فراری به این شهرت دارد که به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد به میراث طراحی شرکت خدشه‌ای وارد کند و حالا ایتالیایی‌ها دقیقاً همین کار را با منصوری انجام داده‌اند. فراری این شرکت تیونینگ را به دادگاه کشانده و مدعی شده که برای ساخت کیت بدنهٔ منصوری ۴XX سیراکوزا که تیونینگی روی ۴۸۸ GTB محسوب می‌شود، از طراحی فراری FXX K کپی کرده است. به نظر می‌رسد فراری اصلاً از اینکه منصوری از طرح هایپرکار ۲.۶ میلیون دلاری این شرکت کپی کرده و کیت تیونینگی را برای مدل پایهٔ ۲۵۰ هزار دلاری فراری ارائه کرده که ظاهر آن‌را به FXX K شبیه می‌کند راضی نیست.

فراری در ابتدا در دادگاهی در آلمان از منصوری به دلیل نقض حقوق طرح‌های ثبت نشده شکایت کرده است. این پرونده نهایتاً به دیوان عدالت اتحادیهٔ اروپا در لوکزامبورگ ارجاع داده شد که در ۲۸ اکتبر بیانیه‌ای صادر کرد. به گزارش رویترز، دادگاه عالی اروپا با ادعای فراری مبنی بر اینکه مالک حق طراحی FXX K است موافقت کرده و کیت تیونینگ منصوری را نقض کپی‌رایت دانسته است. ویژگی‌های مورد مناقشه در این رابطه، بخش V شکل کاپوت و سپر جلو است. همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، ورودی‌های هوای دوگانه و پایهٔ میانی آن‌ها که از فرمول یک الهام گرفته است به همراه اسپلیتر فیبر کربنی و قسمت مشکی‌رنگ روی کاپوت منصوری ۴XX کاملاً به FXX K شبیه است.

البته منصوری تنها شرکتی نیست که کیت تیونینگی را با الهام از مدلی بسیار گران‌قیمت ارائه کرده است زیرا اخیراً تیونر دیگری بنام DarwinPRO هم کیت بدنه‌ای را برای مک‌لارن ۷۲۰S ارائه کرده که کاملاً از طراحی مک‌لارن سنا کپی شده است. درهرحال، نمی‌دانیم که منصوری با این محکومیت آیا باید ۴XX سیراکوزا را از بازار خارج کند یا مجبور به پرداخت حق امتیاز به فراری خواهد شد اما نتیجه هر چه که باشد، پیامی جدی برای شرکت‌های تیونینگ به دنبال خواهد داشت.
ابر+عظیم+سلطان+خانِ+خفن+باحال+سوپر+ویژه+توپِ+دمش+گرم!
خیلی از این خصلت خوشم میاد که اینقدر روی محصولاتشون تعصب دارن
.
.
.
.
والا منم اگه یه روز ماشینایی اینقدر خارق العاده بسازم حتی از این هم بیشتر روشون تعصب دارم
جمشید
منصوری بدبخت رو مظلوم گیر آوردن ! پس چرا کسی از چین که حتی تا پیچ های چرخ برندها و کمپانیها رو هم کپی میکنه شکایت نمیکنه ؟
ممد ژانگولر
آفرین داداش جمشید به نکته خوبی اشاره کرد
واقعا چرا چینیا که از نوک سر تا فی خالدون محصولات کشورهای غربیو کپ میزنن محکوم نمیشن؟!!
آیا جریانی پشت صحنه در حال رخدادنه که مارو محرم نمیدونن
یا جریان مربوط میشه به سولاخ گردن کلفتای ‌‌پشت صحنه که دارن عروسک گردانی میکنن؟!!
شما چه نظری دارید؟
Reza Waffen SS
چقدر بد
Silent
امروز فردا از بروووکس هم شکایت می کنه که میراث شرکتشوون رو توو dragtimes به باااد داده😂 اصن چرا بدون اجازه از فراری درگ برگزار کرده :))
بجا این کارا یه فکری به حال انجین هاشون باس می کردن!
MC20
Silent عزیزم ، این قیاس ، مع الفارقه ، اما تو احتمالا ، شاید ، متوجه نباشی … مثل برگزاری مسابقه دوی ۱۰۰ متر ، بین دونده ۹۶ کیلوگرمی قهرمان المپیک ، با یک ژیمناست ۶۹ کیلوگرمی قهرمان المپیک … بیشتر توضیح نمیدم ، چون احتمالا قبول نمی کنی و با مثال هم گفتم که تا ابد توو ذهنت بمونه . قبلا هم گفتم ، هایپرلوپ از تسلا هم سریعتره ، پس چرا درآینده ، هایپرلوپ سوار نشیم ؟
Silent
موضوع درگ بیش از اینکه برام مهم باشه! رشد کیفی سطح موتورهای پوشش کربن ​PLAID بود که چقدر توسعه ش دادن برای دورهای بالاتر!!! با حفظ KWH.
واقعا توو شک هستن که موتور های موجودشون رو باس توسعه بدن یا نه برن سر وقت الکتریکی شدن برندهای از این دست که خوب پس اوون گیرباکس ها و تنظیمات انحصاری موتورهای درون سوزشون چی می شه! کسی که جریان صنعت خودرو رو دنبال کنه به یک موضوع می رسه:
شوک بدی به نقشه راه برندهای سنتی وارد شده و برای برخی کمتر و بیشتر داره و فعلا گیج شدن
R
من دلم برا کوروش منصوری میسوزه .😯
خیلی کارش خوبه به نظرم.
ولی خب فراری هم درست میگه.
فک نمی کردم انقدر بی رحم باشه.🤐
Mad.z.Max
دیگه واقعا شور کردن این غذای کپی رایتشون رو..
حیف من قاضی این پرونده نبودم، وگرنه با صدور رایِ «تو خوبی»، فراری رو به سمت خونشون ایتالیا هدایت میکردم :))
Silent
جالبه که رو همون برند کار کرده نه ماشین از کمپانی دیگه!!! :))
مهدی موتور
اره دقیقا الان رابطه شون شکراب میشه
MC20
اصلا هرچی Mad.z.Max عزیز بگه . . .
Mad.z.Max
:))
حسین دهمرد
شبیه که هست تا حدودی ولی کپی محسوب نمیشه. تو که از محصولت مطمئنی از چی میترسی آخه
Farzad
کمپانی فراری روی آثار هنری که خلق میکنه بسیار حساسه و در واقع خط قرمزشون هست ، وکلای بسیار سرسخت و کاربلدی هم داره که سرشون درد میکنه واسه این جور چیزا . حتی چند وقت پیش یک طراح کفش رو طی یک نامه تند و توام با توهین ، تهدید به شکایت کردن چون داشت از نشان تجاری فراری سواستفاده میکرد . ( مقالش تو پدال هست میتونید سرچ کنید بخونید )
و موارد بسیار زیاد از جور شکایت ها اتفاق افتاده ، خلاصه کوچکترین اشتباهی از هر فرد حقیقی و حقوقی منجر به شکایت فراری میشه دیگه خود دانید 🙂
هر کس که با پدرخوانده در افتاد وَر افتاد .
GT
آقا فرزاد شما اطلاع ندارید جانشین لافراری چه زمانی معرفی میشه؟
Farzad
ابتدا باید شاسی بلند جدیدشو معرفی کنه که گفتن ۲۰۲۲ معرفی میشه اما شاید بیشتر طول بکشه ، بعدش بره سراغ جانشین لافراری ، تاریخ مشخصی براش وجود نداره چیزی که یک طرفدار فراری باید داشته باشه صبر بسیار زیاده .
Sina10
والا شباهت چندانی بهم ندارن
فراری هم انگار محتاج پوله داره از هر راهی واسه کسب درامد استفاده میکنه ، از شکایت از این اون تا شاسی بلند سازی
به نظرم اینکار ، کار جالبی نبود
واسه هرشباهتی در طراحی شرکتا میوفتن به جون هم از هم پول بگیرن
حالا اگه مثلا طراحی هاشوند خوبم بود مشکلی نبودهمین فراری ماشیناش از نسلای قبلشون کلی پسرفت طراحی داشته
SF90 STRADALE
آقا سینا
از شما بعیده که بگی فراری محتاج پوله !!!!
برندی که nتا زمینه درآمدزایی داره و سالی حداقل ۶۰۰ میلیون دلار صرف تحقیق و توسعه مدل هاش میکنه
حتی آنتی فراری های سایت هم میدونن که فراری هیچ مشکل مالی نداره و دستش برای ساخت هر ماشینی بازه
shayan demon
خصلت غرور و کثیف بودن از ابتدا تووو فراری بوده و هست
خیلی حال می کنم وقتی فراری شکست می خوره
مثل دهه ۶۰ میلادی که پوزش توسط FORD به خاک لمانز مالیده شد :))
و مثل دیروز که پرچمدارش از سدان خانوادگی TESLA🇺🇸 شکست خورد :))
MC20
داداش دست و روت رو بشور صبح که از خواب پا میشی . . . بعد بیا توو سایت . . . فراری در پرونده شکایت حقوقیش شکست نخورده توو دادگاه برنده شده . . .
akrh78
به به آقای بی صدا
TTEEESLLLLLAAAAW
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
فراری به اندازه کافی تو لمان برده و به این راحتی پوزش به خاک ننیماله ، البته شاید پوز خود انزو به خاک مالیده شد ، ولی پوز کل فراری به خاک مالیده نشد ، در مورد دوم هم فراری به اندازه ای با موتور بنزینی که گشتاور آنی نداره خوب کارکرد که جای صحبتی نمیمونه هرچند کلا ماشینای فراری هم برای پیست ساخته شدن و درگ واسه این اصیل ایتالیایی هیچ مفهومی نداره ، همونطور که هیچ آمریکایی اصیلی به پیست علاقه نداره و خودشو تودرگ نشون میده ، الان همین دیمون میتونه بره تو پیست ؟ نه چون برای اینکار ساخته
MC20
غرور مال ایتالیایی هاست و کثیف بودن مال آمریکایی ها . . . قیمه ها رو نریز ، توو ماستا . . . برو هیروشیما و ناکازاکی . . . اونها در مورد تمیزی آمریکایی ها ، خیلی خوب می تونن نظر بدند . . . این که از ابتدا غرور مال ایتالیایی ها بوده درسته . . . چون از ابتدا استعداد ، مال ایتالیایی ها بوده . . . نبوغ مال ایتالیایی ها بوده ، هنر و شاهکارها و شهرت ، مال ایتالیایی ها بوده . . . همیشه ، اول ، فراری بوده . . . بعد ، همه خواستن باهاش رقابت کنن . . . اما چون ، نتونستن . . . باهاش رفاقت کردن . . .
Mad.z.Max
اول اینکه این عکس جدید پروفایلت خیلی خوبه 🙂
بعد اینکه بنظرم نباید به نظرای خیلی متعصبانه واکنش خاصی نشون داد، چون هم به بحثای بی مورد و بعضا کینه های ادامه دار ختم میشه (یادته که سره جریان پیکاپ چقد داستان شده بود) هم اینکه واکنش نشون دادن ممکنه باعث حساسیتای الکی بشه.
واقعیتها رو با هیچ حرفی نمیشه کتمان کرد که
مثلا من از صب تا شب بیام بگم آی ایتالیایی های بی هنر…
خب خودمو زیر سوال بردم فقط، چون تمام دنیا میدونن ایتالیا مهد هنر بوده، هست و خواهد بود..
مخلصیم
محمد امین
پدر صنعت مسابقات استقامت نو فراری ۳۳۰ p3 بوده… همه به سمت الهام از این ماشین رفتن ، پورشه ۹۱۷ بر پایه این ماشین ساخته شد … درصورتی که هیچکس توی لمانس هیچ نیم نگاهی به پلت فرم فورد gt نکرد ، چون می‌دونستن کارش تمومه ، فقط یکمی فرصت لازم داره ، اگر راه فورد gt40 رو ادامه داده بودن ، الان ماشین های lmh و lmpx، مثل وانت های نسکار بودن
و اینکه ، فورد هم چند سالی توسط فراری پوزش به خاک مالیده شد به قول خودتون ، مخصوصا در کلاس lmgte
بعدش هم ، برای کسی که از کل مسابقات فقط ۲۴ ساعت لمانس رو میشناسه توضیح دادن اشتباه هست
SF90 STRADALE
بخاطر ندارم تیم وکلای فراری در پرونده ای شکست بخورن
قدرت و نفوذ فراری در هر زمینه ای خیلی زیاده
الآن هم افتاده به جون یکی از بزرگ ترین تیونرهای دنیا
برای همینه مجلات خودرویی و برگزار کنندگان درگ با ترس و لرز از محصولات فراری استفاده میکنن 😂😂
منصوری هم برای تیون SF90 استراداله و روما باید محتاط باشه تا درگیر دردسر جدیدی از طرف فراری نشه !!!!
خیلی خوبه که همه حساب کار میاد دستشون و به راحتی نمیتونن به طراحی و انجین فراری خدشه ای وارد کنن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
فراری از همون اول لجش زیاد بوده و این اخلاق رو از انزو به ارث برده ، اصلا شخصیت گرم و دوست داشتنی ندارن
Hami
پارسال تو پرونده شکایت از Ares Design سر طراحی گرانترین خودرو جهان یعنی ۲۵۰ GTO شکست خورد. چهار سال پیش نام Testarossa را به یک شرکت اسباب‌بازی‌سازی آلمانی باخت، البته پارسال حق استفاده مجدد از اسم Testarossa را برای مدل های جدید پس گرفت.
SF90 STRADALE
جناب Hami اشتباه به عرض شما رسوندن
سر موضوع Ares Design مدیرعامل این شرکت هم گفتن که این تفسیر مجدد مدرن است نه یک کپی
۲۵۰GTO یک خودروی بسیار خاص و کمیاب هست و فراری به شدت روی این مدل ها حساسیت به خرج میده
گران ترین ماشین دنیا با قیمت ۷۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار
AMG GT R
راست میگه فراری
منصوری کلا جز افزایش قدرت ۱۰ اسب بیشتر و باله فیبر کربنی رو همه ی خودرو ها حتی رولزرویس و بنتلی و جلف کردن کابین کاردیگه بلد نیست
کلا دو حالت بیشتر نداره یا مشتری هاش کج سلیقه هستن یا خودش
akrh78
همچین آش دهن سوزی هم نبود این شتر گاو پلنگی که منصوری ساخته بود
بجز تازه به دوران رسیده های عقده توجه کسی اینا رو نمیخره
Clean Energy
بنده به شخصه از منصوری خیلی خوشم میاد به نظرم بهترین تیونر جهان هست
واقعا به نظرم کار فراری اشتباه هست چون واقعا یه ماشین مثل اون ماشین نمیتونه fxxk رو خراب کنه
مازیار
FXX K الهه زیبایی هست
بنظرم زیباترین فراری مدرن
اونقدر زیبا روان و بدون کم و کاست که انگار داری
به ماشین اسباب بازی بچه ها نگاه میکنی
فراری هرچقدر روش تعصب داشته باشه حق داره
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
بابا این فراری چقد حساس شده ، آقا شما چیش بجز اون دوتا برچسب شبیه fxx عه ؟ اگر اینا دوسشون ندارن بکننشون انقد های و هوی نداره ، بقیه ماشین که اوکیه
ارشیا
شبیه هست ولی این دیگه زیاده رویه
M.K karimi
واایییی خدااااا
یعنی به دو سه ساعت نمیرسه پدال یه مطلب بزاره سایت های دیگه دقیقا همونو با همون تیتر و متن کپی نکنن😂🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
باز رفتم تو اخبار گوگل تقریبا یک ساعت بعد از پدال اینو کپی کردن 😐
من نمیفهمم سایت های گیم و سبک زندگی و …. چرا باید همچین اخبار ریز و نسبتا تخصصی خودرو که تو سایت های معدودی که معمولا هم در سایت خارجی خاص هستن و باید ترجمه بشن رو راست بعد از یک ساعت کپی کنن تو سایت خودشون ؟؟
نمیدونم شاید من دارم اشتباه میکنم ، قاعده و قانون خاصی در این خصوص هست? چون بنظرم دیگه خیلی حرکت ضایعیه !
Ninja
خط قرمزمون ماشین قرمزمون
این باید شعارشون بشه 😂🤣🤣
البته واقعا از نمای جلو شباهت هایی به لافراری داره فکر کنم بعد این قضیه منصوری نتونه کلا رو فراری تیون انجام بده که این خیلی بده
فراری رو شاهکارش اثر هنریش که همون ماشیناشن خیلی تعصب داره یه درگ نخواد انجام بشه و کسی انجام بده کسی این کارو کرده درگ انجام داده و صاحب ماشین مجازات میشن
همیشه هم یه مجازات داره خرید نکردن تا ابد از فراری مجازات جالب و سنگینیه برا پولدارا
برا همین مجازات که برا مقایسه لافراری با پی وان و ۹۱۸ گزاشته بودن توی تاپ گیر هیچوقت این مقایسه انجام نشد هرچند توی گرند تور شد اونم با این اجازه که همه ماشین ها از یه راننده و لاستیک استفاده کنن و یه نماینده فراری بفرسته به اونجا پی ۱ هم همینطور ۹۱۸ هم میخواست ببره سریع تست کنه و اینا نشون دهنده ایمانشان به خوب بودن ماشینشون فراری مکی میخواستن تقلب نشه ولی مشتاقانه میخواستن مقایسه انجام بشه پورشه هم همینطور ولی نگران تقلب و …. نبود
ولی درکل خیل مجازات جالبیه که داره و خیلی آدم هارو به این مجازات تهدید کرده و اونام قبول کردن این مجازات واسه برند های معروف خیلی خوبه
محمد امین
مکلارن هم مشکل داشت که تست انجام بشه در پیست تاپگیر
محمد امین
یه نکته بگم راجب فراری xx programm
درواقع بخش xx فراری کارش کاملا متفاوت هست با اون چیزی که معمولا فکر می‌کنن
بخش xx وظیفه اش توسعه ی  تکنولوژی ها ی ریسینگ و مهندسی های پیشرفته در حوزه خودرو های high tech و همچنین آزمایش نتایج های این تکنولوژی ها و توسعه ی تیم های مسابقه ای و کسب تجربه‌ برای مسابقات ferrari competizione gt و f1 client هست که شامل طیف بسیار گسترده ای از مسابقات میشه
همچنین این بخش روی توسعه ی تکنولوژی های خودرو های فورمول یک هم کار میکنن
در واقع این بخش اصلا هدفش ساخت ماشین نیست ، دلیل اصلی که ماشین میسازن این هست که برسی و تست هاشون رو راجب تکنولوژی ها و نوآوری ها کامل کنن و در کنار این مسئله به درک  شرایط مسابقه ای و کسب تجربه‌ برای مهندسین و تکنسین و  مکانیک ها برسن
دلیل دومش هم نشان دادن سطح توانایی های برند و کسب بودجه ی مورد نظرشان هست
درواقع دلیل اینکه فراری فقط در سال چند بار این خودرو هارو در اختیار صاحبان اون هم در شرایط خاص قرار میده همین هست ، چون کار اصلی رو خودشون با ماشین دارن و در اصل ابزار ازمایش و برسی و توسعه براشون هست
و همیشه تکنولوژی هایی که عرصه کردن جزو بهترین ها در زمان‌ خودش بوده و خیلی جلو تر از زمانه بوده 
و نکته بعد این هست که فعالیتشون جزو بیشترین ها در زمینه ی خودرو هست ، مثلا روزهایی هست که از ۲۴ ساعت بیش از ۱۸ ساعتش رو مشغول تست ها و برسی مسابقاتشون میشن و بودجه ی زیادی رو در اختیار دارن، البته فراری گفته که جدیدا به خاطر توسعه‌ ی تکنولوژی باطری ها و فیبر کربن و پلت‌فرم هایپر کارهای الکتریکی فوق پیشرفته ، تا ۵۰ درصد بودجه اشون رو افزایش داده ، یعنی چیزی حدود نیم ملیارد دلار برای یک سال
دلیل اینکه این موضوع برای فراری حساسیت داره، این هست که تکنولوژی های آیرودینامیکی فراری fxx ، تماما انحصاری هستن و در هر مسئله و موضوعی ، شما حق نداری از یه تکنولوژی و یه پدیده ی انحصاری، به طوری آزاد استفاده کنی و پیگرد قانونی داره و این هیچ ربطی به فراری نداره
ملیارد ها دلار هزینه و هزاران ساعت کار میشه روی این تکنولوژی ها ، بعد یه برند بیاد خیلی راحت از اون استفاده ی آزاد کنه …
مگه میشه
در اخر بگم آقا سینا موضوع اصلا پول نیست، اون بال جلوی خودروی فورمول یک فراری که توی هر مسابقه میشکنه ، قیمتش از کل برند منصوری بیشتر
Ninja
واقعا فراری عجب دنیایی داره
هرماشینش یه شاهکار اوایل همیشه لامبو رو به فراری ترجیح میدادم الانم همینه اما هرروز دارم عشقم به فراری بیشتر میشه
فکر کنم سال ۲۰۲۵ وقتی جانشین لافراری اس یو وی فراری و هایپر ماشین تمام برقی فراری و ازهمه مهمتر جانشین ۸۱۲ معرفی شه با اون موتور ۷ لیتر وی ۱۲ هزار اسبی و سدان برقی لامبو عرضه شه فراری رو به لامبو ترجیح بدم مگر مگر اینه جانشین اونتادور زیباترین طراحی و بهترین وی ۱۲ ممکن رو داشته باشه با یه سیستم هیربرد خوب و یه هایپر کار عااااااالیی درسته کنه با بهترین طراحی و بیشترین پرفورمنس ممکن با وی ۱۲ یه نسخه جدید از اوروس و در اخر جانشین هوراکان وی ۱۰ باشه نه وی ۶ سدانشم عالی از اب دربیاد
ولی از اینکه فراری لامبورگینی ۴۰ ۵۰ سال پیش با هم رقابت میکردن خیلی ناراحت کنندس اینکه نیم قرنه دو رقیب مستقیم ندارن
منطور من از رقیب ۹۱۸ لافراری و پی وان ۹۱۱ و ای ام جی جی تی ام ۵ و سی کلاس موستانگ و کوروت انزو ام سی ۱۲ اینا هست
نه اونتادور اف ۸۱۲ یا هوراکان با ۴۸۸ یا اونتادور ۴۸۸ یا انزو با مورسیه لاگو اس وی
نزدیک ترین رقیب هم تو این چند سال اخیز ۴۸۸ پیستا با هوراکان اس تی او هست که میشه بهشون گفت رقیب ولی هنوزم رقیب مستقیم نیستن
Ninja
اها راستی یادم رفت نظرم رو درباره رقابت اس تی او و پیستا بگم
انتخاب من در این بین پیستا هست
راستش کلی برند در طول تاریخ با فراری رقابت داشتند از جمله مکی فورد و لامبو همه بجز یه دوره ای که فراری رو برند دیگه با فراری ذچدرنیافتادن و برد فراری میتونیم بگیم یجورایی براشون رویا بود و هر جا از برد فراری میگفتند اما سریع اون دوره تموم شد و فراری دوباره پادشاه شد هر کدوم در زمینه ای خوب بودن یکی در گ یکی لمان یکی ….. مگرنه تو بقیه زمینه ها …..
دانیال
فراری بیشتر از این عصبانی شده که منصوری با این کارش به همه فهمونده با یه هزینه ی کم و سپردن GTB 488 شون به یه تیونر ، ماشینشون رو میتونن خیلی خیلی به ماشین رده ی بالا و بسیار گرون قیمت فراری شبیه کنن.
از دید فراری یه جورایی توهین محسوب میشه به کل دپارتمان طراحیشون
این هم نقطه ضعف فراری رو نشون میده و هم خلاقیت کوروش منصوری
( نظر شخصی )
مهدی
والا من اگر جای قاضی بودم در منصوری رو تخته میکردم تا اینقدر شترگلو پلنگ نده بیرون . والا نمی‌دونم کدوم آدم کج سلیقه ای میده این ماشین تیونینگ کنه ، چراغ برق بری زلمزیمبو خرید کنی بچسبونی به بدنه جذابتر در میاد
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari