می‌توان گفت شاسی بلندهای پرفورمنس و اسپورت از اواخر دهه ۹۰ میلادی سر برآوردند و خودروهایی همچون ب‌ام‌و X5 4.6is و جیپ گرند چروکی لیمیتد ۵.۹ جزو شاخص‌ترین‌ها بودند. این شاسی بلندهای قلدر در کمتر از ۷ ثانیه می‌توانستند به سرعت‌های بالا دست پیدا کنند اما خب زمانه عوض شده و طی این سال‌ها پیشرفت‌های زیادی رخ داده است. این روزها شاسی بلندهایی هستند که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیه‌ای و حتی کمتر دارند.

امروز می‌خواهیم سه قدبلند اسپورت و سنگین‌وزن را با یکدیگر مقایسه کنیم. این خودروها شامل ب‌ام‌و X5 M کامپتیشن، جیپ گرند چروکی تراک هاوک و رنجروور اسپورت SVR هستند. شاسی بلندهای یاد شده در درگ های چهارصد متر حضور پیدا کرده‌اند. خب به نظر شما کدام قدبلند پیروز میدان خواهد بود؟ ابتدا بیایید نگاهی به مشخصات این سه رقیب بیندازیم.

ب‌ام‌و X5 M یک سنگ محک اصلی برای چنین کلاسی است. اولین نسل X5 4.6is یکی از خودروهایی بوده که این کلاس را تعریف کرده است. این قدبلند دقیقاً همان پیشرانه برادر سدان خود یعنی M5 کامپتیشن را قرض گرفته به این معنی که با نیروگاه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربویی روبرو هستیم که قدرت ۶۱۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این خودرو وزن خالص ۲۳۱۰ کیلوگرمی دارد.

جیپ هم مثل ب‌ام‌و جزو پیشروهای کلاس شاسی بلندهای پرفورمنس بوده است. مدل تراک هاوک هم مثل نسل اول گرند چروکی روی قدرت و حجم بالا تمرکز دارد. این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سود برده و قدرت ۷۰۷ اسبی و گشتاور ۸۷۵ نیوتون متری تولید می‌کند. شاسی‌بلند قلدر جیپ با وزن ۲۴۳۳ کیلویی خود محصولی سنگین‌وزن نشان می‌دهد.

نهایتاً به رنجروور اسپورت SVR می‌رسیم. لندروور تقریباً حریفی تازه‌وارد در کلاس شاسی بلندهای پرفورمنس محسوب می‌شود اما در طول این سال‌ها خوش درخشیده است. رنجروور اسپورت SVR به نیروگاه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار مجهز بوده و خروجی ۵۷۵ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری را ارائه می‌کند. نکته عجیب اینکه وزن این خودرو مشابه X5 M کامپتیشن و برابر با ۲۳۱۰ کیلوگرم می‌باشد.

ما نتایج را اعلام نمی‌کنیم تا خود شما ویدئو را تماشا کنید. البته باید گفت رقبا استارت نزدیکی داشته‌اند اما با گذشت زمان یکی از سه خودرو فاصله خوبی با دیگران ایجاد می‌کند.
ممد ژانگولر
bmw همشونو نابود کرد دمش گرم واقعا
البته غیر از این هم انتظار نداشتم
عین ساعت موتوراش کار میکنه
Reza Waffen SS
X5 M کامپتیشن انتخابمه
Clean Energy
انتخاب من بی ام و
واقعا عالیه… از حق نگذریم چروکی خوب رفت ولی توی اسپرت بودن به خدای اسپرتی باخت…
قدرت بی ام و رو با یکم تنظیمات میشه رو کرد🤤
واقعا از همشون هم خوش تیپ تر بود واقعا خوبه این ماشین…
محمدهادی
خدای اسپرتی
حرفی کاملا واقعی…
new RAMIN
درگ خوبی بود. خیلی سریع بدون حرف اضافه درگ رو شروع کردن و مثل بعضی کانال ها ۱۰ دقیقه حرف نزدن…از این کانال ها خوشم میاد// انتخاب بین x5m و گرندچروکی تراک هاوک کاملا سلیقه ای هست و یه سری معیار بستگی داره پس نظر هرکسی در اینجا قابل احترامه.ولی رنجروور اسپرت svr یه چی دیگس!گران هست،ولی خب با بقیه فرق دارد! شکوه در جاده، آفرود عالی، کیفیت بی نظیر ، آپشن های زیاد ،شخصی سازی زیاد، و البته استهلاک زیاد!
یه چیزی میگم کلی هستش اونم اینکه من و شما تا حالا رنجروور نه سوارش شدیم نه روندیمش… (شاید هم یه عده مخاطبین پدال سوار شدن و روندن)باور کردنش سخته ولی اونایی که چه دیسکاوری چه اسپرت چه اسپرت svr چه رنجرور ولار داشتن، پورشه کاین رو داخل بازی حساب نمیکردن و وقتی میگفتی بنز بی ام و هارهار میخندیدن!! انصافا محصولات لندروور چی داره؟چی داره که اینقدر خاصه؟اینو فکر کنم باید سوارش شد و فهمید…
اینو گفتم چون امروز چندین کامنت پر تعصب دیدیم…شاید واقعا یه سری کارشناس میگن آقا فلان ماشین ایطوریه شاید واقعا حقیقت رو میگن… شاید واقعا وقتی فلان ماشین یا بهمان ماشین فلان جایزه رو میبره شاید واقعا در اون حد هست. شاید وقتی بهمان ماشین یهو یه عده براش کیلومتری صف میبندن تو ۱سال فلان درصد رشد فروش میکنه قطعا دلیلی داره. بعضی چیز هارو بهتره خب با دلیل منطق پاسخ بدیم…ولی وقتی یه چیز رو قبول نمیکنیم یا خیلی عجیبه، بهتره تا ندیدیم و تجربش نکردیم زود قصاوت نکنیم شاید واقعا حق با طرف مقابل باشه…حالا در هر زمینه ای میخواد باشه.
متاسفانه در این چند روزه کامنت ها همش شده تعصب…انتخاب یه عده هم برای هر محصول واقعا خنده داره! فلان روز در فلان تاریخ فراخوان داد پس بدرد نمیخوره!نه این فلان مدل اندی سال هست خوب هست پس الانم خوبه! نه فلان ماشین سریع هست پس خوبه! نه بهمان ماشین کند هست پس بده! نه این بی اصالت بدرد نمیخوره! چون این برند ادعاش زیاده پس اصلا تولید نمیشه!!!
خواهشا تعصب رو بزارید کنار… با منطق خواهشا هر موضوعی رو برسی کنید🙏
البته اگر دوست دارید!
OMID
X5m توی درگ بقیه نشریات هم از تمام رقبا سریعتر بوده حتی گاها از نمونه تیون شده شون
کلا ترکیب این موتور ۴.۴ لیتری و گیربکس اتوماتیکش شاهکاره m5 هم به لطفش از رقبا سریعتر بود
RezaRs
از داداش شاسی یلند m5 انتظار کمتری هم نمی رفت
[email protected]!n
چون همون موتور S63 با کمی تغییرات رو این ماشین سوار شده و عملا یه M5 ارتفاع خوردس.
محمد امین
قیمتش هم ۱۰۶ هزار تا شروع میشه ، یعنی حدود صد هزار تا کمتر از اوراس و چهل هزار تا کمتر از پورشه کاین توربو جی تی، وپرفورمنس برابری ارائه میده
عجب شاهکاری هست
یوسف
واقعا جای یه موتور ۱۲ سیلندر تو محصولات لندرور خالیه….. حیف واقعا حیف
AMG GT R
X5 M انتخاب من بود هست خواهد بود
AMIN(M.A.S)
البته من تا به حال ندیدم که بی ام و بتونه تایم حدود۱۱.۵ بزنه ولی از ترک هاوک و اوروس فک کنم حدود۱۱.۴یا۱۱.۳هم هست و اگر بهترین تایم هارو درنظر بگیریم ترک هاوک و اوروس سریعتر هستن
ولی واقعا چنین پرفورمنسی چه فایده ای داره شما پول یه سری پنج کامپتیشن رو برای X5 بدی به نام سوپر SUV(که در عمل کراس اوور هست) و بعد بخوای باهاش روی جاده و پیست با سری پنج و سایر سوپر سدانا و سوپرکارا مسابقه بدی در عمل هم نمیتونی چنین کاری بکنی و در سایر پارامتر ها چون اینا SUV نیستن هیچکدوم واقعا کاربرد ندارن
واقعا پس یعنی هدف خرید این ماشینا پرستیژ هست؟!
هلکت دورانگو باز حالا سه ردیف صندلی هست و ظرفیت یدک کشی بالایی داره و رنجروور هم جدای از قابلیت اطمینان پایینش که یه کم بدنامش کرده واقعا در افرود توانمنده نسبت به پرفورمنسش
به نظرم بین انبوه شاسی بلند ها و کراس اوور های پرفورمنس این دوتا ارزش خرید بیشتری دارن چون در سایر بخش ها مثل افرود یا یدک کشی یا فضای کابین توانمندی های بیشتری دارن و نسبت به اسمی که دارن خیلی کاربردی ترن
لطفا سایر درگ های این کانال رو هم بیشتر پوشش بدید خیلی اوقات درگ های استانداردی میذارن
ممنون
Aboaldazl demon
ترک هاوک رقیب اوروس هستش . اصن برا یدک کشی نیست
ترک هاوک برای یه بچه پولدار ۲۰ ساله آمریکاییه که تنها فکرش پارتی آخر هفتس
محمدرضا
فروش بالایی هم ندارند.
به قول شما یه عده کم برای پرتیژش نسخه های کامتیشن شاسی بلند میخرن.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
X5 بهترین شاسی بلند فعلی بی ام و و نسخه شاسی بلند m5 افسانه ایه ، انتظار میرفت که این شکلی باشه و انتخابمم x۵m هست
یانکی
ابنا هیچ کدوم حریف ترک هاوک سالخورده نیستن.البته اون چاقه انگار خیلی بهش فشار اومده بود برنامه ریختن یه پیروزی هم برا اون درست کنن.طرف دیده این همه پول دادم آخرش ترک هاوک پوکوندم.حالا اگر ایتالیا ییهای بخیل بزارن نسل جدید ترک هاوک با انجین ۸۰۰ اسبی ردای بیاد بیرون بدون شک ۰تا ۱۰۰ تو ۳ ثانیه و ۴۰۰ متر زیر ۱۱ برا اولین بین کراس اوورها رقم میخوره
SF90 STRADALE
ایتالیایی ها سرشون به کار خودشونه و روی کارشون تمرکز دارن
هیچکس نمیتونه جلوی پیشرفت برندی رو بگیره
منم امیدوارم در آینده ای نزدیک جیپ و دوج با همکاری موپار یک شاسی بلند پرفورمنس تاپ تولید کنن تا مستقیم بره به جنگ فراری پورسانگ که فعلاً نزدیک ترین رقیبش نسخه جدید اوروس خواهد بود
فرامرز
کلا تنها ایرادی که میشه به ایکس ۵ جدید گرفت افزایش قیمتش نسبت به نسل قبله. از همه لحاظ پیشرفت کرده
امیرعلی
گرند چروکی واقعا خیلی نسبت به قیمتش خوبه
فکر کنم حتی خود چینی ها که به ماشین های ارزون معروفن اگه بخوان ماشینی با قدرت امریکایی ها بسازن گرون تر از امریکایی ها در بیاد
aqa awmir
بیمر سیسش به باخت نمیخوره کلا حاجی ، درگی ک بیمر حضور داشته باشه توش استعلام برد واضحه دست کیه …هخ
Aboaldazl demon
چه آتشی در کامنت ها میبینم
آمریکا داره بر میگرده به دهه ۶۰ و ۷۰
آفرین به جیپ ترک هاوک
آفرین به گروه کرایسلر به این ماشینای جذابو موتور هلکت
همانطور که در دهه ۶۰ سریعترین ها از آمریکا بودن
با معرفی شدن کانسپت ۴ چرخ محرک چلنجر ( الکتریکی)
بار دیگر سریعترین ماشین دنیا از آمریکا میشه
Aboaldazl demon
برگام راست میگن جلو جلو ذوق کنی کنسله
یه لحضه فکر کردم جیپ برد . آفرین به بی ام و
اما اون دو خط آخر رو راست گفتم
Aboaldazl demon
برگام راست میگن جلو جلو ذوق کنی کنسله
یه لحضه فکر کردم جیپ برد . آفرین به بی ام و
اما اون دو خط آخر رو راست گفتم
AMIR / ARMI
درگ متفرقه و بی ارزش
حتی یه بار هم این آقا رو توی یوتوب ندیدم
ترک هاوک از هر دو سریع تره
محمدرضا
۹۰٪ درگ ها بی ارزش هستن .
چون ۱۰۰تا پارامتر شتاب ۱ خودرو رو در زمان های مختلف تایین میکنه.که راننده نقش مهمی داره.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
آقا امیر ماشینایی مثل ترک هاوک ، چلنجر ، دورانگو موستانگ و ماشین هایی از این قبیل بهترین تایمشون خیلی سخت تر از بی ام و و بنز و …. بدست میاد و راننده های حرفه ای هم خیلی وقتا نمیتونن بهترین تایم رو بزنن ، یه جورایی میشه گفت x5 m توی درگ من و شما بهتر از ترک هاوک عمل میکنه ، اما توی درگ دو تا راننده خیلی حرفه ای ترک هاوک بهتر x5 m عمل میکنه ، چلنجر هم که خودتون بهتر از من آگاهین که چقد لانچ خوب کردن باهاش سخته و مهارت میخواد و این موضوع در مورد اون هم صدق میکنه
AMIR / ARMI
لانچ با ماشین چهار چرخ خیلی راحت تره در شرایط عادی ممکن نیست هیچ کدوم از این دو بتونن به ترک هاوک برسن
ترک هاوک حتی تو شرایط عادی سریع تر از اروس هستش البته تو درگ اول مشخص شد تو همین فیلم تفاوت سیستم لانچ جیپ با بی ام و
تنها ماشینی که قطعا عملکرد بهتری از ترک هاوک داره درانگو هلکت هستش . اگه تسلا مدل ایکس فاکتور بگیریم
بهنام
به هیچ وجه ظاهر جیپ به بزرگان این کلاس نمیخوره.ظاهر بشدت معمولی و ارزان قیمت.(چندین نمونه از این ماشینو از نزدیک دیدم )
STAN
مطلب جالبی بود. دیگر نفرستید.
مهردادکمال
شاخ‌به‌شاخ حیثیتی بی ام و X5 M کامپتیشن، جیپ گرند چروکی تراک هاوک رنجروور اسپرت SVR
خدایی حیثیت برا رنجرو نموند خیلی افتضاح بود
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari