جگوار لندروور در حال حاضر فقط یک خودروی الکتریکی یعنی جگوار آی پیس را عرضه می‌کند. این خودروساز می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود و قدم بعدی این شرکت نیز الکتریکی کردن نسل جدید رنجروور در سال ۲۰۲۴ می‌باشد؛ اما جگوار لندروور تا آن زمان فاقد خودروهای کم‌مصرف کافی برای برآورده کردن استانداردهای آلایندگی اتحادیه اروپا خواهد بود. خب پس باید چه‌کار کرد؟ درخواست کمک از تسلا!

بر پایه داده‌های منتشر شده، جگوار لندروور به دنبال دریافت اعتبار دی‌اکسید کربن تسلا برای سال ۲۰۲۱ می‌باشد. هوندا نیز سال پیش بخشی از برنامه ذخیره دی‌اکسید کربن تسلا بوده است. البته در خبرها به میزان دخیل بودن جگوار لندروور در برنامه دی‌اکسید کربن امسال اشاره‌ای نشده است. سال پیش این شرکت مجبور شد حدود ۵۰ میلیون دلار را بپردازد اما تسلا تا به اینجای سال بیش از ۱ میلیارد دلار را از بابت اعتبار رگلاتوری به جیب زده است. این خودروساز آمریکایی سال‌هاست که اعتبار آلایندگی خود را به خودروسازان رقیب می‌فروشد و در واقع معامله‌ای برد-برد شکل می‌گیرد.

تسلا به خاطر این دلیل ساده که تنها خودروساز الکتریکی بوده و رقبا به خاطر جلوگیری از جریمه‌های سنگین مجبور به خرید اعتبار آلایندگی هستند سرمایه زیادی را به دست آورده است. دیگر نمونه این معامله موفقیت‌آمیز فیات-کرایسلر است که در سال ۲۰۱۹ قراردادی ۲ میلیارد دلاری با تسلا بست تا از اعتبار آلایندگی آن استفاده کند.

هوندا هم سال پیش اقدام مشابهی را انجام داد. تصمیم جگوار لندروور برای استفاده از اعتبار آلایندگی تسلا در تضاد با بیانیه‌های بیشتری برای همخوانی با اهداف آلایندگی امسال است. این شرکت جدای از آی پیس الکتریکی نسخه‌های پلاگین هیبریدی چندین محصول خود را عرضه می‌کند پس چه چیزی نسبت به قبل عوض شده است؟ حدس می‌زنیم موضوع به بحران کمبود چیپ ها مربوط باشد که به‌طور قابل‌توجهی به تولید این کمپانی آسیب زده است. تسلا تنها خودروسازی نیست که چنین توافق‌هایی را با رقبا امضا می‌کند. فورد و ولوو نیز سال پیش برای استفاده از اعتبار آلایندگی خود به‌منظور عدم جریمه شدن توسط اتحادیه اروپا به توافق رسیدند.
حسین دهمرد
قانون احمقانه ایه.
ARAZ
این قانون برای سرازیر کردن سرمایه به بخش الکتریکی ها هستش
در صورتی که این قانون وجود نداشته باشه
کمپانی ها باید جریمه بپردازند و این پول رو دولت دوباره باید برگردونه به چرخه الکتریکی سازی
یه جورایی راه میان بر ایجاد کردن فقط
shayan demon
و بازگشت همه به سوی تسلا و تکنولوژی آمریکایی است
Reza Waffen SS
الکتریکی رو اره ولی تکنولوژی آمریکایی یکم گنده نیست؟
shayan demon
تکنولوژی آمریکایی یعنی کروت قوی ترین اتمسفر جهان رو با قیمت ۶۰ هزار دلار بهت میده تو الکتریکیا و بنزینیا اروپاییا خار و حقیر شدن
Reza Waffen SS
تو خوب بودن کوروت شکی نیست ولی چند سال دیگه که فولکس و شاخای آلمانی با الکتریکی هاشون کل دنیا رو تسخیر کردن میبینیم، دوما هیچ ارزونی بی دلیل نیست، سوما فکر نکنم موتور کوروت حرفی در قبال تنفس طبیعی های ایتالیایی داشته باشه
taha malek
قوی ترین v8 آتمفسر جهان
shayan demon
کروت قوی ترین تنفس طبیعی عه به پای ایتالیایا نمیرسه؟ برعکس گفتی دوست من
hssn
اون کوروت استینگری و پایه هستش که ۶۰ هزاردلاره
شماهایی که آمریکایی فنی بهتر باید بدونی
و مدل ZO6 حدود ۱۰۰ هزار دلاره اگه اشتباه نکنم
ممد ژانگولر
بیشترین بازده خروجی موتورها ، موتور پورشست
که تو حداقل جا بیشترین قدرتو تحویل میده
اگر دقت کرده باشین تو تمام درگهای دنیا و رکورد زدن پیستها پورشه مثل همیشه برنده میشه و چشم حسودها از تعجب مثل خرچنگ میزنه بیرون و اون موقعست باید عکس طرفو بگیری بذاری تو اینستاگرام همه دنیا ببینن پورشه چه ها نمیکنه 😂
shayan demon
صنعت انگلیس هم مثل همیشه وابسته مثل استون مارتین که دو تا موتور فورد به هم چسبوند گذاشت تو ماشینش
مهردادکمال
احسنت
مهردادکمال
واقعا دارن چه کار میکنن هزینه هاشونو هند میده تازگیام قراره موتور بی ام و استفاده کنه برا رنجرور حالا هم که دست به دامن تسلا شده
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
بابا چرا این دوتا انقد خار و ذلیل شدن ؟ دیگه چینیها هم دارن خودشونو جمع میکنن ، برا خودشون یه فکری میکنن این دوتا هنوز نه
دانیال_Surrey،England
کامنتا رو با توجه به مقاله میخونم،پی میبرم که چقدر افراد با ضریب هوشی پایین داشتیمو خبر نداشتیم!!!
shayan demon
موتور هایی که فورد به کازورث انگلیس داد نباید فراموش بشه همه موتورای کازورث بر پایه فورد بوده ولی انگلیسیای کثیف و دغل کار به نام خودشون زدن
porsche 919 hybrid evo
اونکه انگلیس حیله گره شکی درش نیست
ولی نه موتورای کازورث بر اساس فورد بوده و نه هیچی
خوبه بدونی رتبه همین قوی ترین اتمسفر دنیا با اختلاف مال مرسدس بنز sls بود
برات بگم تسلا نصف بیشتر تکنولوژی هاش برمیگرده به تامین کننده باتری و از این دست مسائله و دیگه نمیشه گفت تکنولوژی آمریکایی
تکنولوژی شورلت نوا قدیمی رو به همراه قیافش بیشتر دوست دارم تا تسلا چون اون یه آمریکایی اصیله و این یه شتر گاو پلنگ
shayan demon
موتورها برای فورد بوده کازورث فقط میل لنگ تخت گذشته تو موتور
یانکی
انقدر هم راحت نبوده.کاثورث انصافا بهترین انجین ساز دور بالای دنیا بوده و هست.هر وقت ارادا کنه مثل والکری دو غول ایتالیا رو در هم میکوبه.اون اتحاد و همکاری بزرگ فورد و کاثورث خیلی خوب بود.هنوز سومین انجین تاریخ فرمول تو قهرمانی فورد کاقورث هست.
دانیال_Surrey،England
این دوستمون نمیدونم با اون فردی که تو گپه نسبتی داره یا نه،ولی با شناختی که دوستان از ایشون دارن حداقل یک روز تمام وقت میبره،توجیه کردن ایشون.
بعضی چیزا رو هم بهت نمیگم شایان چون واقعا افسرده میشی هم اینکه به طرفدارای بعضی خودروسازا برمیخوره.((با لینک و دلیل))
پس این بحث بچگونه زیر ۱۰ سالو تموم کن.
shayan demon
من نه با شما شوخی دارم
نه شمارو میشناسم
نه علاقه ای دارم که بحث کنم باهات.
احترام خودتو نگه دار تا بیشتر از این درباره عینگلیس نگفتم
shayan demon
این مک لارن چقدر از آمریکا موتور گرفت برای ماشینای ریسش و کلی پودیوم آورد
از موتور فرمول یک فورد بگم تا موتور ۳۵۰ شوی برای ماشینای ریس دیگه اش
SF90 STRADALE
خوش شانس ترین خودروساز دنیا تسلا هست
از یک پیمان بین المللی به نام کیوتو هم داره سود میبره
البته خودِ آمریکا که بزرگ ترین تولید کننده دی اکسید کربن در دنیاست هنوز این پیمان رو به رسمیت نشناخته !!!!
نوش جون ایلان ماسک و سهام داران تسلا که همیشه از چپ و راست خبرهای خوشحال کننده بهشون میرسه
یوسف
لندرور خیلی دیر به فکر ارتقا و موتور سازی افتاد…. اون از گند موتور بی او که قرض کرده… حالا هم از این…. ☹️
Sina10
جگوار لندروور در حال حاضر فقط یک خودروی الکتریکی یعنی جگوار آی پیس را عرضه می‌کند. این خودروساز می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود
تناقض محض در اقدامات جگوار لندروور در چند جمله
کلا یه دونه ماشین برقی ساختن ولی میخوان تا ۴ سال دیگه تمام برقی بشن!!
ب‌ام‌و که کلی ماشین پلاگین هیبرید ساخته و i3 و i4 و iX3 و iX رو داره نمیخواد اینقدر عجله کنه اما جگوار لندروور ورشکسته میخواد توی همین ۴ سال کل سبدشو تغییر بده!
این گروه اینده روشنی نداره ، مخصوصا جگوار که وضعش خیلی خرابه ، حالا لندروور افتاده رو دور داره پیشرفت میکنه و وضعش خوبه و مشکلی نداره ، ولی جگوار …..
بعد از کلی سال از اون موتور ۵ لیتری فسیل دست کشیدن ، اما میخوان تو همین ۴ سال تمام برقی بشن!!
و میان یکی از قدیمی ترین نام های تاریخشون (جگوار XJ) رو به بهانه ساخت خودرو های اصیل تر ، توسعه نسل جدیدش رو متوقف میکنن!! (بلوره معتقد است که جگوار با سابقه درخشانش باید خودروهایی متفاوت، با فلسفه طراحی خاص خود و نه صرفاً برای رقابت روانه بازار کند.) جگوار XJ یکی از مهم ترین خودرو های تاریخ جگواره و از اجزای فلسفه این شرکت ، اما نادیده گرفته شد
جگوار اف تایپ هم بجز قیافه زیباش ، عملا هیچ چیزی برای رقابت با بقیه نداره
نمیدونم چرا جگوار داره هنوز داره فعالیت میکنه ، وضعش از خراب یه چیزی اونور تره ، حیف که این شرکت وضعیت خوبی نداره ، تو یه دوره ای چند سال پیش ، کل سبدشون رو بروز کرده بودن و همه میگفتن المانیا کارشون تمومه اما سرنوشت جگوار ابن جوری شد ، این خرید امتیاز از تسلا هم اقدام خیلی عجیبی نیست ، بقیه هم کارای مشابهی کردن
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari