مکانیک وعیب یابی خودرو:
‌جداکردن کابل باطری هنگامی که خودرو روشن است
همانطور که می دانید ولتاژ تولیدی دینام حدود ۱۴ ولت است، اما باید دانست که این ولتاژ، ولتاژ متوسط تولیدی دینام است. قله (پیک) تولید ولتاژ دینام برحسب دور موتور و بار گرفته شده از دینام، متغیر بوده و گاهی اوقات به بیش از ۱۶ ولت نیز می رسد.
در حالت عادی که کابل های باطری متصل است این نوسان ولتاژی به دلیل خاصیت خازنی باطری تعدیل می شود اما اگر کابل باطری در هنگامیکه خودرو روشن است، باز شود، این نوسانات می تواند بر روی قسمت های حساس خودرو (تمامی کنترل یونیت های الکتریکی) تاثیر نامطلوب داشته باشد.
حداکثر قدرت تحمل نوسان ولتاژیECU به طور استاندارد تا ۱۶ ولت است. اگر هنگامی که خودرو روشن است کابل باطری را جدا کنیم به طور حتم ریسک سوختن ECU وجود دارد، طبیعی است که با توجه به قیمت زیاد آن این کار عاقلانه به نظر می رسد.
آموزش عیب یابی ماشین دلایل روشن شدن چراغ چک آموزش مکانیک و برق خودرو انواع سنسور خودرو علائم خرابی سنسور دمای آب علت جوش آوردن ماشین ایراد سنسور اکسیژن
چرا آمپر آب درجه حرارت بالایی را نشان می‌دهد
در فشنگی آب خودرو اتصالی به وجود آمده است، نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
آمپرمتر آب ایراد پیدا کرده است و اطلاعات غلط نشان می ‏دهد.
در مدار برقی سیستم خنک کاری(رله فن. مقاومت فن . سیم کشی .جعبه فیوز) اتصال کوتاه پیش آمده که باید بررسی و رفع عیب شود.
درب رادیاتور و مخزن آسیب دیده و نشتی دارند.
در مدارهای آب‏رسانی رسوبات بیش از حد باعث گرفتگی مسیرها و جلوگیری از گردش بی نقص آب شده ‏اند.
فن های خنک کننده دچار مشکل شده اند.
ترموستات گیر پاژ کرده و بسته مانده است.
واتر پمپ نشتی پیدا کرده و معیوب است.
کارستان



source

توسط autokhabari