ستاد تنظیم بازار قیمت رسمی تارا اتوماتیک ایران خودرو را اعلام کرد. این قیمت همان عددی است که چند هفته قبل توسط خودروسازان اعلام شد و سپس اجرای آن توسط رئیس جمهور لغو گردید.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، قیمت مصوب تارا اتوماتیک ایران خودرو در آذر ۱۴۰۰ توسط ستاد تنظیم بازار ۴۱۵ میلیون تومان اعلام شده و مشتریان می توانند تا ۲۸ آذر نسبت به تکمیل وجه دعتونامه های صادر شده اقدام کنند. پیش از این هم احتمال داده می شد که تارا اتوماتیک قیمتی بیشتر از دنا پلاس توربو اتوماتیک داشته باشد و حال می بینیم که ستاد تنظیم بازار اختلاف حدود ۲۳ میلیون تومانی را تایید کرده است.
ایران خودرو تارا به پیشرانه ۱٫۶ لیتری TU5 پلاس مجهز است که در این پیشرانه ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دیده می شود. همچنین فناوری پمپ روغن متغییر، سامانه زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی، ساختار پاشش سوخت جدید و… برای TU5 پلاس به کار گرفته شده است.
این پیشرانه بر روی تارا دنده ای ۱۱۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می کند و در نسخه اتوماتیک جعبه دنده ۶ سرعته AT، توان پیشرانه را به چرخ های جلوی این سدان ملی می رسانند.
پیشرانه TU5 پلاس که بر روی تارا و رانا پلاس پانوراما ۶ دنده نصب شده است، اولین قوای محرکه بر روی خودروهایی داخلی است که به پمپ روغن متغییر مجهز بوده و می تواند بر اساس شرایط میزان فشار روغن را تغییر دهد. گفته می شود که در آینده نزدیک پیشرانه EF7 پلاس و TC7 پلاس به این ویژگی مجهز خواهند شد.
قاب کرومی دور پنجره ها، جلو پنجره جدید، رینگ های جدید، شیشه های دودی عقب و… از جمله تفاوت های میان تارا دنده ای و اتوماتیک است.
فرمان کمکی برقی
تریم داخلی چرم و پارچه
شیشه های عقب دودی
رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی
چراغ روشنایی روز
سنسور نور
سنسور باران
سنسور پارک و دوربین عقب
صندلی های برقی جلو
آینه های تاشو برقی
زیر آرنجی تاشو ردیف جلو
شیشه ها و آینه های برقی
سانروف
حالت تیپ ترونیک، برفی و اسپرت جعبه دنده
سنسور باد لاستیک
سامانه کنترل حرکت در سربالایی
سامانه کنترل پایداری الکتریکی
ترمزهای دیسکی جلو و عقب با ABS، EBD و BA
چهار کیسه هوا
نمایشگر لمسی با قابلیت اتصال مستقیم به تلفن همراه
کروز کنترل
محدودکننده سرعت
تهویه الکتریکی دستی
استارت دکمه ای با حسگر حرارتی دستگیره های جلو
و…
پایگاه خبری اسب بخار
عکس ها: علیرضا پاداش / اسب بخار







در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari