خودروهای تسلا مدل Y و مدل ۳ سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ توانستند بالاترین امتیاز ایمنی موسسه IIHS یعنی تاپ سیفتی پیک پلاس را به دست آورند.

طبق گفته IIHS، تسلا مدل Y های تولیدی پس از آوریل ۲۰۲۱ حتی با وجود حذف سیستم‌های مبتنی بر دوربین برای ویژگی‌های دستیار راننده پیشرفته موفق به دریافت چنین امتیاز ایمنی‌ای شده‌اند. این در حالی است که تصمیم مشابه تسلا درباره مدل ۳ باعث شده بود رتبه‌بندی IIHS آن دستخوش تغییر شود. علیرغم این موضوع کراس اوور الکتریکی تسلا در تست سیستم پیشگیری از برخورد جلو امتیاز عالی را هم در تست‌های خودرو به خودرو و هم تست‌های خودرو به عابران پیاده دریافت کرده است.

همچنین تسلا مدل ۳ سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ تولیدی پس از آوریل ۲۰۲۱ نیز امتیاز عالی را برای تست‌های پیشگیری از تصادف کسب کرده است. خودروهای تولیدی قبل از این تاریخ که دارای رادار بوده‌اند تنها به کسب امتیاز پیشرفته در تست خودرو به عابران پیاده بسنده کرده بودند.

یک خودرو برای کسب بالاترین امتیاز ایمنی IIHS یعنی تاپ سیفتی پیک پلاس می‌بایست در شش تصادف و تست این موسسه امتیاز خوب را کسب کند. این تست‌ها شامل اورلپ کوچک سمت راننده، اورلپ کوچک سمت سرنشین، اورلپ جلوی ملایم، تست از بغل، استحکام سقف و تست‌های حفظ سر سرنشینان در زمان تصادف هستند.
همچنین خودروی مدنظر می‌بایست به سیستم پیشگیری از تصادف جلو با امتیاز پیشرفته یا عالی در تست‌های خودرو به خودرو و خودرو به عابران پیاده مجهز باشد.
نهایتاً چراغ‌های جلوی خودرو نیز باید در تمامی ‌تریم های خود موفق به کسب امتیاز خوب یا قابل‌قبول شود. همین موضوع باعث شده بود امتیاز ایمنی فورد برانکو چهار درب کاهش یابد.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
″طبق گفته IIHS، تسلا مدل Y های تولیدی پس از آوریل ۲۰۲۱ حتی با وجود حذف سیستم‌های مبتنی بر دوربین برای ویژگی‌های دستیار راننده پیشرفته موفق به دریافت چنین امتیاز ایمنی‌ای شده‌اند. این در حالی است که تصمیم مشابه تسلا درباره مدل ۳ باعث شده بود رتبه‌بندی IIHS آن دستخوش تغییر شود″
دلال رفته چهار قرون گذاشته کف دستشون گفته آرومتر بگازین نمره بالا بهش بدین، هرسری به درختی چیزی برخورد میکنن فورا پودر میشن…
نوید محمد
آبتین جان، مطمئنم اگه خودت الان تو آمریکا زندگی میکردی الان یه تسلا مدل ۳ یا مدل y میخریدی.
الان که دستت کوتاهه و مجبوری با نوا قدیمی بسازی، خودبخود ذهنت روبروش جبهه میگیره!
امین
با سرعت چند اینحوری مچاله میشن؟ به نظر میرسه هیچ ماشین بالای ۱۱۰ تا امنیت نداره
علی
با اینکه من خودم از تسلا خوشم نمیاد و به شخصه NIOET7 رو ترجیح میدم اما باید قبول کنیم از لحاظ بدنه تسلا مدل ۳ واقعا محکمه
و میتونه یجورایی ولوو رو رد کرده باشه که در این مورد مطمئن نیستم(ولووXC90 بارها و بارها ایمنیش در دنیای واقعی اثبات شد)
یک کاربر
من تست چپ کردن خودروی تسلا ۳ دیدم تعادل خودش حفظ میکرد . ایمنی بالای تسلا تحسین برانگیز هست .
اما نکته ای که توجه نمیکردم ، ساخت بدنه یکپارچه تسلا اغلب نقطه برتری میدانستم چون سرعت تولید بالا میبرد . اما بعضی خودروسازان انتقاد جالب وارد کردند که قابل اعتناست .
در هنگام تصادف شما مجبور هستید کل بدنه تسلا را عوض کنید این تحمیل هزینه زیاد تعمیرات هست . در حالیکه بدنه خودروی چند تیکه ، فقط همان قسمت اسیب دیده عوض میکنیم . مطمئنا بیمه در تصادفات این چنین خودروهایی هزینه های بالایی طلب خواهد کرد.
Khosrow
بقیه هم موز _ ن / لعنتی تو ۲ روز چیکار کردی که مرسدس تو ۱۳۰ سال نکرد / جیمز وب رو هم فرستادن اون تسلای فضانورد رو رصد کنه / ۲ روز دیگه میگن بیگ بنگ از تسلا شروع شد 😂 / لعنتیای بامزه ..
مازیار
دو خبر پشت سر هم
اولی درمورد میزان برد برقی ها که تسلا رتبه اول رو بدست نیاورده… جیغ دست هورااااا
دومی کسب بالاترین رتبه ایمنی در تست تصادف توسط مدلهای تسلا… دلال دو قرون گذاشته کف دستشون یواشتر بگازن
😂
پرسید چرا؟
اما منتظر جواب نماند
Elmiraj
تو این دو سالی که کرونا اومده و دانش آموزا خانه نشین شدن ، متاسفانه سطح پدال به اینی که می‌بینیم رسیده……..
مردیم از خوشی
دماغ سوخته خریداریم
رضا
تکنولوژی تسلا حداقل ١٠ سال از بقیه جلوتره ،تازه خودروسازای تراز اول فهمیدن چقدر شاسی یکپارچه تسلا برتری داره و مدیر عامل فولکس واگن هفته پیش اعلام کرد سال بعد ساخت کارخانه جدید فولکس با امکان تولید شاسی خودرو مشابه تسلا رو شروع به ساخت میکنن
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari