سال پیش بود که شرکت چینی Aiways از شاسی‌بلند کوپه و مفهومی U6ion رونمایی کرد. نکته جالب اینکه طراحی این خودرو توسط کن اوکویاما طراح فراری انزو صورت گرفته بود. این شرکت در طول یک سال گذشته خود را آماده تحویل نسخه تولیدی U6 به مشتریان چینی و اروپایی کرده است. در واقع Aiways U6 پاسخی چینی به تسلا مدل Y بوده و از طراحی جوان‌پسندی سود می‌برد.

نسخه تولیدی این خودرو از تناسبات بدنه اسپورت، قوس چرخ های عضلانی و اورهنگ های کوتاه استفاده کرده و وفاداری خود به طراحی کانسپت قبلی را نشان داده است. در مقایسه با خودروی U5، این شاسی‌بلند کمی طویل‌تر بوده و از خط سقف خمیده و شیشه‌های تیره برخوردار است.

چراغ‌های جلوی خودرو از آبشارها الهام گرفته و توسط ورودی‌های هوای بزرگ احاطه شده‌اند. یک سیستم فلاپ نیز وجود دارد که به منظور بهبود آئرودینامیک می‌تواند باز و بسته شود. اسپلیتر جلو نیز برای بهبود داون فورس و پایداری U6 بکار می‌رود. از دیگر ویژگی‌های آئرودینامیکی این خودرو می‌توان به نمای جلوی تیز، اسپویلر عقب و دیفیوزر اشاره کرد که باعث کاهش درگ می‌شوند. به لطف طراحی آئرودینامیک، U6 ضریب درگ احساس‌برانگیز ۰.۲۶ را داراست.

این ضریب درگ تقریباً با عملکرد آئرودینامیکی ۰.۲۰ مرسدس EQS قابل‌مقایسه است. شایان ذکر است ضریب درگ EQS کمترین میزان بین خودروهای تولیدی می‌باشد. نکته دیگر درباره U6 نوار LED است که در پهنای بخش عقب بکار رفته و چراغ‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند. این قدبلند چینی همچنین به رینگ‌های ۲۰ اینچی مجهز است.

داخل کابین نیز می‌توان صندلی‌های اسپورت با پشت‌سری‌های متمایز و فرمان با دکمه‌های الهام گرفته از کنترلر گیم و خودروهای فرمول E را مشاهده کرد. نمایشگر بدون فریم ۱۴.۶ اینچی و صفحه دوم ۸.۲ اینچی هم حرف اول را در داشبورد می‌زنند.

Aiways برای ایمنی این خودرو از ساختار ساندویچی مجموعه باتری استفاده کرده است. این ساختار برای پیشگیری از ورود مایع خنک‌کننده به ماژول باتری در زمان تصادف طراحی شده و ریسک آتش‌سوزی را کاهش می‌دهد.
هنوز مشخصات فنی U6 اعلام نشده اما مدل U5 از یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار استفاده کرده و شعاع حرکتی حدود ۴۰۰ کیلومتری دارد. فروش U6 از اواخر سال جاری میلادی در چین و اروپا شروع خواهد شد.
حیدر
با این پیشرفتی که چینی ها دارن تا چند سال دیگه بازار خودروسازی جهان دست چینی ها می افته
آپشن های زیاد و به روز با قیمتی خیلی کم تر
علی
از طراحیش خوشم اومد اما سرعت و بردش زیاد جذاب نبود
۴۰۰ کیلومتر برد اونم واسه یه ماشین چینی که قراره رقیب تسلا مدل y باشه ؟
با این برد هاچ بک برقی میساختن خیلی بهتر بود تا اینکه بیان رقیب تسلا y رو با برد ۴۰۰ کیلومتری بزنن
پویان
سلام علی اقا .با توجه به قیمت باطری کاری عاقلانه انجام داره.حتی خودرو برقی مزدا هم که بردش کمه در سوئد ۳۳۰ تا فروخته ماه قبل
اره میتونه بهتر از تسلا هم بسازه .درباره تسلا از کاه کوه ساختن .میشه بهترش رو هم ساخت
امیرعلی
چه قدر دنیای خودرو های الکتریکی مسخره شده هر کی پول گیرش میاد یک شرکت خودروسازی سازی میزنه یک کراس اوور الکتریکی میده بیرون خودش هم رقیب تسلا میخونه
با این جور چیز ها نمیشه گفت بازار خودروسازی دست چینی ها می افته چون دولت ها نمیذارند خودروساز هاشون از چینی ها عقب بیافتن
پرهام رهام
زیباست بد نیست
Aran+Milan
تو اروپا از اینا نمیخرن بخصوص کشورهای پیشرفته
پویان
چرا اتفاقا مدل ۵ این ماشین در اروپا فروش داشته .
بیشتر بحث تبلیغلات و سابقه و.. این موارد است .و گر نه از نظر فنی کم ندارن خودروهای چینی برقی
new RAMIN
خب بحث بحث الکتریکی و ماشین چینی هست شما را دعوت میکنم سخنان معاون اجرایی CH که اسمش تنگ بیونگ هست رو گوش کنید و ببینید.
httpAs://video.cgtn.com/news/2021-10-30/Changan-Auto-aims-to-become-China-s-strongest-electric-car-brand-14MkyiHZib6/video/4b5900eb00a14577803b2951237d49ba/4b5900eb00a14577803b2951237d49ba.m3u8
لینک رو کپی کنید قسمت A که وسط https گذاشتم رو پاک کنید و برید ببیند. زیر نویس انگلیسی هست. برای اونای که حال ندارن ببین هم الان فارسی خواهم گفت. البته هرجا غلط ترجمه کردم اونای که حرفه ای ترن درستش رو زیر کامنتم بنویسم رو جواب بدن.
مجری= خب چانگان با ۱۶۰ سال تاریخ در آینده چه برنامه ای دارن و به چه چیز های رسیده است.
تنگ بیونگ: چانگان توانایی تولید ۱.۵ میلیون خودرو در سال رو دارد و آن را انجام میدهد. خب بنابراین چه چیزی بین این ۱.۵میلیون خودرو تولید شده هست که به مرور پیشرفت صورت گرفته؟این یک درک صنعتی قوی در حال حاضر و ارتباط اجتماعی در حال حاضر را منعکس می کند،از جمله توانایی مالی ما و غیره. تا کنون، تحولات اخیر در صنعت خودرو موجب شده و ما نیز تغییر کنیم. در اینجا اختلالاتی در نیز ایجاد شده.درواقع چشم داشتن به چیز ناممکن شدنی نیست. بنابراین زمانی که همه چیز به سمت انرژی جدید میرود ما نیز باید کارهای لازم برای آن را انجام دهیم. وارد شدن به هرچیز دشواری دارد و ما باید از افرادی که از ما بهترن کمک بگیریم. بنابراین ما نیاز به کمک NIO و X peng و LI auto داریم و باید چیز هایی از آن ها بی آموزیم. در نهایت ما باید ژن جدیدی وارد عرصه کنیم و نسل جدیدی به نام ژن Z را وارد میدان کنیم. ما برند تازه ای داریم به نام AVITAکه جوینت ونچری هست بین چانگان هواوی catl.(خب بعضی سایت ها میگن اسمش avatar هست بعضی میگن avita.ولی با توجه به سخنان معاون ارشد دیگه صددرصد avita هست) ادامه سخنان: برگ برنده ما جایی است که ما خودروهای برقی میسازیم با انواعی از مدل ها که تمام جامعه را در بر میگیرد.(منظورش احتمالا هم برقی ارزون هم برقی گران هست) و از کوچک به بزرگ میرسیم. خوبی جوینت ونچر این است که هر کمپانی میتوان اطلاعات مفیدی را منتقل کند و برای هردو طرف بردبرد است و آن ها میتوانند اطلاعات را با هم اشتراک بزارن و میتوان زمان را ذخیره کرد و کلید و برگه برنده شما جای است که خودروهای زیادی را در انواع مختلف در صنعت داشته باشید
مجری: سوالی که ذهنمو درگیر کرده این است که اگر برند های تازه تاسیس کمک بگیرید
و شما ارتقا پیدا کنید یا از آن ها سریعتر رشد کنید خب قطعا از آن ها بهتر خواهید بود. پس آن ها راهی برای دیده شدن ندارن. تکلیف آن ها چیست؟
تنگ بیونگ: خب درواقع زیاد مهم نیست! شما تازه کار هستید یا نه یا زود آمدید یا نه.
درواقع چانگان برای تولید خودرو برقی آن هارا یه جست و جوی مجدد انجام داده و درواقع خیلی زود شروع کرده! درواقع ما تمرکزمان را روی تکنولوژی گذاشتیم و آن را یه جست جوی مجدد (بازنگری) کردیم و حالا چرا ما زود وارد شدیم. خب شاید ما بعد این همه سال توسعه هنوز نتوانستیم کاریابی درستی برای آن پیدا کنیم و…
دوستان خداوکیلی فیلم ۳:۳۱ثانیه ای از دقیقه ۲:۳۰ به بعد کمی دشوار شد مغزم دیگه هنگید! امان از دست پیری…دیگه ۳۰ ثانیه آخر رو خودتون ترجمه کنید.ادمین یا شاهین احمدزاده یا امیردهقان اگه بتونن روی این فیلم کار کنن خیلی خوب میشه🙂 منبع= CGTN
درپایان نظر من درباره خودرو مورد نظر مطلب:والا نظری ندارم😅فقط=(نکته جالب اینکه طراحی این خودرو توسط کن اوکویاما طراح فراری انزو صورت گرفته بود.) 🙂
علی
لینک رو یه جوری دستکاری کردی نتونستم باز کنم کاش حداقل لینک اصلی رو میدادی اگه بره تایید و دیر بیاد بهتر از اینکه طرف مقابل اصلا نتونه بازش کنه !!
new RAMIN
(لینک رو یه جوری دستکاری کردی نتونستم باز کنم کاش حداقل لینک اصلی رو میدادی اگه بره تایید و دیر بیاد بهتر از اینکه طرف مقابل اصلا نتونه بازش کنه !!)
😐https رو من اولش httpAs کردم. کپی کن لینک رو، بعد صفحه جدید کروم باز کن لینک رو جاگذاری کن. اونجا باز کردیش برو اول لینک A که رو حذف کن.
اینم لینک اصلی👇 (لینک فیلم هست یه چند ثانیه صبر کن لود کنه)
https://video.cgtn.com/news/2021-10-30/Changan-Auto-aims-to-become-China-s-strongest-electric-car-brand-14MkyiHZib6/video/4b5900eb00a14577803b2951237d49ba/4b5900eb00a14577803b2951237d49ba.m3u8
پدال سریع تایید کن🙏
پویان
سلام اقا رامین خوبی
صحبتاش قانع کننده نبود .چون اگر چانگان در ساخت خودرو برقی معطل کنه که متاسفانه کرده
شرکتای دیگه برند سازی میکنن .اون موقع با از دست رتن زمان حتی با کیفیت یکسان و قیمت رقابتی هم قادر به فروش بالا نیستن.مثل برندسازی که تسلا و فولکس واگن انجام دادن.مخصوصا تسلا
فرهاد
کوروش اسوده بخواب زیرا که ما بیداریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مسعود
ظاهرش از تسلا سرتره
پویان
سلام اقا مسعود خوبی
اره ظاهرش قشنگه.شرکت نوپاست .تمرکزش رو هم روی بازرهای خارج از چین گذاشته .در چین فروشش خیلی پایینه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari