کمپانی آئودی قصد دارد در نمایشگاه گوانگژو از آئودی A8 L Horch به عنوان نسخه لوکس از A8 رونمایی کند. حالا تقریباً یک ماه زودتر تصاویر این خودرو منتشر شده است و ما می توانیم این سدان لوکس را بررسی کنیم.
متأسفانه این خودرو فعلاً فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده است، اما احتمال دارد در آینده، در بازارهای هدف دیگر هم این سدان فوق لوکس را ببینیم. پسوند Horch در نام این محصول پسوندی است که برای نمونه های فوق لوکس آئودی در نظر گرفته شده است و در واقع، خودروهای تحت این نشان در برابر خودروهای مرسدس بنز تحت نشان میباخ قرار می گیرند. A8 L Horch مدل ۲۰۲۲ در مقایسه با نسخه استاندارد A8 تغییرات و به روزرسانی هایی اساسی دارد تا بتواند در مقابل مرسدس S کلاس میباخ قد علم کند.
حرف L در نام این محصول نشان می دهد که این خودرو براساس نسخه لانگ (بلند) A8 ساخته شده و فاصله محوری در این خودرو نسبت به نسخه استاندارد بیش تر است. افزایش ۱۳ سانتی متری در فاصله محوری این خودرو باعث می شود فضای بسیار زیادی را در کابین (به خصوص در قسمت پای سرنشینان عقب) داشته باشیم. فضای کافی در قسمت عقب امر بسیار مهم و حیاتی در طراحی سدان لوکسی مثل آئودی A8 L Horch محسوب می شود، چراکه مالکان خودروهایی مثل این سدان لوکس بیش تر وقت خود را در عقب این خودرو می گذرانند.
تفاوت های بدنه جزئی اما جذاب هستند. برای آئودی A8 L Horch مدل ۲۰۲۲ دو رنگ اختصاصی نوک مدادی و سبز در نظر گرفته شده است که نمونه آن را در تصویر می بینید. رینگ های براق و پولیش شده سینی‌شکل را که به صورت خاص برای این مدل طراحی شده اند را می بینیم و چراغ های تمام ال ای دی ماتریسی و OLED به صورت استاندارد در این خودرو به کار رفته است.
سدان فوق لوکس A8 L Horch مجهز به پیشرانه ۳ لیتر توربوشارژ است که در سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی توان تولید نهایت قدرت ۳۴۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر را دارد. این قدرت برای این سدان فوق لوکس مناسب به نظر می رسد و از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها منتقل می شود.
درون کابین سیستم صوتی حرفه ای و سه بعدی B&O را داریم و علاوه بر آن سیستم خوش‌بوکننده کابین و تصفیه هوا در این خودرو به کار رفته است. صندلی های جلو و عقب ۸ حالت مختلف ماساژ را دارند و تمام تجهیزاتی که در نسخه فول آئودی A8 دیده بودیم در این خودرو هم دیده می شود. شاید در داخل و خارج خودرو تغییرات جزئی باشند، اما نام Horch روی بدنه و قطعات کابین نشان می دهد با یک A8 معمولی طرف نیستیم.
همان طور که گفته شد، رونمایی رسمی از این خودرو در نمایشگاه گوانگژو انجام خواهد شد و احتمالاً در همان زمان چگونگی عرضه و قیمت این خودرو اعلام می شود.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
سدان فوق لوکس آئودی A8 L Horch مجهز به پیشرانه ۳ لیتر توربوشارژ است که در سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی توان تولید نهایت قدرت ۳۴۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر را دارد. این قدرت برای این سدان فوق لوکس مناسب به نظر می رسد و از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها منتقل می شود.
درون کابین سیستم صوتی حرفه ای و سه بعدی B&O را داریم و علاوه بر آن سیستم خوش‌بوکننده کابین و تصفیه هوا در این خودرو به کار رفته است. صندلی های جلو و عقب ۸ حالت مختلف ماساژ را دارند و تمام تجهیزاتی که در نسخه فول آئودی A8 دیده بودیم در این خودرو هم دیده می شود.







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را تست کرده ایم. از سویی در بخش تیپ کار، به مجموعه بوتیک گاراژ سری زده ایم و با مبحث راهکارهای کاهش نفوذ صدا به کابین خودرو آشنا شده ایم.
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari