به تازگی، کمپانی لکسوس پرچم‌دار سدان های خود را در بحث فنی به روزرسانی کرده است. در این مقاله نگاهی مختصر به لکسوس LS مدل ۲۰۲۲ خواهیم داشت.
مدل LS یکی از مهم ترین مدل های کمپانی لکسوس است، چراکه این خودرو سدان فول سایزی است که برای رقابت با خودروهایی مثل ب او و سری ۷ و مرسدس بنز S کلاس به بازار عرضه می شود. در سال ۱۹۸۹ بود که برای نخستین بار لکسوس از LS 400 پرده برداشت و از آن زمان تاکنون، پنج نسل مختلف از این خودرو به بازار آمده است. نسل پنجم LS در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و در سال گذشته بود که فیس لیفتی جزئی را تجربه کرد، اما با این حال، کمپانی لکسوس تصمیم گرفته است تنها یک سال پس از فیس لیفت، به روزرسانی هایی جدید را برای این خودرو لحاظ کند. لکسوس LS مدل ۲۰۲۲ با تغییراتی معرفی شده ات که ظاهری نیستند اما این تغییرات به جذابیت این فول سایز ژاپنی افزوده است.
مهندسان لکسوس در مدل جدید LS تغییراتی را در فنربندی و شاسی لحاظ کرده اند و تنظیمات جدید در این دو بخش باعث می شود کیفیت رانندگی به مراتب نسبت به مدل قبل بالاتر رود. اتصالات تثبیت کننده بدنه (جلوگیری کننده از چپ کردن) تنظیمات دوباره ای داشته اند. در مجموع، عملکرد سیستم تعلیق و اتصالات شاسی به گونه ای تغییر کرده است که رانندگی نرم تری را در این سدان داشته باشیم. احتمالاً کمپانی لکسوس متوجه اساسی بودن این تغییرات شده و به همین دلیل است که تنها یک سال بعد از فیس لیفت این تغییرات فنی را اعمال کرده است.
سیستم جدید ایمنی کمپانی لکسوس موسوم به Lexus Safety System+ 2.5 در این خودرو به صورت استاندارد در تمام تریم ها به کار رفته است که شامل امکانات ایمنی نظیر سیستم پیشگیری از تصادف، ترمز اضطراری هوشمند، کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار و تابلوخوان می شود. علاوه بر این، در  LS مدل ۲۰۲۲ سیستم صوتی Mark Levinson به صورت آپشن در تریم پایه هم قابل سفارش است. این اصلاحی است که لکسوس باید در مدل جدید لحاظ می کرد، چراکه اگر می خواستید مدل قبل لکسوس را با یک سیستم صوتی قابل قبول سفارش دهید ناچار بودید تریم های بالا را سفارش دهید و حالا این مشکل برطرف شده است.
در مدل هایی از لکسوس LS مدل ۲۰۲۲ که پکیج های لوکس یا Executive را دارند، روکش در به صورت دستی و با فلزی با نام هاکو طراحی می شود. هاکو فویل ورقه فلزی بسیار نازکی است که تکنیک ساخت آن در ژاپن به بیش از ۴۰۰ سال پیش برمی گردد و برگرفته از فرهنگ ژاپن باستان است.
از نظر قدرتی تغییری در مدل جدید لکسوس LS نداریم و همان پیشرانه ۳٫۵ لیتر تویین توربو V6 را در این خودرو داریم که خروجی نهایت قدرت ۴۱۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۹۹ نیوتن متر را ثبت می کند. جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک انتقال قدرت را انجام می دهد که با کالیبره شدن مجدد عملکرد بهتری را در تعویض دنده دارد. در کنار پیشرانه ذکرشده، پیشرانه هیبرید هم قابل سفارش است که مشخصات مدل قبل را دارد.
لکسوس LS مدل ۲۰۲۲ در مدل پایه ۷۶ هزار دلار قیمت دارد که این نسخه LS 500 نام دارد و دیفرانسیل عقب است. قیمت برای نسخه قوی تر که مجهز به کیت F اسپرت است و سیستم تمام چرخ محرک را دارد به ۸۲٫۸۵۰ دلار می رسد. هنوز کمپانی لکسوس تاریخ دقیقی برای عرضه LS مشخص نکرده، اما از آن جا که تمام جزییات و قیمت این خودرو مشخص شده است احتمالاً فروش آن خیلی زود آغاز می شود.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
از نظر قدرتی تغییری در مدل جدید لکسوس LS نداریم و همان پیشرانه ۳٫۵ لیتر تویین توربو V6 را در این خودرو داریم که خروجی نهایت قدرت ۴۱۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۹۹ نیوتن متر را ثبت می کند. جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک انتقال قدرت را انجام می دهد که با کالیبره شدن مجدد عملکرد بهتری را در تعویض دنده دارد.
مهندسان لکسوس در مدل جدید LS تغییراتی را در فنربندی و شاسی لحاظ کرده اند و تنظیمات جدید در این دو بخش باعث می شود تا کیفیت رانندگی به مراتب نسبت به مدل قبل بالاتر رود. اتصالات تثبیت کننده بدنه (جلوگیری کننده از چپ کردن) تنظیمات دوباره ای داشته اند. در مجموع، عملکرد سیستم تعلیق و اتصالات شاسی به گونه ای تغییر کرده است که رانندگی نرم تری را در این سدان داشته باشیم.
سیستم جدید ایمنی کمپانی لکسوس موسوم به Lexus Safety System+ 2.5 در این خودرو به صورت استاندارد در تمام تریم ها به کار رفته است که شامل امکانات ایمنی نظیر سیستم پیشگیری از تصادف، ترمز اضطراری هوشمند، کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار و تابلوخوان می شود.







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را تست کرده ایم. از سویی در بخش تیپ کار، به مجموعه بوتیک گاراژ سری زده ایم و با مبحث راهکارهای کاهش نفوذ صدا به کابین خودرو آشنا شده ایم.
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari