پس از معرفی نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر، حالا نوبت به رونمایی از نسخهٔ پلاگینهیبریدی آن رسیده که قدرت، تکنولوژی، راحتی، ایمنی و برد تمام الکتریکی بیشتری را نسبت به قبل ارائه میکند. مهمترین بهروزرسانی اوتلندر پلاگینهیبریدی جدید باطریهای بزرگتر ۲۰ کیلووات ساعتی آن است که برد تمام الکتریکی ۸۷ کیلومتری را فراهم میکند. این عدد در مقایسه با برد تمام الکتریکی ۴۰ کیلومتری نسل قبلی که از طریق باطریهای ۱۳.۸ کیلووات ساعتی حاصل میشد دو برابر شده است. علاوه بر این، برد کلی خودرو نیز به لطف یک باک بنزین بزرگتر بیشتر شده است.
میتسوبیشی هنوز نوع پیشرانهٔ بنزینی و قدرت و گشتاور قوای محرکهٔ هیبریدی نسل جدید اوتلندر پلاگینهیبریدی را اعلام نکرده اما انتظار میرود در این نسل از همان پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر نسل قبلی استفاده شده باشد که ۱۲۶ اسب بخار قدرت دارد. درهرحال، به گفتهٔ این شرکت، خروجی موتورهای الکتریکی جلو و عقب خودرو ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. در اوتلندر پلاگینهیبریدی جدید هفت حالت رانندگی مختلف شامل معمولی، آسفالت، شنی، برفی، گِلی، اقتصادی و قدرت وجود دارد که آخری برای ارائهٔ بهترین شتاب ممکن، بیشترین استفاده را از قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی میکند. همچنین در این خودرو به لطف وجود سیستم احیای انرژی ترمزها، امکان رانندگی با یک پدال هم وجود دارد.
بهروزرسانی مهم دیگر اوتلندر پلاگینهیبریدی تکامل سیستم کنترل چهارچرخ یا S-AWC است که توزیع نیرو در هردو محور را مدیریت میکند و با سیستم کنترل گشتاور بُرداری جدیدی برای چرخهای عقب همراه است. به لطف این سیستمهای جدید و شاسی مستحکمتر خودرو که با نیسان روگ مشترک است، اوتلندر پلاگینهیبریدی از لحاظ هندلینگ و پرفورمنس نسبت به قبل بسیار بهتر شده است.
اوتلندر پلاگینهیبریدی در ظاهر هیچ تفاوتی با نسخهٔ معمولی ندارد و فقط از طریق نشانهای روی درهای جلو و درب صندوق و همینطور درگاه شارژ در سمت مختلف درب باک بنزین میتواند به قوای محرکهٔ آن پی برد. حتی رینگهای ۲۰ اینچی این نسخه نیز با تیپهای بالایی برادر بنزینی یکسان هستند.
در داخل خودرو هم شاهد همان صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر لمسی ۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی هستیم که البته حالا به صفحهای اضافی برای سیستم پلاگینهیبریدی مجهز شده است. در این نسخه همچنین به لطف طراحی هوشمندانهٔ سیستم پلاگینهیبریدی، هر سه ردیف صندلی حفظ شده است. البته میتسوبیشی فعلاً ظرفیت فضای بار این خودرو را اعلام نکرده تا بدانیم چقدر نسبت به نسخهٔ بنزینی کاهش پیدا کرده است. در صندوق بار خودرو اما یک پریز برق AC تعبیه شده که میتواند برق موردنیاز دستگاههای الکتریکی را تأمین کند.
در بخش ایمنی، در این ماشین نسخهٔ تکاملیافتهٔ تکنولوژی کمکرانندهٔ MI-PILOT با کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ حرکت میان خطوط ترکیب شده است. این سیستمها، با توجه به محدودیت سرعت جاده یا اطلاعات دریافتی از سیستم ناوبری، سرعت خودرو را بهطور خودکار تنظیم میکنند و پس از ۳۰ ثانیه توقف در ترافیک، بهطور خودکار پیشرانه را خاموش میکنند.
فروش نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر پلاگینهیبریدی از ۱۵ دسامبر در ژاپن آغاز میشود و در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۲ راهی بازار استرالیا خواهد شد. آمریکاییها اما برای خرید این کراساوور هیبریدی جدید باید تا نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۲ صبر کنند. قیمت و تیپهای خودرو برای بازار ایالاتمتحده هم در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.
ممد ژانگولر
هر کی براش پولش با ارزشه و میخواد درست خرجش کنه باید این ماشینو بخره و مد نظر داشته باشه
اینجور ماشینا نسبت به پول پرداختی مفتن
فرامرز
تو آلمان واقعا ارزونه و نسل فعلی فقط ۲۷ هزار یورو هست در صورتی که تیگوان پلاگین هیبرید حداقل ۲۰ هزار یورو گرونتره
ممد ژانگولر
دیگه چه بهتر 👌
هر چند تیگوان هم ماشین محکم و خوبیه
Reza Waffen SS
خیلی خوشم میاد از این نسل
AMG GT R
خوبه ولی بنظرم صندلی های ردیف سوم افتضاح هست
Philipp
نسل جدید SL هم معرفی شد
و بیشتر شبیه یه CLS کابریولته تا SL 😐
ARMAN
درجواب به دوستان اروپایی فن که آمریکاییا رو تحقیر می کنن
همه می دونن که فلسفه طراحی یه آمریکایی و به خصوص ماسل کار با یه اروپایی فرق داره .
ماشین آمریکایی برای نهایت پرفورمنس و یا بازدهی بالا ساخته نشده بلکه برای ارائه قدرت بالا با قیمت مناسب ساخته شده.
مثلا هلکت ردای با قدرت ۷۹۷ اسب حدود ۹۰ هزار دلار قیمت داره.
شما اگه بخواین همچین قدرتی رو از یه اروپایی بگیرین باید بالای ۵۰۰ هزار دلار هزینه کنید.
تو بعضی بخش ها هم باید قبول کنیم رو دست آمریکاییا نیست مثلا پیکاپ های فول سایز
امیدوارم متوجه شده باشید.
Clean Energy
این ماشین عالیه😍😍😍
خدایی رخش عالیه و کاملا جسور و خشن و با طراحی به روز و باکلاس
داخلش هم که عالیه مخصوصا برای منی که عشق صفحه نمایش گنده هستم و حالا اینم ۹ اینچه که یعنی عالییی
خدایی یه دونه از این رو داشته باشی ماشین ۱۰۰۰ ساله است… کیفیت ژاپنی ها به اضافه امکانات و رخ عالی و چیزی که خیلی بهترش می کنه از رقبا قطعا توانایی آفرودش هست
در کل در یک جمله بگم این میشه “شیک به روز و خشن”
ARMAN
در جواب به دوستان اروپایی فن که اصلا آمریکاییا رو قبول ندارن:
همه می دونن که فلسفه طراحی یه آمریکایی با یه اروپایی فرق داره
ماشین آمریکایی برای نهایت پرفورمنس یا بازدهی بالا ساخته نشده بلکه برای ارائه قدرت بالا با قیمت مناسب ساخته شده.
مثلا هلکت ردای با قدرت ۷۹۷ اسب حدود ۹۰ هزار دلار قیمت داره.
ولی اگه بخواین همچین قدرتی رو از یه اروپایی بگیرین باید بالای ۵۰۰ هزار دلار هزینه کنید.
تو بعضی ها هم آمریکاییا رودست ندارن مثل پیکاب های فول سایز
امیدوارم متوجه شده باشید.
◇Shahrukh◇
و یه نکته دیگه آمریکاییا خیلی اهل تغییر و بستن دست و پای شرکت ها نیستند ولی اروپاییا هی یورو پنج یورو شش سختگیرانه اجرا میکنند و شرکتا محبور میشن یه سری مدلها رو حذف کنند چون براشون نمیصرفه
Sina
فکر کنم اسب بخارشو اشتباه نوشتین
چونکه همون موتور ۲.۵لیتری ایکس تریل نسل قبل روشه و اونم بالای ۱۸۵ اسب داشت
و نکته بعد اینکه شاید این ماشین به چشم نیاد ولی از نظر من از همه ماشین های هم رده خودش بهتره چه ایکس تریل چه راو۴ چه سانتافه و…
چونکه اولا اصلا میتسوبیشی نیست کلا نیسان ایکس تریله موتور شاسی گیربکس بنابراین از نظر کیفیت کاملا قابل اعتماده از اونورم موتورش تنفس طبیعیه و برخلاف راو۴ هفت نفره هم هست
حالا سورنتو هم ۷ نفره ست ولی این بهرحال از نظر قابلیت اعتماد بخاطر ژاپنی بودنش حس اعتماد بیشتری داره
datsun
موتورهای خود میتسوبیشی هم از نظر دوام و طراحی جز بهترینهان
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
آیا حساب کاربری ندارید؟
