آئودی با تقلید از زیربرند مایباخ، اقدام به ساخت و معرفی نسخه‌ای کشیده‌تر و لوکس‌تر از سدان پرچم‌دار خود با نام A8 L هورش کرده است. البته متأسفانه آمریکایی‌ها نمی‌تواند از این تجمل در A8 بهره‌مند شوند زیرا این نسخه فعلاً فقط در چین عرضه می‌شود و پیش از نمایشگاه گوانگژو در این کشور رونمایی شده است. A8 L هورش بر اساس نسخهٔ کشیدهٔ A8 ساخته شده و ۱۳۰ میلی‌متر دیگر به طول آن افزوده است.

در همین حال، جلوپنجرهٔ خودرو با کروم بیشتر اصلاح شده تا حس لوکس‌تری به آن ببخشد. در پروفیل جانبی خودرو نیز رینگ‌های ۲۰ اینچی منحصربه‌فردی دیده می‌شود که طراحی آن شبیه به بنتلی و مایباخ بوده و در میانهٔ آن‌ها لوگوی H هورش خودنمایی می‌کند. همین لوگوی روی تریم نقره‌ای‌رنگی در انتهای پنجره‌های جانبی عقب هم نقش بسته است. علاوه بر این، رو گلگیرهای جلو و زیر چراغ‌های عقب هم نوشتهٔ کرومی HORCH به چشم می‌خورد. A8 L هورش با دو رنگ بیرونی اختصاصی ارائه خواهد شد که مطابق با شخصیت مجلل آن طراحی شده‌اند اما برای کسانی که خواهان تمایز بیشتری هستند، طرح دورنگ هم قابل سفارش خواهد بود.

A8 L هورش همچنین پیش‌نمایشی از فیس‌لیفت A8 معمولی را هم ارائه کرده و درواقع بر اساس A8 مدل ۲۰۲۲ شکل گرفته است. این موضوع را می‌توان از چراغ‌های جلوی جدید و طراحی اصلاح‌شدهٔ سپر جلو فهمید که با A8 کنونی متفاوت هستند. در طراحی عقب خودرو اما تغییر چندانی صورت نگرفته و همان چراغ‌های باریک متصل‌به‌هم دیده می‌شوند.

دلیل افزایش طول A8 L هورش بیشتر کردن ابهت آن نیست بلکه هدف از این کار فراهم کردن فضایی لوکس‌تر و جادارتر برای سرنشینان عقب بوده است؛ اما علاوه بر فضای بیشتر، در داخل این نسخه شاهد فضایی کاملاً مجلل با دو صندلی شخصی در عقب هستیم که بین آن‌ها یک کنسول مرکزی بزرگ با نوشتهٔ HORCH روی زیر آرنجی قرار گرفته است. همین نوشته روی بالش‌های صندلی‌های عقب و همین‌طور روی پارکابی‌ها به‌صورت چراغ‌دار نقش بسته است. تودوزی چرمی با دوخت لوزی شکل نیز صندلی‌ها و رو دری‌های خودرو را تزئین کرده است.

مثل A8 معمولی، این نسخه هم به ماساژور کمر در هر چهار صندلی و ماساژور پا برای صندلی‌های عقب مجهز است. در بخش تکنولوژی هم در جلوی خودرو دو نمایشگر لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و کنترل سیستم تهویه و تنظیمات صندلی‌ها در نظر گرفته شده درحالی‌که سرنشینان عقب هم از یک نمایشگر لمسی مرکزی بهره‌مند می‌شوند. در A8 L هورش سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته رانندگی ایمنی را فراهم می‌کنند و سیستم پارک خودکار هوشمند نیز پارک کردن خودرویی با چنین طول زیادی را آسان می‌کند.

اما نکتهٔ عجیب اینکه آئودی قوی‌ترین پیشرانهٔ A8 را برای این نسخه انتخاب نکرده و بجای پیشرانهٔ W12 و یا حتی V8، یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو را زیر کاپوت آن قرار داده است که تنها ۳۴۰ اسب بخار قدرت دارد. البته دلیل این کار می‌تواند قوانین و مالیات‌های دولت چین برای پیشرانه‌های حجیم و بزرگ باشد.

انتظار می‌رود A8 L هورش در بازارهای خارج از چین هم فروخته شود اما سخنگوی آئودی آمریکا گفته است که این نسخهٔ مجلل در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد. همچنین فعلاً نمی‌دانیم نسخه‌هایی از این خودرو که در دیگر بازارها عرضه خواهند شد با این نسخهٔ چینی متفاوت خواهند بود یا نه اما به گزارش رسانه‌های چینی، این A8 L هورش به‌طور خاص برای خریداران این کشور طراحی شده است.

AMG GT R
از مایباخ جدید زیباتره ولی کابینش به مایباخ نمیرسه
Shirko
اصلا هم از میباخ زیبا تر نیست .
ابر+عظیم+سلطان+خانِ+خفن+باحال+سوپر+ویژه+توپِ+دمش+گرم!
یا خدا!
.
.
.
.
اینو دیگه واقعا انتظار نداشتم از آئودی!
البته که خیلی عالی از آب در اومده😘😉👌
مزدا
پرستیژ محصولات آیودی یه چیز دیگ هست
جذاب و بی نقص
🤍Audi e tron s 🤍tesla model x plaid🤍
ای جانننننننننننممممممم
می تونم فریاد بزنم !!!!!!!!!!!!!!
❤🧡💛💚💙💜🤎🤍
MC20
مبارکت باشه . . . خیلی خوش سلیقه ای . . . متاسفانه آعودی ، به قدر کافی ، قدر نمی بینه . . . همه ازش رد میشن . . . متاسفانه . . .
ممد ژانگولر
رینگاش تغریبا خاصه 👌
میثم
واقعا عالی و بی نقص
انتخاب بین این و اس کلاس واقعا یه چالش جذابه
BMW
بَه بَه آدم کیف می کنه اینو می بینه … بعد از دیدن اون کپی چینی از سایبر چلاق دیدن طراحیای آئودی حال آدمو خوب می کنه…. امیدوارم تو نسخه جهانی از w12 با قدرت یکسان با فلایینگ اسپور استفاده شه این موتور صدای خیلی قشنگیم تولید می کنه.
امیر
پدال تویوتا سکویارو هم معرفی کنی یه سکته زدم😂چقدر منتظرش بودم.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
واقعاً خوشگله، طراحی ساده،شیک و بی نقص آئودی در کنار فضای داخلی که اونم عین بیرونش عالیه رو خیلی دوست داشتم، کمی ساده تر از اس کلاس یا بنتلی هستش ولی بیشتر به دل میشینه…
net
ایودی نیاز نبود همچین کاری کنه.چراغ جلو باریک مسطح نسل قبلی قشنگتر بود و این چراغ جلو که زیرش دندانه دار هست خیلییییی بد هست.رینگ هم بد هست.طرح چوب رنگ قهوه ای کنسول و داشبورد بد هست ،کنسول و داشبورد یکپارچه رنگ مشکی نسل قبلی قشنگتر بود.صندوق عقب برامدگی بال داره بد هست
حسین دهمرد
یه نگاه تو آیینه به خودت بکن. لعنتی داری از چی ایراد میگیری چی تو خودت دیدی.
Clean Energy
عالی و خیلی خوشگل هست ولی به نظرم بنز اس کلاس میباخ یه چیز دیگه اس…. واقعا لوکس تره به نظرم
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
یعنی این دیگه واقعا تولید میشه ؟ یعنی دیگه سه گانه سوپرلوکس ها چهارگانه میشه ؟ عاشق این آیودب شدم و به نظرم مثل بنز توان رقابت با بزرگان رو داره
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
البته باید بگم که با یه پیشرانه ۶ سیلندر اصلا نمدتوته سوپرلوکس باشه و در این مورد قابل قبول نیست
Amir Machine
احتمالا تو اروپا با موتور W12 بنتلی میاد
این موتور فقط برای چینه چون اونجا رو موتورهای بزرگ مالیات زیادی میگیرن
حتی S کلاس مایباخ هم تو چین با موتور ۶ سیلندر عرضه میشه به اسم S480
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
ولی هنوز خبری از اونا ندادن
علی
خیلی جذاب در اومد اما قضیه این رینگ ها که تو S کلاس هم این شکلی بود چیه ؟؟
چراغ وسط سپر مثل سانتافه و اینم از این رینگه که داره رو ماشینهای لوکس میاد
قضیه چیه ؟
M.A.S
نام هورش یکی از قدیمی ترین نام های صعنت خودروسازی المان هست
این برند در سال ۱۸۹۹ توسط اگوست هورش تاسیس شد و تا سال ۱۹۳۲پایدار بود و در این سال با خودروسازی واندرر,DKW,و شرکت AudiWerke ادغام شد و برندی به نام اتویونیون شکل گرفت
در سال۱۹۶۴فولکس واگن امتیاز اتو یونیون رو خریداری کرد و در سال۱۹۶۹ بعد از پایه گذاری ائودی این برند منحل شد(نام این برند به ائودی تغییر پیدا کرد)
ریشه ۴حلقه ائودی هم این اتحاد هست
MC20
ممنون به اطلاعات من که حداقل افزودی . . . اصلا در موردش هیچی نمی دونستم . . . فلسفه اون ۴ حلقه هم خیلی جالب بود . . . مرسی
بهمن
کیف میکنی نگاش میکنی جذاب و پراز تکنولوژی چی میخوای از یه ماشین لوکس همشو داره
net
در حال حاضر ایودی a8 نسل قبلی زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان هست و یه سرو گردن بهتر و زیباتر از بنز سری اس و بی ام و سری ۷ هست
مفیدی
تو سریال کره ای کایروس ماشین هاشون آئودی بود.
پیشنهاد میکنم تماشا کنید.
M.K karimi
((زیرا این نسخه فعلاً فقط در چین عرضه می‌شود)) این توهین به حیثیت این دلربا نیست ؟! 😐
.
.
.
.
ولی کاش عناصری که بهش اضافه شده بیشتر از خودش بود ، واقعا اینکه این رینگ ها در نگاه اول ، اولین تصویری که به ذهن آدم میاره رینگ های میباخ هست یه نقص بزرگه .
بنظرم سلطان این کلاس هنوز Sکلاس میباخ هست ، هر چقدر کلنجار میرم نمیتونه به پرستیژ میباخ برسه
مهدی
با تمام عشقی که به آئودی دارم ولی اصلا در حد میباخ نیست نه طراحی ش و نه پرستیژ ش
مهردادکمال
به می باخ که نمیرسه ولی واقعا جذابه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari