به تازگی، زیرمجموعه لوکس ساز گریت وال خودرویی با نام یوان منگ را معرفی کرده است که ظاهری کلاسیک دارد، اما امکانات مدرنی در آن دیده می شود.
ابتدا بیایید تعریف جدیدی از طراحی خودرو را بررسی کنیم؛ طراحی یوان منگ سبک رِترو را دارد، سبک رترو سبکی برگرفته از طراحی خودروهای کلاسیک است، اما مهندسی مدرنی دارد؛ برای مثال، چیزی مشابه با همین سبک را در کانسپت رنو ۵ برقی دیده بودیم. اما کمپانی WEY به سراغ دهه های قبل تر رفته و یوان منگ را به زیبایی طراحی کرده است. گریت وال در ماه های اخیر خودروهای جالبی را با نام های عجیب معرفی کرده و این نوع نام گذاری سیاست جدید آن هاست تا بیش تر در رسانه های غیر چینی رخنه کنند. آن ها خودروهایی نظیر بیگ داگ (سگ بزرگ)، ارا گود کت (گربه خوب) و تانک را معرفی کرده اند و حالا نوبت به یوان منگ رسیده است که در زبان چینی معنی تعبیر رؤیا را می دهد.
همان طور که گفته شد، طراحی رترو در این خودرو به کار رفته است و المان های طراحی بدنه به اواسط سده گذشته میلادی برمی گردد. طراحی شبیه به بسیاری از خودروهای کلاسیک است، اما جلوپنجره بزرگ و قوس دار در این خودرو یا خطوط کرومی افقی که با سپرهای آن همخوانی دارد زیبایی خاصی را در آن به وجود آورده است. در قسمت سقف طراحی منحنی را داریم که باز هم برگرفته از خودروهای سال های دور است و شیب سقف در تا قسمت عقب و روی صندوق ادامه پیدا می کند. طراحی عقب یوان منگ بسیار شبیه به فولکس واگن بیتل کلاسیک است و چینی ها حتای در این خودرو هم از ترکیب چند خودرو کلاسیک برتر برای الهام در طراحی بهره برده اند. در قسمت صندوق برآمدگی جعبه مانندی را داریم تا فضای مورد استفاده در عقب را افزایش دهد که در کل، جلوه جالبی به طراحی کلی بدنه نداده است و بهتر بود این برآمدگی حذف شود.
طبق اطلاعاتی که کمپانی گریت وال برای محصول جدید WEY منتشر کرده، قرار است به زودی طیف گسترده ای از سفارشی سازی ها برای یوان منگ ارائه شود تا علاقه مندان بتوانند در راستای شخصی سازی خودروی خاص خود را به صورت استاندارد کاستوم کنند. اما فعلاً کابین استاندارد معرفی‌شده را بررسی می کنیم که بحث آن کاملاً با طراحی بدنه متفاوت است، چراکه امکانات و طراحی کاملاً مدرن و آینده نگرانه انجام گرفته است.
روی داشبورد سه صفحه نمایش بزرگ را می بینیم که جلوآمپر دیجیتال و سیستم اطلاعات و سرگرمی (در دو صفحه) را به نمایش درمی آورند. رنگ زمینه درون کابین سفید است و روکش های چرم و جیر را روی درها، صندلی و سقف می بینیم. در یوان منگ امکانات جذابی نظیر سانروف، گرم کن صندلی های جلو، روکش چرم، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، آخرین سیستم اطلاعات و سرگرمی WEY، خروجی تهویه مجزا برای قسمت عقب و… دیده می شود تا این خودرو در داخل به خودرویی پرآپشن و نسبتاً مدرن تبدیل شود.
گریت وال هنوز مشخصات فنی رسمی این خودرو را منتشر نکرده است، اما از آن جا که پیش تر اعلام شده بود، یوان منگ پیشرانه هیبرید خواهد داشت، انتظار می رود (براساس پیشرانه های هیبرید گریت وال) پیشرانه بنزینی ۱٫۵ لیتر توربو را در این خودرو ببینیم که در سیستم هیبرید قرار می گیرد و توان تولید نهایت قدرت ۲۳۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۳۰ نیوتن متر را دارد و انتقال قدرت از طریق جعبه دنده دو کلاچه ۹ سرعته (مخصوص هیبرید DHT) به چرخ ها منتقل می شود.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
گریت وال هنوز مشخصات فنی رسمی این خودرو را منتشر نکرده است، اما از آن جا که قبل تر اعلام شده بود این خودرو پیشرانه هیبرید خواهد داشت، انتظار می رود (براساس پیشرانه های هیبرید گریت وال) پیشرانه بنزینی ۱٫۵ لیتر توربو را در این خودرو ببینیم که در سیستم هیبرید قرار می گیرد و توان تولید نهایت قدرت ۲۳۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۳۰ نیوتن متر را دارد.
طراحی سبک رترو در این خودرو به کار رفته است و المان های طراحی بدنه به اواسط سده گذشته میلادی برمی گردد. سبک رترو سبکی برگرفته از طراحی خودروهای کلاسیک است، اما مهندسی مدرنی دارد.







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari