اوایل ماه جاری میلادی بود که جنرال موتورز اهداف جاه‌طلبانه‌ای برای خود ترسیم و اعلام کرد به دنبال تبدیل شدن به اولین شرکت فروشنده خودروهای الکتریکی در آمریکاست. ماری بارا در مصاحبه با رسانه‌ها به جزئیات بیشتری از برنامه‌های جنرال موتورز اشاره کرده است. او گفته این خودروساز قطعاً از نظر فروش تسلا را تا سال ۲۰۲۵ پشت سر خواهد گذاشت.

این یک ادعای کاملاً برجسته است زیرا تسلا رکوردها را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد و جنرال موتورز فعلاً خودرویی الکتریکی برای فروش ندارد چراکه فروش بولت EV و بولت EUV پس از توقف به خاطر فراخوان باتری متوقف شده و این روند از هفته آینده دوباره شروع خواهد شد. با این وجود مدیرعامل جنرال موتورز مطمئن است بازار تحت تأثیر محصولات الکتریکی جنرال موتورز همچون جی ام سی هامر و کادیلاک لیریک قرار خواهد گرفت. به این لیست می‌توان کراس اووری الکتریکی با ابعاد شورولت اکوئینکس را اضافه کرد.

ماری بارا گفته است:
زمانی که به سبد محصولات ما نگاه کنید نه تنها هامر و لیریک را خواهید دید بلکه به کراس اووری بر خواهید خورد که ابعادی مشابه اکوئینکس داشته و با قیمت حدود ۳۰ هزار دلار عرضه خواهد شد. ما همچنین سیلورادو E را تولید خواهیم کرد و پس از آن محصولی از جی ام سی را خواهیم داشت. باقی محصولات را هنوز اعلام نکرده‌ایم. من بسیار آسوده‌خاطر هستم زیرا وقتی مردم این خودروها را ببینند بسیار تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. به همین خاطر ما در تلاش هستیم تا به شماره یک بازار خودروهای الکتریکی تبدیل شویم

اگرچه هامر الکتریکی و لیریک خودروهای شاخصی هستند اما احتمال فروش آن‌ها به تعداد زیاد پایین است. قیمت لیریک از ۵۸۷۹۵ دلار در نسخه Debut شروع می‌شود درحالی‌که ارزان‌ترین نسخه هامر الکتریکی پیکاپ بهای ۷۹۹۹۵ دلاری خواهد داشت. مشکل این است که نسخه ارزان یاد شده در بهار ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد و تحویل لیریک نیز از نیمه اول سال ۲۰۲۲ و با تعداد محدود شروع خواهد شد. اما درباره کراس اوور الکتریکی شورولت تنها می‌دانیم جنرال موتورز قیمت حدود ۳۰ هزار دلار را هدف گرفته و می‌خواهد آن را تا سال ۲۰۲۵ عرضه کند. تمامی این خودروها بخشی از برنامه جنرال موتورز برای عرضه حداقل ۳۰ خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ می‌باشد.

هنوز مشخص نیست که آمریکایی‌ها خواهند توانست این تعداد خودرو را تا سال ۲۰۲۵ عرضه کنند یا خیر اما به جرات می‌توان گفت تسلا هم تا آن زمان دست روی دست نخواهد گذاشت. سایبرتراک، رودستر و یک محصول الکتریکی پایه در راه هستند و تسلا به زودی دو کارخانه در برلین آلمان و تگزاس آمریکا را راه‌اندازی خواهد کرد. تسلا هم‌اکنون ۶۳ درصد از بازار خودروهای الکتریکی آمریکا را در دست دارد درحالی‌که سهم جنرال موتورز تنها ۹ درصد است.
یوسف
آقای جنرال موتورز جنس از موتوری نگیر…..
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
Reza Waffen SS
این نشون دهنده عزم راسخ جنرال موتورز و برنامه ریزی بلندمدت واسه سرویس کردن دهن تسلا هستش
میثم
مسئله اینه که اینا به تسلا به چشم یک خودروساز صرف نگاه می‌کنند و با همین دیدگاه سنتی هم می‌خوان باهاش رقابت کنن.
تسلا پیش از خودروساز بودن، یک شرکت ارائه دهنده تکنولوژیهای جدیده و نیاز سابق مردم رو (جابجایی) از حالت سنتی کمی خارج کرده و به شکلی جدیدتر برطرف کرده و در ارائه این تکنولوژیها هم سرعت عمل بالایی داره.
رقابت با تسلا محدود به باتری، شتاب، اتوپایلوت و اینها نیست. خیلی گسترده‌تر از این حرفهاست
میثم
من فکر می‌کنم تا زمانی که هیدروژن مشکلاتش حل نشه و خیلی ساده و راحت در دسترس قرار نگیره، هیچ رقیبی برای تسلا انقدر بزرگ نخواهد بود که بخواد اونو تحت تاثیر قرار بده
Elmiraj
فروش bolt در سال گذشته ۱۷.۳ برابر کمتر از model 3 بود…
پیش سفارش های هامر EV هم هنوز به یک پانزدهم CyberTruck نرسیده…
لیریک هم باید با نسخه های جدید model X سرشاخ بشه ….
از اون طرف یک تسلا ۲۵ هزار دلاری خواهیم داشت که زنگ خطر بزرگی برای تمامی خودروهای الکتریکی این سگمنت (از جمله همین شورولت ۳۰ هزار دلاری ) قلمداد میشه…
.
.
چطوری اونوقت…!؟
AMG GT R
حرف زده دیگه
تاسال ۲۰۲۵ حرفش رو خیلیا فراموش میکنن
امیرعلی
اولین چیزی که باید بهش توجه کنیم اینه که جنرال موتور تا الان به صورت جدی وارد الکتریکی سازی نشده بود و شورلت بولت رو فقط ساخته بود تا حضور داشته باشه
دومین چیز اینه که جنرال موتور مزیتی داره که تسلا نداره و اونم زیر برند های مختلف ه که هر کدوم ماشین های معروفی دارند مثلا جی ام سی سیرا یا شورلت کوروت یا کادیلاک اسکالید یا جی ام سی یوکان یا شورلت تاهو
پس فرض کن این ماشین هایی که گفتم الکتریکی بشن اونوقت ه که جذابیت سبد محصولات الکتریکی جنرال موتور به شدت افزایش پیدا میکنه
و مورد سوم اینه که جنرال موتور برای الکتریکی شدن خرج کمتری نسبت به تسلا برای کارخانه هاش میکنه چون ساختمان اصلی و دستگاه های اصلی کارخانه از قبل بوده و gm فقط باید خط تولید جدید بسازه اما تسلا همه گیگافاکتوری هاش رو از صفر می‌سازه و چون gm خرج کمتری برای ساخت کارخانه ها میکنه میتونه پول بیشتری رو برای سیستم خودران ش و شبکه سوپرشارژ ها خرج کنه
و مورد آخر هم اینکه مری بارا نشون داده مدیرعامل توانایی و تا الان به هر قولی که داده عمل کرده و gm رو از نابودی نجات داده پس میتونیم به حرف ایشون اعتماد کنیم
پویا
اینم باید اضافه کنی برای پیش سفارش cybertruck یه پول ناچیز باید پرداخت کنی که واقعا نمیشه گفت اون همه سفارش عددی واقعی باشه.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
قطعا جنرال موتورز در آینده جزو غول های بزرگ برقی سازی میشه اما فعلا بجز چنتا کانسپت و پروتوتایپ مدل درست و حسابی دیگه ای نداره
Aran+Milan
این حرفا درواقع یه تبلیغات برای محصولات الکتریکی جنرال موتورز بوده
(JONATHAN (TESLA
طبق آخرین پیشبینی ها
پیشبینی میشه تسلا در سال ۲۰۳۰ به آمار فروش ۱۱.۵ میلیون دستگاهی در سال برسه
با اینکه جنرال موتورز بیشترین تاسیسات و زیر ساخت هارو در آمریکا بیشتر از همه کمپانی ها داره ولی پشت سر گذاشتن تسلا حداقل تا سال ۲۰۳۰ بسیار خوش بینانه هستش
در حال حاضر با وجود خودرو های ارزون بنزینی در سبد این کمپانی قیمت متوسط معاملات محصولات جنرال موتورز بالای ۵۳ هزار دلار گزارش شده و با این ارقام فکر نکنم به شخصه موفق بشن
Silent
همین قدر که: گیگافکتوری تگزاس زیربنای همکفش فقط!
بیش از ۱۲۰ هکتار هست که قراره چند ماه دیگه وارد مدار بشه.
Amit evolution
بیا پایین ⬇️⬇️⬇️⬇️
یوسف
جنرال‌موتورز با یک برنامه کاری خوب و مدون حداقل به ۱۵ سال زمان احتیاج داره تا تسلا رو پشت سر بزاره
بعدشم تسلا هم بیکار نمیمونه که جنرال موتور بیا بهش برسه… اونم پیشرفت میکنه… تازه با کله شقی مثل ایلان ماسک
datsun
قضیه بولت ها که سوختن چی شد
پویا
ال جی مقصر شناخته شد و مجبور به پرداخت ۲میلیارد دلار خسارت شد. GM هم با این پول قراره باتری تمام ماشین هارو عوض کنه
امیرعلی
اولین چیزی که باید بهش توجه کنیم اینه که جنرال موتور تا الان به صورت جدی وارد الکتریکی سازی نشده بود و شورلت بولت رو فقط ساخته بود تا حضور داشته باشه
دومین چیز اینه که جنرال موتور مزیتی داره که تسلا نداره و اونم زیر برند های مختلف ه که هر کدوم ماشین های معروفی دارند مثلا جی ام سی سیرا یا شورلت کوروت یا کادیلاک اسکالید یا جی ام سی یوکان یا شورلت تاهو
پس فرض کن این ماشین هایی که گفتم الکتریکی بشن اونوقت ه که جذابیت سبد محصولات الکتریکی جنرال موتور به شدت افزایش پیدا میکنه
و مورد سوم اینه که جنرال موتور برای الکتریکی شدن خرج کمتری نسبت به تسلا برای کارخانه هاش میکنه چون ساختمان اصلی و دستگاه های اصلی کارخانه از قبل بوده و gm فقط باید خط تولید جدید بسازه اما تسلا همه گیگافاکتوری هاش رو از صفر می‌سازه و چون gm خرج کمتری برای ساخت کارخانه ها میکنه میتونه پول بیشتری رو برای سیستم خودران ش و شبکه سوپرشارژ ها خرج کنه
و مورد آخر هم اینکه مری بارا نشون داده مدیرعامل توانایی و تا الان به هر قولی که داده عمل کرده و gm رو از نابودی نجات داده پس میتونیم به حرف ایشون اعتماد کنیم
حسین دهمرد
با این تحلیل فولکس واگن پتانسیل بالاتری داره نسبت به جنرال موتورز.
۱۳
امکان نداره
چون تا اون موقع قراره دوستان کاخ سفید رو تبدیل به حسینیه کنن و با شتر و قاطر رفت و آمد کنن
امیرعلی
دلیل اینکه به من دیسلایک دادین رو نمیدونم و اصلا هم تعداد دیسلایک ها برام مهم نیست ولی دوست دارم دلایل افراد رو برای اینکه میگن gm نمیتونه به تسلا برسه رو بدونم
پویا
طرح جدید تخفیف کاخ سفید برای ماشین‌های برقی قطعا باعث میشه که حتی زودتر هم به تسلا برسه. فورد رو که دیگه شک نکن. چون این طرح به تسلا فقط ۷۵۰۰دلار میده اما برای فورد و جی ام ۱۲۵۰۰ و البته به اروپایی ها و ژاپنی ها هم زیاد نمیده. بخیال این دیسلایک ها
" Swedish Arrogant Tiger "
فعلا ۲ تا خودروی الکتریکی داره و طی ۴ سال قراره ۲۸ تا خودروی جدید معرفی کنه؟!
شاپور
علی‌رغم محبوبیت و مزایای برقی ها، باطریهای از رده خارج تهدید زیادی برای محیط زیستن و هنوز روش و سیستم کارآمدی برای دفع این زباله های خطرناک کشف نشده و خوبه شرکت‌ها فقط بفکر منافع خود ، تسخیر بازار و اول شدن نباشند و تحقیقات منسجمی را هم برای آسیب های زیست محیطی انجام بدن.
چنانچه تولید هر باطری خودرو ضربه ای به محیط زیست باشد من یکی ترجیح میدم بخاطر آنهایی که بعد از ما زندگی خواهند کرد، حتی با درشکه رفت و آمد کنم و سهمی در خودخواهی نداشته باشم.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari