پولیش بدنه خودرو یکی از روش‌های احیا و نگهداری از رنگ خودرو است که توسط مراکز دیتیلینگ خودرو انجام می‌شود.
بعد از گذشت چند سال استفاده از خودرو معمولا رنگ بدنه خودرو دچار آسیب می‌شود. خط و خش‌های ایجاد شده یا تغییر رنگ بر اثر آفتاب سوختگی ظاهر خودروی ما را بد می‌کند. یکی از راه‌های بر طرف کردن این مشکل، پولیش و احیا رنگ بدنه خودرو است.
در آیتم تیپ کار قسمت اول از فصل ششم اسب بخار به موضوع احیا رنگ خودرو پرداختیم.
پولیش بدنه خودرو چیزی نیست جز برداشتن یک لایه از روی رنگ خودرو که علاوه بر حذف خط و خش‌های بدنه خودرو درخشندگی خاصی هم به رنگ خودرو می‌دهد. این کار با استفاده از یکسری مواد کِرِم مانند و ابزارهای مخصوص انجام می‌شود.
در روش سنتی قدیمی و منسوخ شده از یک سمباده برای برداشتن یک لایه از رنگ استفاده می‌کردند که این کار باعث ایجاد خش‌های جدید بر روی سطح بدنه ماشین می‌شد و سپس با استفاده از پنبه و پولیش جای خط‌ها را پر می‌کردند. امروزه از ابزارهای حرفه‌ای و مواد پولیش استاندارد برای این کار استفاده می‌شود.
از انواع پولیش می‌توان به پولیش نرم، پولیش زیر و پد پولیش (پد پولیش‌ هم انواع مختلفی دارد) اشاره کرد.
واکس خودرو با پولیش کردن تفاوت دارد. در واقع پولیش و واکس بدنه مکمل هم هستند. بعد از پویش بدنه خودرو برای براق شدن رنگ خودرو از یک لایه روغنی یا همان واکس استفاده می‌شود. البته واکس فقط یک براق کننده نیست در نقش یک محافظ رنگ هم عمل می‌کند.
این قسمت از برنامه تیپ کار در مجموعه «گاراژ دیزاین» تولید شده و نکات آموزشی نیز در حین خدمات دهی کارکنان این مجموعه به دست آمده است.
برای از بین بردن خط و خش‌های بدنه خودرو و آفتاب سوختگی‌های جزئی با استفاده از مواد لایه بردار که به اصظلاح به آن پولیش می‌گویند، یک لایه رنگ از روی بدنه خودرو بر می‌دارند.
بعد از پولیش کردن و لایه برداری از رنگ بدنه خودرو با استفاده از مواد روغنی یا همان واکس یک لایه محافظ بر روی رنگ خودرو ایجاد می‌کنند که باعث درخشندگی بدنه خودرو هم می‌شود.







تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari