فولکس واگن سیستمی را بر روی ECU خودروهای خود در نظر گرفته است و برای جابه‌جایی در این مدت خودرو را محدود کند تا به موتور و دیگر بخش های خودرو فشار وارد نشود و از استهلاک خودرو در این مدت بکاهد.
همه خودروهای تولیدشده در دنیا پس از خارج شدن از خط تولید مسیرهایی را طی می کنند تا در اختیار خریدار قرار گیرند. خودروهای تولیدشده پس از خروج از خط تولید مورد بررسی قرار می گیرند و وارد انبارهای دپو می شوند تا در موعد مشخص به مراکز تحویل خودرو یا نمایندگی ها تحویل داده شوند. برای جابه‌جایی خودروهای تازه تولیدشده باید آن ها را روشن کرد و میان بخش های مختلف کارخانه تولید و یا نمایندگی ها جابه‌جا کرد. به همین دلیل فولکس واگن سیستمی را بر روی ECU خودروهای خود در نظر گرفته است و برای جابه‌جایی در این مدت خودرو را محدود کند تا به موتور و دیگر بخش های خودرو فشار وارد نشود و از استهلاک خودرو در این مدت بکاهد.
همه خودروهای تولیدشده در دنیا پس از خارج شدن از خط تولید باید مسیرهایی را طی کنند تا در اختیار خریدار قرار گیرند. خودروهای تولیدشده پس از خروج از خط تولید مورد بررسی قرار می گیرند و وارد انبارهای دپو می شوند تا در موعد مشخص به مراکز تحویل خودرو یا نمایندگی ها تحویل داده شوند. برای جابه‌جایی خودروهای تازه تولیدشده باید آن ها را روشن کرد و میان بخش های مختلف کارخانه تولید و یا نمایندگی ها جابه‌جا کرد. به همین دلیل، فولکس واگن (Volkswagen) لازم دید تا سیستمی را بر روی ECU خودروهای خود در نظر بگیرد و برای جابه‌جایی در این مدت، خودرو را محدود کند تا به موتور و دیگر بخش های خودرو فشار وارد نشود و از استهلاک خودرو در این مدت بکاهد.
در میان خودروهایی که تولید می شوند تعدادی توسط کامیون های خودروبر به نمایندگی های همان کشور تحویل داده می شود و تعدادی نیز برای صادرات اند و باید از راه های مختلف و با استفاده از وسایل نقلیه متفاوت به کشورهای مختلف فرستاده شوند و در کشورهای مقصد به مشتری تحویل داده شوند. برای جابه‌جایی این خودروها ممکن است از چند سری کامیون های خودروبر و کشتی استفاده شود تا خودروها به مقصد مورد نظر برسند. به همین دلیل، ممکن است افراد متفاوتی از کشورهای مختلف و با خلقیات متفاوت بر خودروها سوار شوند و با آن ها رانندگی کنند تا خودرو را جابه‌جا کنند.
افراد مختلفی که بر روی خودروها رانندگی می کنند ممکن است با خودروی صفر به طور مناسب رفتار نکنند و با طرز رانندگی نامناسبی آن را جابه‌جا کنند، به همین دلیل، شرکت فولکس واگن تصمیم گرفت تا خودروهای خود را تا زمان تحویل به مشتری به گونه ای محدود کند که افراد مختلف و پرسنل نتوانند با آن ها با سرعت زیاد رانندگی کنند و بخش های مختلف آن ها را تحت فشار قرار دهند.
تقریباً همه خودروهای تازه تولیدشده باید تا حدود ۱۰۰۰ کیلومتر اول به گونه ای حرکت کنند که بخش های مختلف آن تحت فشار قرار نگیرند، زیرا ممکن است در فرآیند تولید و مونتاژ آن خودرو ناهماهنگی و غفلتی صورت گرفته باشد و هنگام رانندگی با آن ها حادثه ای به وجود بیاید و جان سرنشینان را تهدید کند. به همین دلیل است که اکثر خودروسازان توصیه می کنند تا در هفته های اولی که از خودروی صفر استفاده می کنید زیاد خودرو را تحت فشار قرار ندهید.
از این رو، فولکس واگن برای اطمینان از سلامت خودروهای خود در این مدت تصمیم گرفت تا خودروها را محدود کند و امکان به‌کارگیری حداکثر توان خودرو را به پرسنل ندهد.
شرکت فولکس واگن با محدودسازی قدرت تولیدی موتور، تغییر در الگوی پاشش سوخت و همچنین از کار انداختن آپشن های به‌کاررفته، خودرو را محدود می کند. در این میان، برخی از آپشن های امنیتی مانند ایربگ ها، سنسورهای اطراف خودرو و دوربین های خودرو از کار نمی افتند، زیرا برای جابه‌جایی خودروها و پارک کردن آن ها در انبارها و کشتی ها نیاز است این بخش ها کار کنند و دید بهتری به مسئول جابه‌جایی خودروها بدهند.
فعال بودن ایربگ ها هم به این دلیل است که در صورت برخورد خودروی دیگر ایربگ ها کار کنند در غیر این صورت، خودرو طوری محدود شده است که نمی تواند به سرعت ها بالا برسد تا خطری به وجود بیاید که نیاز به باز شدن ایربگ ها باشد.
در کنار این تغییرات، توان تولیدی موتور و گیربکس نیز کاهش می یابد تا این دو بخش کم تر مستهلک شوند و به صورت تقریباً نو به دست مشتری برسند. یکی از بخش های مهمی که تغییر اساسی پیدا می کند الگوی پاشش سوخت و میزان مصرف سوخت است.
پس از تولید خودرو و در فاصله زمانی بین تولید خودرو و قرارگیری آن در نمایندگی رسمی فولکس واگن، الگوی پاشش سوخت تغییر می کند تا موتور در حالت رقیق سوزی (Lean Mixture) قرار گیرد. در این حالت، به ازای میزان سوختی که تزریق می شود هوای بیش تری نسبت به حالت استوکیومتری درون محفظه احتراق (Combustion Chamber) قرار می گیرد و یک مخلوط رقیق از سوخت و هوا تشکیل می شود. به این ترتیب، تقریباً تمام سوختی که وارد موتور شده محترق می شود و از خود انرژی آزاد می کند. احتراق کامل سوخت تزریق شده باعث می شود کاتالیست خودرو هیدروکربن های نسوخته کم تری را به خود جذب کند و تقریباً نو به دست مشتری برسد.
در هنگام تحویل خودرو به مشتری با استفاده از اتصال کامپیوتر به ECU، خودرو از حالت قبلی خارج می شود، به این صورت که، تمام آپشن های آن فعال می شود، موتور و گیربکس توان نرمال خود را تولید می کنند و الگوی پاشش سوخت از حالت رقیق سوزی خارج می شود. اما فقط یک محدودیت برای مشتری ای که تازه خودرو را تحویل گرفته است باقی می ماند و آن هم این است که تا یک ساعت پس از تحویل خودرو به سرعت های بالای ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نمی رسد. علت این محدودیت این است که خریدار برای اولین بار در حال تجربه رانندگی با خودروی جدید خود است و تا ساعات اولیه اطلاعات کافی از نحوه کنترل و رانندگی با خودروی جدید خود را ندارد و به همین دلیل، فولکس واگن تصمیم گرفت تا یک ساعت پس از تحویل خودرو این محدودیت را اعمال کند تا در سرعت های بالا خطری راننده و خودروی نو را تهدید نکند.
به طور کلی، این کار شرکت فولکس واگن به مشتری های خود این اطمینان را می دهد که خودروهای دریافتی از نمایندگی با وسواس زیاد و بدون این که تحت فشار قرار بگیرند به دست‌شان می رسند و همین امر، یکی از بزرگ ترین نشانه های مشتری مداری این کمپانی است. البته باید گفته شود که بسیاری از دیگر خودروسازها نیز از این محدودیت برای خودروهای صفر خود استفاده می کنند.
محمد جبارزاده شیاده
پایگاه خبری اسب بخار
برای جابه‌جایی این خودروها ممکن است از چند سری کامیون های خودروبر و کشتی استفاده شود تا خودروها به مقصد مورد نظر برسند. به همین دلیل ممکن است افراد متفاوتی از کشورهای مختلف و با خلقیات متفاوت بر خودروها سوار شوند و با آن ها رانندگی کنند تا خودرو را جابه‌جا کنند.
شرکت فولکس واگن با محدودسازی قدرت تولیدی موتور، تغییر در الگوی پاشش سوخت و همچنین از کار انداختن آپشن های به کاررفته، خودرو را محدود می کند. در این میان، برخی از آپشن های امنیتی مانند ایربگ ها، سنسورهای اطراف خودرو و دوربین های خودرو از کار نمی افتند، زیرا برای جابه‌جایی خودروها و پارک کردن آن ها در انبارها و کشتی ها نیاز است این بخش ها کار کنند و دید بهتری به مسئول جابه‌جایی خودروها بدهند.
در هنگام تحویل خودرو به مشتری با استفاده از اتصال کامپیوتر به ECU، خودرو از حالت قبلی خارج می شود، به این صورت که، تمام آپشن های آن فعال می شود، موتور و گیربکس توان نرمال خود را تولید می کنند و الگوی پاشش سوخت از حالت رقیق سوزی خارج می شود. اما فقط یک محدودیت برای مشتری ای که تازه خودرو را تحویل گرفته است باقی می ماند و آن هم این است که تا یک ساعت پس از تحویل خودرو به سرعت های بالای ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نمی رسد. علت این محدودیت این است که خریدار برای اولین بار در حال تجربه رانندگی با خودروی جدید خود است و تا ساعات اولیه اطلاعات کافی از نحوه کنترل و رانندگی با خودروی جدید خود را ندارد و به همین دلیل، فولکس واگن تصمیم گرفت تا یک ساعت پس از تحویل خودرو این محدودیت را اعمال کند تا در سرعت های بالا خطری راننده و خودروی نو را تهدید نکند.







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را تست کرده ایم. از سویی در بخش تیپ کار، به مجموعه بوتیک گاراژ سری زده ایم و با مبحث راهکارهای کاهش نفوذ صدا به کابین خودرو آشنا شده ایم.
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari