با انتشار گزارشی درباره استفاده مرسدس بنز از هشت دستگاه شکست در برخی خودروهای دیزلی، بار دیگر رسوایی دیزل گیت برای خودروساز آلمانی مشکل‌ساز شد.
کابوس مرسدس بنز در ارتباط با رسوایی دیزل گیت که از چند سال پیش وجود داشت، این هفته در آلمان تجدید شد و بار دیگر بازگشت. با توجه به این شرایط، بار دیگر رسوایی دیزل‌گیت در صدر اخبار رسانه‌های آلمانی تبدیل خواهد شد.
به گزارش موتوروان، در گزارش عمومی سازمان کمک‌های زیست محیطی آلمان (DUH) به تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۱، گفته می‌شود که این خودروساز از هشت دستگاه شکست در مرسدس بنز کلاس E با موتور دیزلی طبقه‌بندی یورو ۶ استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها قبلا ناشناخته بودند و به‌طور مؤثر انتشار اکسید نیتروژن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دادند.

دستگاه شکست (defeat device) به هر سخت‌افزار، نرم‌افزار یا طراحی وسیله نقلیه موتوری گفته می‌شود که در کنترل‌ آلاینده‌ها تحت شرایط رانندگی واقعی تداخل کرده یا آن‌ها را غیرفعال می‌کند، حتی اگر وسیله نقلیه آزمایش رسمی آلایندگی را پشت سر بگذارد.
فلیکس دامکه، کارشناس نرم‌افزار خودرو، به سفارش شرکت حقوقی میلبرگ ایالات متحده، جزئیات این دستگاه‌ها را در گزارش منتشر شده افشا کرد. براساس این گزارش که شامل خودروی مرسدس بنز E 350d مدل ۲۰۱۶ مجهز به موتور دیزلی OM642 است، ۶ دستگاه شکست به مبدل کاتالیزوری SCR داخلی خودرو وصل شده‌اند، درحالی‌که دو دستگاه مربوط به سیستم گردش گاز اگزوز خودرو هستند.
هشت دستگاه شکست یادشده توسط DUH غیرقانونی تلقی شدند و ظاهراً از آن‌ها برای تحریف نتایج در طول آزمایش انتشار گازهای گلخانه‌ای استفاده می‌شد. دامکه گزارش داد که انتشار اکسید نیتروژن تا ۵۰۰ درصد بالاتر از حد مجاز زمانی است که خودرو در جاده‌‌های معمولی رانده می‌شود.
در این گزارش، فلیکس دامکه گفت که یکی از دستگاه‌های شکست به میزان قابل توجهی مقدار ادبلو یا مایع اگزوز دیزل (AdBlue) تزریق شده را کاهش می‌دهد، که برای خنثی کردن اکسیدهای نیتروژن در مبدل کاتالیزوری SCR نیاز فوری است. ادبلو گازهای خروجی دیزل را تجزیه می‌‌کند و ترکیب آن‌ها را تغییر می‌دهد.

روزنامه آلمانی Automobilwoche گزارش می‌دهد که در مقابل، اداره حمل‌ونقل و وسایل نقلیه موتوری فدرال (KBA) گفت که از دستگاه‌های شکست آگاه است و آن‌ها غیرقانونی تلقی می‌شوند.
در سال ۲۰۱۸، مرسدس بنز مجبور شد نزدیک به ۸۰۰،۰۰۰ دستگاه مدل GLC و C کلاس را در اروپا به دلیل رسوایی مشابه دیزل گیت فراخوانی کند. KBA کمتر از پنج دستگاه شکست را در خودروهای دیزلی کشف کرد که ظاهراً توسط این خودروساز برای تقلب در قوانین سختگیرانه آلایندگی دیزل در اروپا استفاده می‌شود. این در ادامه فراخوان گسترده قبلی وانت‌های مرسدس ویتو در سال ۲۰۱۷ به دلایل مشابه بود.
در سال ۲۰۲۰، خودروساز آلمانی مجبور شد حدود ۲/۸ میلیارد دلار برای رسیدگی به ادعاهای مدنی و زیست محیطی در مورد کنترل آلایندگی موتورهای دیزلی این شرکت در حدود ۲۵۰،۰۰۰ دستگاه خودرو در ایالات متحده بپردازد.
مرسدس بنز همچنان بر موضع خود ثابت قدم است، همان‌طور که چند سال پیش این موضوع برای اولین بار اعلام عمومی شد. یکی از سخنگویان مرسدس بنز به اتوکار گفت:
از نظر ما، این‌ها نباید به عنوان دستگاه‌های شکست غیرقانونی در تعامل و زمینه کلی سیستم کنترل آلایندگی بسیار پیچیده ارزیابی شوند.
Silent
چند وقت پیش هم گفتم: سر کار شکنی های آلمانی ها برای صدور مجوزهای زیست محیطی!! برا گیگابرلین که قطعا با همکاری همین برندهای داخلی شون بوده! کلیه برنامه های TESLA به عنوان پاک ترین برند خودرو تحت تاثیر قرار گرفت و این کار به قیمت تاخیر در تحویل یکسری مدل ها تمام شد! ولی با این کارها امکان سنگ اندازی براشون مقطعی هست و بس.
رسوایی های دیزل گیت VW هنوز از یادها نرفته.
MC20
جوابت رو از من و یک نفر دیگه هم شنیدی . . . در نهایت قبول کردی و گفتی ok . . . کامنت هامون موجوده . . . دوباره شروع نکن لطفا
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
ببین ، شما فقط خود ماشینو میبینی که آلودگی نداره در صورتی که در تولید همون برق کلی آلایندگی و سوخت فسیلی و ،… تولید میشه و خودروهای الکتریکی رو از یجایی به بعد حتی ناپاک تر از درونسوزا میکنه ، پاک ترین سوخت بدون شک هیدروزنه ، در ضمن طرفدار تسلا بودن یه بحثه ، زیر سوال بردن منقلب های صنعت خودرو و مهد خودروی دنیا یه حرف دیگه ، بنز اگر از رقابت میترسید هیچوقت انقد سریع ۶ تا خودروی الکتریکی نمیداد بیرون و سریع هم amg رو وارد رقابت نمیکرد بنز و بی ام و و گروه فولکس بزرگتر و قویتر از اونن که بازارشون از دست بره و هیچ کاری نکنن ، فعلا آمار فروششون صعودیه و مشکلی با تسلا مدارن و دارن در کنار هم با صلح و آرامش ادامه میدن اما زمانی که میزان سودشون تهدید بشه اونموقعس که چه آلمانی و چه آمریکایی ها واقعا وارد برقی سازی میشن و خودروهای برقیشون رو همونجوری درست میکنن که خودروهای بنزینیشون رو درست کردن یعنی پورشه میشه اوج پرفورمنس در کنار بقیه برند های پرفورمنس ، بنز میشه اوج لاکچری بودن و پرستیژ و …….
یوسف
مرسدس امیدوارم این دفعه گیر بیوفتی و تاوان این دزدی ها و رسوایی ها رو بدی….. رسوای عالم😁😁😁😁😁
Clean Energy
WTF?😐
Aran+Milan
اگه تقلب کرده باشند بزرگترین نامردی رو اول در حق کارل بنز کردن!
با مهربونی جهان زیباتره
اگه انقد دیزل مکافات داشت ولش میکردن
یا میچسبیدن به LPG
پیام
داداشیام کسی خبر نداره تسلا کی ثبت نام داره دیگه از بنز و پورش سواری خسته شدم یه پسر عموی ایلان ماسک اینجا بود که خیلی سنگ تسلا را به سینه میزد اون احتمالا خبر داره . راستی پسر عموِی ایلان تبریک میگم پسر عموت تویت زده مرسی از پسر عموی عزیزم که خریداران ایرانی را تو سایت پدال از خرید ماشینهای درون سوز پشیمون کردی و خیل عظیم خریدارن ایرانی را روانه تسلا کردی.
جم کن خودتاااا
ارش
باز خزانه آمریکا خالی شده شروع کرده به باج گیری یا اینکه چشم دیدن پیشرفت های بنز رو نداره شروع کرده به توطئه ؟!!
ممد ژانگولر
این اتفاق تبدیل شده به ترفندی برای فروش بیشتر
با این اتفاق قیمت محصولات بنز تو سرش میخوره و مشتری و خریدار که براش اصلا مهم نیست خرید یک مرسدس بنز صفر براش گذینه جذابی میشه
چون این رسوایی مشکل فنی یا خرابی حساب نمیشه
سهام شرکت مرسدس بنز افت قیمت میکنه که بیشتر به ضرر خود مردم میشه
بعدش خیز بلند برای رد کردن ماشینای ته انبار و فروش بیشتر 👏
مایکل اسکافیلد مثل من نبود 😉
مهدی
خب جریمش که خیلی بیشتره ضمن اینکه فکر میکنم مجبور بشه درصد زیادی رو فراخوان بکنه
مشخصه که برای مرسدس همچین کاری بصرفه نیست همین الانم بدون هیچ رسوایی میتونه حاشیه سود رو کم کنه و ماشین هاشو سریع تر بفروشه
ممد ژانگولر
داداش مهدی جریمشو که از جیب مردم و سهامدارای بدبخت میده که مدتها مفت خوردن و خوابیدن
در ضمن اگر بخواد قیمتشو بکشه پایین باعث تحریک رقبای یا بهم خوردن توازن معافیا که بین کشورهای صنعتی برقراره میشه ( پشت صحنه ها )
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari