تیم تحریریه
خودروسازان هندی سعی دارند با برداشتن قدم های جدیدی در این صنعت وارد دنیای سوپر اسپرت ها بشوند.
هندی ها با صرف هزینه های بسیار زیادی در صنعت خودرو تصمیم دارند جدا از تولید خودروهای ارزان و باصرفه اقتصادی ، تولید ابر خودروها را نیز تجربه کنند. درست است که شاید در ابتدا خودروهای معرفی شده به عنوان سریع ترین های هندی ، دارای اشکالات و نواقصی باشند به خصوص در طراحی بیرونی و نمای خارجی ولی با ادامه این مسیر و کسب تجربیات بیشتر قطعا می توانند به موفقیت های بزرگی برسند.
بزرگترین حسن خودروسازان هندی داشتن بازار هدف بزرگ و در دسترس است که می توانند در سایه تولید سوپراسپرت هایی با قیمت مناسب به آمارهای فروش فوق العاده ای برسند.
شاید صنعت خودروی هند با محصولاتی همچون فورس موتورز ترکس کروزر که شاسیبلندی ۱۳ نفره و کاربردی است شناخته شود اما این کشور یک سوپرکار بسیار پیشرفته را نیز معرفی کرده است. این خودرو توسط شرکت وزیرانی اتوموتیو تولید شده و Ekonk نام دارد. همانگونه که قبلاً نیز گفته بودیم این شرکت یک سوپرکار توربین الکتریکی با نام شول را نیز در فستیوال گوودوود به نمایش گذاشته بود.
Ekonk خودرویی الکتریکی است که از جریان هوا برای خنک کردن باتریها استفاده میکند و این در حالی است که اکثر محصولات الکتریکی مدرن از مایع برای خنک کاری استفاده میکنند. این تکنولوژی به اصطلاح DiCo بر پایه تقارن زیستی شکل گرفته و برخی جانوران از این ویژگی برای تنظیم دمای بدن خود استفاده میکند. به لطف استفاده از این تکنولوژی و بدون نیاز به سیستم خنک کاری مایع پیچیده و از طرفی تولید بدنه با فیبر کربن، وزیرانی توانسته وزن خودرو را فقط به ۷۳۸ کیلوگرم برساند.
این خودروساز میگوید Ekonk حداکثر قدرت ۷۲۲ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵۴ ثانیهای دارد. وزیرانی از سوپرکار خود به عنوان سبکترین خودروی الکتریکی دنیا و سریعترین خودروی تاریخ هند نام برده است. همچنین این شرکت مدعی است خودروی یاد شده یکی از پایینترین ضریب درگ های خودروهای این کلاس را دارد.
چانکی وزیرانی کارمند اسبق رولزرویس و جگوار لندروور و مؤسس وزیرانی میگوید:
Ekonk برای ما یک آغاز قابلتوجه بوده و برای اولین بار طراحی و خلاقیت با یکدیگر ملاقات کردهاند. این اولین خودروی ماست که زنده است. Ekonk در هند نشان دهنده آغاز نور و روشنایی است
فعلاً این سوپرکار در حالت پیشتولیدی قرار داشته و تستهای خود را در پیست ناتراکس نزدیک ایندور پشت سر گذاشته است. هنوز مشخص نیست که Ekonk وارد خط تولید خواهد شد یا خیر اما احتمالاً از تکنولوژیهای آن در محصولات آتی وزیرانی استفاده خواهد شد.
استراتژی الکتریکی سازی رنو منجر به ارائه زمانبندی نسبتاً عجیبی برای عرضه محصولات شده است. مگان اسپورت تورر استیشن پیش از پایان سال ۲۰۲۰ به محصولی پلاگین هیبریدی تبدیل شده…
گریت وال یکی از نام های شناخته شده صنعت خودروی چین در ایران است. محصولات خانواده شاسی بلند هاوال از مهمترین تولیدات این گروه خودروسازی است که همواره جز پرفروش…
لیبرتی واک نام کمپانی تولیدکننده قطعات اسپرت بدنه و لوازم مرتبط با تیونینگ خودرو در آیچی(ژاپن) است که در حوزه فعالیت خود یکی از نام های معتبر و خاص محسوب…
نیسان به تازگی قیمت مدل آینده آریا در نروژ را اعلام کرده، جایی که این خودرو در حال حاضر برای پیشخرید در دسترس است. چهار نسخه از محصول تمام الکتریکی…
خودروساز باسابقه کرهای میخواهد یک شاسیبلند آفرودی را بهعنوان جانشین معنوی نسل اول کوراندو و با نام اولیه X200 رونمایی کند. این خودرو که رقیب جیپ رانگلر و فورد برانکو…
رنو از مگان جدید E-Tech در نمایشگاه مونیخ رسماً پردهبرداری کرده است. این خودرو که اولین محصول رنو با لوگوی جدید این شرکت موسوم به Nouvel R خواهد بود، نسخهٔ…
اقای وزیر رحمانی حتی به هنگام اتمام برجام و افزایش قیمت خودرو جرات اینو نداشت…
کدام وزیر سمت تا حالا پشت خودرو و مافیای خودرو ذو خالی کرده که ایسون…
سلام.داداش.الان آبان1400هستیم.خریدی یانه
عالی ساختیم مگه نه ؟
میگویند حمله سایبری بوده .! حالا چرا به بنزین سهمیه که به نفع مردم هست…
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
تمام حقوق این وبسایت برای بانک اطلاعات خودرو محفوظ است.
طراحی و برنامه نویسی توسط : Car.ir