در اکتبر سال جاری میلادی بود که شورولت از قوی‌ترین پیشرانه تاریخ جنرال موتورز رونمایی کرد. پیشرانه بلوک بزرگ ZZ632 V8 شورولت بزرگ‌ترین و دیوانه‌وارترین پیشرانه‌ای است که این خودروساز ساخته و تست های داینو نشان داده این نیروگاه آهنین بدون نیاز به توربو و سایر افزودنی‌ها قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار تولید می‌کند.

البته باید گفت چنین نیروگاه آهنینی با قیمت بالا در دسترس خریداران خواهد بود. اگرچه فعلاً قیمت رسمی ZZ632 اعلام نشده اما یکی از نمایندگی‌های شورولت قیمت این پیشرانه را در وب‌سایت خود اعلام کرده و گفته که پیش‌فروش آن را شروع می‌کند.

این نمایندگی می‌گوید پیشرانه بلوک بزرگ ZZ632 شورولت قیمت ۳۷,۷۵۸ دلاری داشته و با تخفیف ۲۹,۴۹۹ دلاری عرضه می‌شود. مجله ماسل کارز اند تراکس خاطرنشان ساخته قیمت این پیشرانه بیش از دو برابر پیشرانه ۷۵۵ LT5 V8 با بهای حدود ۱۸ هزار دلار می‌باشد.
در مقام مقایسه باید گفت پیشرانه جدید شورولت گران‌تر از پیشرانه هلفانت ۲۹,۹۹۵ دلاری می‌باشد. البته برای نصب این پیشرانه باید ۲۲۶۵ دلار دیگر نیز پرداخت کرد.

البته باید گفت ما از شنیدن قیمت ZZ632 سورپرایز نشدیم. با وجود چنین قدرتی، قیمتی بالا نیز ضروری است. پیشرانه موردبحث حجم حدود ۱۰.۳۵ لیتری داشته و حداکثر قدرت ۱۰۰۴ اسب بخاری و گشتاور ۱۱۸۸ نیوتون متری را با بنزین اوکتان ۹۳ تولید می‌کند.

مدیر تیم پرفورمنس شورولت می‌گوید:
ZZ632 در بالاترین جایگاه پیشرانه‌های ما و به عنوان پادشاه پرفورمنس قرار می‌گیرد. این نیروگاه آهنین قدرتی باورنکردنی تولید می‌کند.
تحویل پیشرانه ZZ632 شورولت به مشتریان از اوایل سال آینده شروع خواهد شد.
Mad.z.Max
مدیر تیم پرفورمنس شورولت می‌گوید:
ZZ632 در بالاترین جایگاه پیشرانه‌های ما و به عنوان پادشاه پرفورمنس قرار می‌گیرد. این نیروگاه آهنین قدرتی باورنکردنی تولید می‌کند
یاااا خوده خدا! ۸سیلندر ۱۰.۳۵ لیتر تنفس طبیعی ۱۰۰۰ اسب!!
واااای
فکر کن تیونرا اینو تویین توربو یا سوپرشارژشم کنن..
:))
عاشق شورلتم!
محمد امین
ولی خوبیش به این هست که سوپر یا توربو نباشه
حس اوج دوران ماسل کار ها در دهه ۷۰ رو به آدم میده
Mad.z.Max
دقیقا منم با همین حالت تنفس طبیعی خیلی بیشتر حال میکنم
shayan demon
تیونرا خیلی راحت میتونند بالای ۷ هزار اسب بخار قدرت ازش بکشن بیرون ؛ این موتور شاهکاره چندین سال دیگه مثل جواهر نایاب و گران میشه
MR.JD
مگر موتور زانتیا ۳۰۰۰ هست ؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
عزیز من این چه ربطی داشت؟
Mad.z.Max
۸۷۶ پوند فیت گشتاور که معادل ۱۱۸۸ نیوتون متر میشه!
۱۱۸۸ نیوتون گشتاور از یه وی ۸ تنفس طبیعی!
قشنگ دارم از هیجان بال درمیارم :))
اگه دسترسی داشتم، هرجور شده بود میخریدم این انجین رو، روی یه اتاق کلاسیک سوارش میکردم…
میثم
عکس آخرو ببینید
بیشتر شبیه یه اثر هنریه
چقدر هم جمع و جوره
F22RAPTOR
کسی درباره‌ی وزنش چیزی نگفته؟
shayan demon
شاهکار
شاهکار
شاهکار
تعادل
شفارش دادم این پیشرانه رو برام بفرستن روی سلطان پرشیا ببندم
مانی
بیشتر بنظر میاد باید سلطان رو زیر این ببندی
M.K karimi
😂😂😂
MR.JD
حیفه داداش نکن
به سلطان پرشیا فقط موتور زانتیا میاد این مسخره ها در حدی نیست که روی سلطان ببندی
یوسف
🤗🤗🤗🤗🤗 دمش گرم اینو میگن شجاعت
Twin H Power
موقعیت قرار گیری شمع ها و کویل هاش هم خیلی جالبه تا حالا اینجور چیزی ندیده بودم .
بنظر میاد واسه هر سیلندر دوتا شمع داره که یکی به صورت عادی از طرف مانیفولد دود بسته شده که با وایر بهش برق میرسه و از اونجایی که موتور بیگ بلاک هست و زاویه بین سیلندرای چپ و راست زیاده تونستن یه شمع هم واسه هر سیلندر از وسط موتور یا همون زیر مانیفولد هوا نصب کنن که خود کویل روش قرار گرفته .
موتورای همی هم واسه هر سیلندر دوتا شمع دارن ولی هر دوتا یه سمت قرار گرفتن .
یه نکته دیگه . از عکس اول میشه فهمید که انژکتورهاش همون سیستم عادی هست که واسه هر سیلندر یه انژکتور روی ورودی هوا بسته شده . ولی از شکل و شمایل مانیفولد و دریچه گاز زیر فیلتر بنظر میاد که یه واحد پاشش سوخت هم توی دریچه گاز داره !
تازه پوشراد هم که هست 🙂
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
وای ، چه حالی بده یه همچین سیستمی رو روی یه ماشین کلاسیک آمریکایی مثل چارجر بزاری و بری مسابقه درگ 😍
ARMAN
به به آدم حال می کنه
M.K karimi
۱۰.۳۵ لیتر !!!!!! جنگه مگه ؟!؟ 🤯🤤
یانکی
پدال مرسی که بلاخره مطلبش رو گذاشتی.لازمه چند نکته رو بگم.قدرت تو دور موتور ۶۶۰۰ به اوج قدرت میرسه و تا ۷۰۰۰ دور دَوَران میکنه که صدای مهیبی تولید میکنه.انجین بالا از سیستم کاربراتور بهره میبره.آما این کاربراتور با چیزی که تو ذهن ما هست خیلی متفاوته و بر خلاف کاربراتورهای معمولی تو تغییر ارتفا هم کارسازه.دوستمون گفت دو شمع هست تو هر سیلندر که اینطور نیست کوئلهاش تو محفظه خالی بین سیلندرها هست و وایرها برق رو به شمعها رو بلوکه که میبینید میرسونه.شاید بعضی بگن که کاثورث از ۶.۵ لیتر ۱۰۰۰ اسب گرفته و کار شورولت کار پیچیده ای نیست.البته انجین کاثورث خودش بازنویسی طراحی موتور هست ولی آیا همون انجین رو میشه روی یه تراک پیل پیکر هم نصب کرد.البته کدیلاک سالها پیش با معرفی کدیلاک سیکستن اولین بار با انجین تنفس طبیعی وارد ۱۰۰۰ اسب شده بود.اونجا دوتا بلوک وی۸ رو بهم متصل کردن تا یاد اولین انجین وی۱۶ دنیا رو کدیلاک اختراع کرد رو زنده کنن البته وی۸ هم اختراع کدیلاکه.اشتباه نکنم اون حول و حوش ۱۲ لیتر بود و ۱۰۰۱ اسب.همین الان انتخابم بیگ بلاک فوق تو کوروت z06 جدیده.در ضمن این سبک انجینها هستند که تا ۱۵۰۰۰ اسب تقویت میشن.جای علی شوی نوا خالی تا توضیح کامل بده راجب بیگ بلاک
مازیار
موتور کاث ورث به جای خود موتور شورولت هم به جای خود
موتور کاث ورث بیش از ۵۰درصد بازدهی بیشتری داره و احتمالا چند برابر قیمت بیشتر مثل دیگر قیاس های اروپا و آمریکا
اما اینکه موتور کاث ورث که نهایت تکنولوژی ساخت موتور هست قابل نصب روی یک ترک پیل پیکر نیست دیگه چه حرفیه آخه برادر جان؟
اون موتور بطور اختصاصی برای یکی از شاهکارهای اتومبیل سازی دهه درست شده و این موتور رو توی جعبه تحویل میدن تا هر کاری خواستی باهاش انجام بدی پس تفاوت کاربری بنیادی دارن
حسن
کادیلاک در سال ۲۰۰۳ چند مدل در نمایشگاه دیترویت معرفی کرد، تا پایه ای برای تولید محصولات جدید این شرکت باشد. در میان این خودروها، یک خودروی چهار درب غول پیکر و هیجان انگیز خودنمایی می‌کرد. این خودرو با موتور v16 به حجم ۶۱۳۰ سی سی، می‌توانست ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند.مهندسان شرکت کادیلاک برای کاهش مصرف سوخت این موتور، سیستمی را تعبیه کرده بودند که در زمان توقف یا حرکت در سرعت های پایین ۸ سیلندر آن از کار می افتادند
SF90 STRADALE
آمریکایی یعنی انجین V8 حجیم
دَم آمریکایی ها گرم که همچنان پرچم درون سوزها رو بالا نگه داشتن 👑👑
شورولت رو باید بابت دل و جرئت زیادی که داره پرستید
مهدی
والا چندین سال پیش که دلار ۳ تومن بود منم همش تو سایت ها می‌چرخیدم دنبال لوازم افترمارکت واسه بیگ بلاک ،این سایت شورلت هم یکی از اون سایت ها بود که همیشه میرفتم مشخصات کریت انجین ها رو با حسرت می‌دیدم و آخر تصمیم گرفتم به جای لوازم افترمارکت واسه یه موتور ۵۰۰ اسبی شهری یه کریت انجین zz427 ازشون بگیرم بیارم که یه چیزی نزدیک ۲۰۰۰ دلار هم شیپینگ خورد تا دوبی. موتور اومد بعد از یک سال نصب شد و جوابی که من گرفتم اون چیزی نبود که باید باشه و وقتی قیاس میکردم با موتور ls3 می‌دیدم واقعا ls3 دور پایین و دور بالای بهتری و روونتری داشت هرچند zz427 یه موتور ۵۰۰ اسبی هست و قابل قیاس با این موتور تو متن نیست ولی درسی که گرفتم اینه که این چیزا همش شر و وره! موتور فقط ls و Lt که خود شورلت رو خودروهاش سوار می‌کنه وگرنه از شورلت پرفورمنس واسه من آبی بخار نشد
[email protected]!n
رو چه ماشینی سوار کردین ؟؟
مهدی
اون زمان رو کامارو ۷۴ که بعد درش آوردم و یه موتور ۴۵۴ لوازمدار بستم جاش و zz427 رو فروختم مشهد داینو شیت همون موتور رو هم تو پالت موتور فرستاده بودن ۴۸۳ اسب ولی بعید فکر نمیکنم درست بود
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
عالیه، دمشون گرم ۱۰,۳لیتر!😎🤤 معمولا از این موتورا برای درگستر ها زیاد استفاده میشه شورولت توی این کار استفاده نمونه اش کوپو کامارو با موتور ۹لیتری…
حسین دهمرد
الان این موتور چه مشکلی داره که تو تراکهاش استفاده نمیکنه؟ اگه انقدر خوبه که به بقیه میفروشه چرا خودش استفاده نمیکنه؟
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
به به عجب موتوری به این میگن موتور
هرچند همه دارن میرن به سوی خودرو ها برقی
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari