شرکت ایربگ من (AIRBAGMAN) با استفاده از کیسه های هوایی که در سیستم تعلیق نصب می شوند توانست مشکل کاهش ارتفاع خودرو را، که در اثر اضافه وزن خودرو به وجود می آمد، از بین ببرد.
در بین خودروهای موجود، احتمال این که بر روی خودروهای باری و همچنین خودروهای آفرودی وزن اضافه ای به صورت نامتوازن قرار گیرد زیاد است. خودروهای باری با توجه به نوع طراحی‌شان می بایست وزن اضافه ای را در فضای بار خود تحمل کنند و آن بار را جابه‌جا کنند. از سویی دیگر، در خودروهای آفرودی لوازم و وسایلی قرار می گیرند تا راننده و سرنشینان را برای طبیعت گردی آماده کنند. از این رو، در اثر اضافه وزن نامتوازنی که بر روی این قبیل خودروها قرار می گیرد ارتفاع قسمت بار و عقب خودرو کم می شود و فنر به کاررفته در قسمت عقب، که می تواند از نوع شمش (Leaf Spring) یا فنر لول (Coil Spring) باشد، تحت فشار قرار می گیرد. شرکت ایربگ من (AIRBAGMAN) با استفاده از کیسه های هوایی که در سیستم تعلیق نصب می شوند توانست مشکل کاهش ارتفاع خودرو را، که در اثر اضافه وزن خودرو به وجود می آمد، از بین ببرد.
کمپانی ایربگ من کیسه های هوایی طراحی کرده است که با نصب آن ها بر روی خودروهای باری و آفرودی می تواند کاهش ارتفاع خودرو را، در صورت قرارگیری وزن اضافه به صورت نامتوازن بر روی آن، جبران کند و با استفاده از فشار هوا خودرو را به حالت عادی برگرداند.
شرکت ایربگ من برای حل مشکل کاهش ارتفاع در اثر بارگذاری نامتوازن از کیسه های هوا استفاده می کند. در خودروهایی که عقب آن ها فنر حلقه ای دارند این ایربگ درون آن فنرها قرار می گیرند و در خودروهایی که فنر شمش دارند این ایربگ ها بین فنر شمش و اتاق خودرو قرار می گیرد. در برخی دیگر از خودروها که فنر عقب آن ها قطر کم تری دارد و فضا برای نصب ایربگ ها وجود ندارد از فنرهایی با قطر بیش تر استفاده می شود تا فضای کافی برای ایربگ ها وجود داشته باشد.
شرکت ایربگ من با استفاده از این ایربگ ها توانست بخشی از وزن بار خودروها را به آن ها منتقل کند و موجب شود ارتفاع خودرو در حالت نرمال باقی بماند. علاوه بر نرمال شدن ارتفاع خودرو، تغییرات دیگری نیز به واسطه این ایربگ ها به وجود می آید که می توانند تأثیر زیادی در بازده بخش های مختلف خودرو داشته باشند.
با قرارگیری خودرو در ارتفاع نرمال خود، طول اولیه فنر نیز در حالت نرمال قرار می گیرد و در صورت بارگذاری بر روی آن، به دلیل ایربگ های به کاررفته، تغییر طول نمی دهد، بنابراین به مرور زمان افت کم تری در فنرهای عقب خودروهای دارای کیت ایربگ من صورت می گیرد.
در صورتی که، ارتفاع خودرو نرمال باقی بماند و عقب خودرو کاهش ارتفاع نداشته باشد چسبندگی تایرهای جلو نیز به خوبی حفظ می شود و در صورت حفظ شدن چسبندگی، ترمزگیری تایرهای جلو هم به خوبی انجام می شود. برای مثال، در خودروهایی که در قسمت عقب آن ها وزنی قرار می گیرد و از سیستم ایربگ من نیز استفاده نمی کنند، می بینیم که جلوی خودرو بالا می آید و از چسبندگی بین چرخ های جلوی خودرو کاسته می شود و ترمزگیری در چرخ های جلو به خوبی انجام نمی شود. در این حال، چسبندگی چرخ های عقب بیش تر می شود، اما همان طور که می دانیم در یک خودروی عادی نیروی ترمز بیش تر بر روی چرخ های جلو اعمال می شود، بنابراین بهتر است خودرو در حالت نرمال باقی بماند.
ارتفاع نرمال و مناسب عقب و جلوی خودرو باعث می شود وزن واردشده به هر چهار چرخ خودرو تقریباً در یک محدوده باشند و همین تناسب باعث می شود خودرویی که وزن اضافه دارد و از کیت ایربگ من استفاده می کند پایداری بهتری در پیچیدن و یا فرمان پذیری بهتری داشته باشد.
ثابت بودن ارتفاع عقب و جلوی خودرو باعث می شود افراد حاضر در خودرو احساس راحتی بیش تری کنند و از سویی دیگر، چون فرمان پذیری و پایداری خودرو بهتر می شود، جابه‌جایی افراد درون خودرو هنگام پیچیدن کم تر می شود. بنابراین به طور کلی، سواری خودرو نسبت به حالت بدون کیت ایربگ من برای سرنشینان بهتر و مطلوب تر می شود.
همسان بودن ارتفاع عقب و جلوی خودرو و همچنین متوازن بودن تقریبی وزن واردشده به هر چرخ باعث می شود خوردگی چرخ های جلو و عقب تقریباً یکسان باشد. خوردگی تایر در خودروهایی که کیت ایربگ من ندارند و وزن بار قرارگرفته بر روی خودرو بیش تر بر روی چرخ های عقب اعمال می شود متفاوت است، در این خودروها چرخ های جلو چسبندگی کم تری دارند و چرخ های عقب چسبندگی بیش تر، همین اختلاف باعث می شود خوردگی چرخ های عقب بیش تر از چرخ های جلو باشد.
برای پر کردن کیسه های هوای ایربگ من دو راه وجود دارد، یکی از آن ها اتصال پمپ و کمپرسور هوا به شیرهای اتصال ایربگ هاست و راه دیگر، نصب کیت کنترلی تنظیم فشار درون ایربگ هاست.
در روش اتصال کمپرسور هوا به ایربگ ها شما می توانید مانند زمانی که فشار هوای تایرهای خود را تنظیم می کنید، با وصل کردن یک پمپ باد به شلنگ هایی که زیر خودرو قرار دارد و به ایربگ ها متصل است آن ها را با هوای فشرده شارژ کنید.
در سیستم کنترلی تنظیم فشار هوای درون ایربگ ها، بر روی خودرو سیستم کنترلی و کمپرسور هوا نصب می شود و شما می توانید با فشار دادن دکمه های ریموت کنترل میزان فشار هوای درون ایربگ ها را تنظیم کنید.
محمد جبارزاده شیاده
پایگاه خبری اسب بخار
کمپانی ایربگ من کیسه های هوایی طراحی کرده است که با نصب آن ها بر روی خودروهای باری و آفرودی می تواند کاهش ارتفاع خودرو در صورت قرارگیری وزن اضافه به صورت نامتوازن بر روی آن را جبران کند و با استفاده فشار هوا خودرو را به حالت عادی برگرداند.
شرکت ایربگ من برای حل مشکل کاهش ارتفاع در اثر بارگذاری نامتوازن از کیسه های هوا استفاده می کند. در خودروهایی که عقب آن ها فنر حلقه ای دارند این ایربگ درون آن فنرها قرار می گیرند و در خودروهایی که فنر شمش دارند این ایربگ ها بین فنر شمش و اتاق خودرو قرار می گیرد. در برخی دیگر از خودروها که فنر عقب آن ها قطر کم تری دارد و فضا برای نصب ایربگ ها وجود ندارد از فنرهایی با قطر بیش تر استفاده می شود تا فضای کافی برای ایربگ ها وجود داشته باشد.
برای پر کردن کیسه های هوای ایربگ من دو راه وجود دارد؛ یکی، اتصال پمپ و کمپرسور هوا به شیرهای اتصال ایربگ هاست و راه دیگر، نصب کیت کنترلی تنظیم فشار درون ایربگ هاست.







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari