سرانجام پس از انتشار تصاویر متعدد از کوروت Z06، این خودرو با مشخصات فوق العاده معرفی شد.
زمانی که کوروت C8 در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، تحت تأثیر مشخصات عالی این خودرو قرار گرفتیم. این خودرو در نسخه پایه با نام Stingray قدرت بالایی داشت و شتاب بسیار خوبی را به عنوان یک نسخه بیس ارائه می داد. حالا گام بعدی کوروت با معرفی Z06 شکل گرفته است. خودرویی که قوی ترین موتور تنفس طبیعی دنیا را (در بین خودروهای تولید گسترده) دارد و نسخه بی نهایت جذابی از C8 است که از همه نظر خیره کننده عمل می کند.
پیشرانه کوروت Z06 توان تولید نهایت قدرت ۶۷۰ اسب بخار را در دور موتور ۸٫۴۰۰ rpm دارد. بله درست خواندید! به گفته مهندسان کوروت، این پیشرانه، که LT6 V8 نام دارد، قوی ترین پیشرانه تنفس طبیعی در دنیاست که با حجم ۵٫۵ لیتر و با ۸ سیلندر دور موتور قرمز ۸۶۰۰rpm را دارد که یعنی تنها ۲۰۰ rpm بالاتر از دور موتوری است که نهایت قدرت در مدار می آید. به زبان ساده تر، دور موتور این خودرو تا جایی که تصور کنید بالا می رود و قدرت همزمان با صدایی خشن به اوج خود می رسد. نهایت گشتاور در این خودرو ۶۲۳ نیوتن متر است که حتا این نهایت گشتاور هم در دور موتور بالای ۶۳۰۰ rpm در مدار قدرتی قرار می گیرد. با این قدرت و گشتاور، کوروت Z06 همانند یک خودروی مسابقه ای چابک عمل می کند و شتابگیری را در ۲٫۶ ثانیه انجام می دهد.
همان طور که انتظار می رود، چنین موتوری با چنین قدرتی نیاز به سیستم خنک کاری بزرگ تری دارد و در همین راستا مهندسان کوروت طراحی جلو را تغییر داده اند و ورودی های بزرگ تری را برای هوا در نظر گرفته اند تا آن را به مرکز، در آن جا که پیشرانه قرار گرفته است، منتقل کند. در عقب هم تغییراتی دیده می شود و چهار خروجی اگزوز در کنار هم در وسط قرار گرفته اند. مهندسی این خروجی های اگزوز ۲ سال زمان برده تا مهندسان کوروت مطمئن شوند صدای کوروت Z06 با هیچ کوروتی در طول تاریخ قابل قیاس نیست.
اگرچه شاخص ترین تغییر و دستاورد در کوروت Z06 پیشرانه آن است، اما رقم خودرون نتایج فنی خیره کننده نیاز به این دارد که در تعلیق و آیرودینامیک هم مهندسی بی نقصی انجام شده باشد. مهندسان شورولت در کوروت Z06 از بزرگ ترین چرخ هایی استفاده کرده اند که تا امروز در یک کوروت به کار رفته است. چرخ های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب قرار می گیرند که طراحی رینگ جدید دارند، البته اگر مشتریان حالت استاندارد این رینگ ها را نپسندند، ۷ انتخاب متنوع برای سفارش رینگ خواهند داشت. سیستم تعلیق ارتقایافته مخصوص Z06 را در این خودرو می بینیم که براساس انتخاب نوع حالت رانندگی بهترین رانندگی را برای شما رقم می زند.
با افزایش قدرت میزان قدرت ترمزگیری هم افزایش داشته و در کوروت Z06 از ترمزهای ۶ پیستونه برمبو در جلو استفاده شده است که دیسک ۱۴٫۶ اینچی دارند. در عقب دیسک ها بزرگ تر هستند و اندازه آن ها به ۱۵ اینچ می رسد. البته ترمزهای کربن سرامیکی ۱۵٫۷ در جلو و ۱۵٫۴ اینچی در عقب هم به صورت آپشن قابل سفارش هستند. از نظر آیرودینامیکی، Z06 در نسخه استاندارد اسپلیتر جلو و اسپویلر عقب را دارد که این دو نیروی رو به پایین بدنه را افزایش داده است و پایداری بیش تری را برای این سوپرکار فراهم می کنند. البته پکیج فیبرکربنی هم برای Z06 قابل سفارش است که تغییراتی را در ورودی های هوا دارد و قطعات فیبرکربنی ضمن کاهش وزن، راندمان آیرودینامیکی بدنه را هم بالا می برند.
انتقال قدرت در کوروت Z06 توسط جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه انجام می شود و همان طور که گفته شد این خودرو در ۲٫۶ ثانیه شتابگیری صفر تا صد را انجام می دهد. شورولت هنوز اطلاعات مربوط به نهایت سرعت را منتشر نکرده است، اما انتظار می رود نهایت سرعت این خودرو بالای ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت باشد. کمبود قطعات ناشی از همه گیری کرونا باعث شد این خودرو دیرتر از موعد معرفی شود و تولید این خودرو تا تابستان ۲۰۲۲ به تعویق افتاد. کمپانی اعلام کرده است قیمت در زمانی نزدیک به تولید منتشر خواهد شد.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
کوروت Z06 به پیشرانه ۵٫۵ لیتری V8 موسوم به LT6 مجهز می شود که این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۶۷۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۶۲۳ نیوتن متر را دارد.
پیشرانه کوروت Z06 توان تولید نهایت قدرت ۶۷۰ اسب بخار را در دور موتور ۸٫۴۰۰ rpm دارد و نهایت گشتاور در این خودرو ۶۲۳ نیوتن متر است که حتا این نهایت گشتاور هم در دور موتور بالای ۶۳۰۰ rpm در مدار قدرتی قرار می گیرد.
از شما انتظار نداشتم همچین اشتباهی کنید
کوروت قویترین V8 تنفس طبیعی دنیاست، نه قویترین تنفس طبیعی
خودروهایی مثل فراری ۸۱۲ با ۸۲۰ اسب بخار در مدل کامپتزیونه و لامبورگینی اونتادور SVJ با ۷۷۰ اسب بخار قویترین تنفس طبیعی ها هستن
قویترین ماشین تنفس طبیعی فراری ۸۱۲ ست







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را تست کرده ایم. از سویی در بخش تیپ کار، به مجموعه بوتیک گاراژ سری زده ایم و با مبحث راهکارهای کاهش نفوذ صدا به کابین خودرو آشنا شده ایم.
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
از شما انتظار نداشتم همچین اشتباهی کنید
کوروت قویترین V8 تنفس طبیعی دنیاست، نه قویترین تنفس طبیعی
خودروهایی مثل فراری ۸۱۲ با ۸۲۰ اسب بخار در مدل کامپتزیونه و لامبورگینی اونتادور SVJ با ۷۷۰ اسب بخار قویترین تنفس طبیعی ها هستن
قویترین ماشین تنفس طبیعی فراری ۸۱۲ ست






source

توسط autokhabari