ماشین بازها و دوستداران سرعت علاقه زیادی به اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان دارند. در سال ۱۹۵۲ دولت آلمان غربی برخی محدودیت‌های سرعت را در نظر گرفت و به همین خاطر تنها در برخی بخش‌ها می‌توان شاهد اتوبان‌هایی بدون محدودیت سرعت بود. البته امروزه هم شاهد چنین بخش‌هایی هستیم اما نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد اکثر آلمانی‌ها دوست دارند این وضعیت تغییر یابد. نکته جالب اینکه دلیل علاقه آلمان‌ها به محدودیت سرعت در اتوبان‌ها آن چیزی نیست که انتظارش را دارید!

همچنین ما درباره تفاوت حداقلی طرفداران و مخالفان وضع محدودیت سرعت صحبت نمی‌کنیم. طبق گفته دویچه وله، در نظرسنجی جدید انجام شده ۶۰ درصد مردم این کشور از محدودیت سرعت حداقل ۱۳۰ کیلومتر در ساعتی حمایت کرده و ۳۸ درصد هم به اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت رای داده‌اند. جالب اینکه سباستین فتل قهرمان فرمول ۱ جزو افرادی است که خواهان کاهش سرعت در اتوبان‌های این کشور می‌باشد.
نکته عجیب اینکه در این گزارش به ایمنی بالا به عنوان دلیل اصلی حمایت ژرمن‌ها از محدودیت سرعت در اتوبان‌ها اشاره نشده است. در واقع سرعت بالاتر به معنی مصرف سوخت بیشتر پیشرانه‌های درون‌سوز بوده و آن‌هم یعنی ایجاد آلایندگی کربنی بیشتر. مردم آلمان محدودیت‌های سرعت را به مالیات‌های اضافی برای چیزهایی همچون سوخت، گوشت یا محصولات لبنی ترجیح می‌دهند. ایمنی هم یک موضوع مهم بوده اما به نظر می‌رسد این نظرسنجی در واقع دو راهی سرعت پایین‌تر یا مالیات‌های بالاتر بوده است.

در این گزارش آمده که محدودیت سرعت در اتوبان‌ها می‌تواند باعث کاهش ۲ میلیون تنی آلاینده‌ها در سال شود. البته به نظر می‌رسد دولت آلمان فعلاً علاقه‌ای به حل مشکلی آلودگی هوا با چنین راه‌حل‌هایی ندارد.
به‌هرحال انتظار نمی‌رود موقعیت آلمان به عنوان کشور موردعلاقه عاشقان سرعت تغییر یابد؛ و با حضور گسترده‌تر خودروهای الکتریکی در بازار که پرفورمنس خوبی هم دارند، بحث سرعت کمتر و آلایندگی کمتر موردحمایت همه نخواهد بود.
Kf
حیف اتوبان
MehdiTurbo
چقدر عجیب اند
البته ما عجیب تریم
فکر کن میگند محدودیت سرعت بزارید الودگی هوا کمتر بشه بعد ما تو طبیعت که میریم پر …
بیخی فکر نمیکنم گفتن این حرفا نتیجه ای داشته باشه
ولی چقدر طرز فکرشان برام جالب بود.
MehdiTurbo
فقط رخ اون فراری قرمز
عجیب تو لاین کمترین سرعت چرا اینا اینجوریند 😂
فرامرز
تو لاین خروج هست. نوع خط کشی متفاوته
مرتضی
مسئله اینه که ترجیح میدن مالیات کمتر بدن تا این که سرعت بالاتر برن…
Mad.z.Max
داستان جالب شد
میگن شرایطه که حکم میکنه انسان چه تصمیماتی بگیره! من همین دو سه سال پیش یه مقاله ای میخوندم که از علاقه ی آلمانها به افزایش تعداد اتوبانهای بدون محدودیت سرعت نوشته بود!
حالا اما بخاطر مساله مالیات، ورق برگشته!
شرایط طرز فکرها و حتی علایق و همچیز رو میتونه تحت تاثیر کامل بگذاره..
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
هیچی به اندازه سیاست روی تفکر کسی و انتخاب کسی تاثیر نمیزاره!
مالیات رو بردن بالا حالا حاضرن محدودیت بیاد روی اتوبانا ولی مالیات ندن، یا از اون طرف این همه حرف محیط زیستی میزنن مردم هم تحت تاثیر قرار گرفتن، عجب زمونه اییه….
حسین دهمرد
دولت آلمانم دیگه شورشو درآورده کم مونده روی تعداد ساعتهای استراحت افراد هم مالیات ببنده. البته خوبیش اینه که اگر مالیات هست واسه همه هست. ولی این مالیات ها ممکنه باعث بشه خیلیها از آلمان مهاجرت کنن به آمریکا
ehsan fa
هر سنتی که مردم مالیات میدن برای بهبود زندگی جمعیشون هزینه میشه حتما خودت بهتر میدونی مثل ایران نیست بریزن تو کاسه بعد از اونجا بردارن هزینه کنند اگه تو حوزه بهداششت مالیاتی میگیریند تو همون حوزه مصرف میشه نه تو جای دیگه پس مالیات رو راحت میدن
حسین دهمرد
آره تو حوزه ی بهداشت از آمریکا حساب شده تر عمل کردن. یه ایرانی گفته بود اگه یه مریضی خرج دار بگیری شاید کارت به کارتن خوابی یا بازگشت به ایران بکشه. در عوض درآمد پزشک و پرستار و کلا کادر درمان انقدر تو آمریکا زیاده که خیلی از کادر درمان مهاجرت میکنن به آمریکا. تو همین کرونا درآمد پرستارا از سالی هفتادهزار دلار به سالی صد هزار دلار و بیشتر رسیده حتی ترکیب پارکینگ بیمارستان انقدر تغییر کرده که باعث جلب توجه شده.
ارین صاحب جمعی
عزیز برای چی باید این کارو بکنن وقتی تو امریکا امنیت بیمه کمتره بعدم مگه روانیه آرامش توی المان را بیخیال شه بره تو امریکا که دست هر آدمش یک اسلحس حالا من یک چیزی به همه دوستان بگم عزیزان امریکا دیگه امریکا ۲۰ سال پیش نیست من که خودم شغلم بین ایران و آلمان و امریکاس اصلن واقعا حس میکنم دولت امریکا مالیاتی کمتره ولی تورم و بی کاریش خیلی بالاتره
حمید
تجربه خودم و تو المان میتونم بگم که ,عدم محدودیت سرعت در عمل وجود نداره ، اپلا نقاط خاصی هست نه کل اتوبان ، دوما اینکه به دلیل وجود ماشین های دیگه تو اتوبان نهایت میانگینی که بشه ثبت کرد در حد ۱۸۰ کیلومتر در ساعته حالا هر ماشینی که میخواد باشه ، از طرفی تصادف خیلی کم پیش میاد ولی وقتی تصادف میشه معمولا بیست تا ماشین میزنن به هم که فاجعه میشه !
در کل هیچ هیجانی ارزش جون حتی یک انسانم نداره ، منم موافقم که محدودیت گذاشته شه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
عجیبه! فکر کردم خودشون موافق بودن اینجوری کردن!
ولی از طرفی یاد یه دیالوگ از فیلم فورد در برابر فراری افتادم که می‌گفت جاده پیست مسابقه نیست! بنظرم هیجان سرعت رو باید توی جاهای مخصوص تجربه کرد تا تو اتوبان و جاده که ممکنه با یه اشتباه باعت و بانی مرگ و تصادفات زیادی بشی!
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari