مطمئناً نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT3 یک سلاح توانمند برای پیست است اما آیا در خط مستقیم در برابر برادران قوی‌تر و توربوشارژ خود حرفی برای گفتن دارد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تیم کارواو نبردی سه‌جانبه بین GT3 جدید نسل ۹۹۲، توربو S نسل ۹۹۲ و GT2 نسل ۹۹۱ ترتیب داده است.

GT3 جدید یکی از چشمگیرترین ۹۱۱هایی است که تاکنون ساخته شده است. این ماشین که مخصوص پیست است، از نیروگاه تنفس طبیعی جذابی بهره می‌برد که با ردلاین ۹ هزار rpm یکی از دور بالاترین پیشرانه‌های امروزی محسوب می‌شود. این ۴ لیتری شش سیلندر تخت دیوانه ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و برای انتقال این نیرو خریداران می‌توانند گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه را انتخاب کنند. با گیربکس دوکلاچهٔ سفارشی (که نمونهٔ حاضر در این درگ هم از همین نوع است)، GT3 ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما آیا این برای رقابت با برادران قوی‌تر کافی است؟

۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ یک موشک جاده‌ای است. موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی این خودرو ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این موتور صرفاً به یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه متصل می‌شود که به‌طور خاص برای ۹۱۱ توربو تنظیم شده است. این ماشین علاوه بر قدرت بیشتر، از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برخوردار است و به همین دلیل ظرف تنها ۲.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که از تمام خودروهای درون‌سوز دنیا سریع‌تر است.

و درنهایت به GT2 RS می‌رسیم که متعلق به نسل قبلی ۹۱۱ است. این نسخهٔ اوج نسل ۹۹۱ محسوب می‌شد. GT2 RS هم مثل توربو S از یک موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو استفاده می‌کند اما این موتور در اینجا ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل است و نیروی خود را صرفاً به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. خب کدام‌یک از این پورشه‌های افسانه‌ای در درگ بهترین خواهد بود؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.

۹۱۱ GT3
۹۱۱ Turbo S
۹۱۱ GT2 RS
Kf
اگه پول داشتم انتخابم Gt3 بود
viper
دقیقا
چون تنفس طبیعی هست دوامش بیشتره
Shirko
پورشه با یه طرح ن چندان جذاب ، فک کنم ۱۰۰ مدل داده بیرون !!!
امین
Gt3 با چه رویی آخه شده اسپورت؟ تایم در حد کیا استینگر😂 تو پیست هم چیزی نیست
جناب ایکس
بازم جک بپراکن
ehsan
عجب ماشینی هست این gt2rs در رولینگ حسابی جدا شد از توربو اس ،
از دوستان کسی خبر داره درگ سالانه موتور ترند کی میاد، فکر کنم دی ماه باشه،
SF90 STRADALE
سریع ترین های پیست و جاده در یک قاب 🔥🔥
AMG GT R-CLK GT R
توربو اس بنظرم بهترین هست
چون علاوه بر پرفورمنس عالی قابلیت رانندگی شهری و روزانه هم داره
Clean energy (بر باعث بانیش…)
gt2 rs خیلی خوبه….
مخصوصا آبیش…. قرمز توی تصویرن عالیه….
ولی اگه بخوام تو مسیر مستقیم آدم نقطه کنم توربو اس ولی اگر توی پیست بخوام نقطه کنم gt2 rs
وییییییی….. عجب رویایی….
حالا برم دعا کنم دفعه بعد قرعه کشی شد یه ۲۰۷ ای چیزی به اسمم در بیاد😐
جناب ایکس
به شخصه:
GT2RS : نقره ای
GT3 : آبی
Turbo S جدید : قرمز (البته برای نسل قبلی هم قرمز خیلی خوبه بنظرم)
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari