری نیز تکمیل کننده تغییرات کابین X22 پرو است.
پیشرانه X22 پرو از نسخه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به نسخه ۱ لیتری توربوشارژ ۳ سیلندر (به قول آبی‌های جاده مخصوص ۳ استوانه‌ای) تغییر یافته است. همچنین جعبه دنده خودرو نیز از نوع ۴ سرعته اتوماتیک به نمونه سی وی تی با امکان تعویض مصنوعی ۹ دنده تغییر یافته است. پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر ام وی ام X22 پرو قادر به تولید ۱۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است و به لطف بهره‌مندی از سیستم توربوشارژر، حداکثر گشتاور از دورهای حدود ۱۸۰۰ در دسترس راننده قرار خواهد داشت. مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام X22 پرو نیز عددی در حدود ۸.۵ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.
از جمله امکانات ایمنی و رفاهی ام وی ام X22 پرو می‌توان به مواردی همچون سانروف، مانیتور، دو عدد ایربگ، ترمزهای دیسکی برای هر چهار چرخ به همراه سیستم ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز و کنترل پایداری، چراغ‌های روز، سیستم تهویه با تنظیم دستی، آینه‌های برقی، سنسور پارک عقب و رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی اشاره کرد.
در پایان می‌توان گفت، تغییرات این نسخه از X22 مثبت تلقی شده است و با توجه به کشش و نیاز بازار و همچنین نبود رقبای مطرح و برند در این سگمنت همچون همان هیوندای کونا و کیا سلتوس و… انتظار می‌رود X22 پرو فروش نسبتاً موفقی را در بازار تجربه نماید.
رضا صفرآبادی فراهانی
پایگاه خبری اسب بخار
این خودرو از یک پیشرانه ۱ لیتری توربو با قدرت ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر به همراه یک گیربکس اتوماتیک سی وی تی بهره می‌گیرد.
مطرح ترین رقیب X22 پرو در بازار را می‌توان جک S3 کرمان موتور و به زودی کراس اوور سایپا آریا و K125 ایران خودرو دانست.
ام وی ام X22 پرو با ظاهر جذاب و اسپرت و پیشرانه توربوشارژر هیجان انگیزتر جلوه می‌نماید و در مقابل، جک S3 با پیشرانه تنفس طبیعی و کم‌دردسرتر و فضای بزرگ تر داخلی، مصرف‌کنندگان محتاط و شاید میان‌سال را به سمت خود می‌کشاند.
کاش عقبشو تغییر میدادن
جلوش به نظر من زشته







در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
کاش عقبشو تغییر میدادن
جلوش به نظر من زشته






source

توسط autokhabari