با فروش بالای وولینگ مینی EV از جوینت ونچر جنرال موتورز-سایک، برندهای بیشتری وارد بخش خودروهای الکتریکی کوچک شده‌اند. این خودروها در کلاس A00 Mini EV می‌گیرند که به خودروهایی گفته می‌شود که فاصلهٔ محوری آن‌ها بین ۲ تا ۲.۲ متر و طول آن‌ها حداکثر ۴ متر است. جدیدترین خودرویی که در این کلاس معرفی شده، چری QQ بستنی است که فروش آن تا اواخر همین ماه در چین آغاز می‌شود. این خودرو در سه تیپ مختلف به بازار عرضه خواهد شد که قیمت آن‌ها از ۲۹,۹۰۰ یوآن معادل ۴,۷۰۰ دلار آغاز و به ۶,۹۰۰ دلار معادل ۶,۹۰۰ دلار ختم می‌شود.

یافتن شباهت در ظاهر QQ بستنی با وولینگ مینی EV کار سختی نیست زیرا این خودروی الکتریکی جدید شباهت زیادی به محصول جوینت ونچر جنرال موتورز-سایک دارد و مثل آن از نمایی دوست‌داشتنی بهره می‌برد. این خودرو با رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود که همگی رنگ‌های روشنی هستند و با سقف مشکی‌رنگ تضاد جالبی را ایجاد می‌کنند. در جلوی خودرو هم جلوپنجره‌ای کاملاً مسدود و همرنگ بدنه طراحی شده و درگاه شارژ هم پشت لوگوی چری پنهان شده است. QQ بستنی سه در و چهار صندلی دارد و با دو برد ۱۲۰ و ۱۷۰ کیلومتری به بازار عرضه خواهد شد.

آمارها نشان می‌دهند که مجموع فروش خودروهای انرژی نو در چین (در این کشور به خودروهای پلاگین‌هیبریدی، الکتریکی و هیدروژنی خودروهای انرژی نو اطلاق می‌شود) از ژانویه تا سپتامبر امسال با رشدی ۲۰۳ درصدی به ۱.۸ میلیون دستگاه رسیده است. پیش‌بینی می‌شود فروش این خودروها در کل سال ۲۰۲۱ در چین به ۳.۳ میلیون دستگاه برسد. به همین نسبت، فروش خودروهای A00 Mini EV هم افزایش پیدا کرده است و هم‌اکنون این خودروهای کوچک ۳۳ درصد از فروش خودروهای انرژی نوی سواری و ۴۰.۸ درصد از فروش خودروهای تمام الکتریکی چین را به خود اختصاص داده‌اند.

بنابراین مطمئناً رقابت در کلاس خودروهای مینی EV سخت‌تر خواهد شد. این‌ ماشین‌های کوچک می‌توانند اولین خودروی یک جوان یا خودروی دوم یک خانواده باشند. این خودروها با قیمت‌های ارزان، گزینه‌های ایده‌آلی برای ترددهای کوتاه در شهرهای شلوغ چین محسوب می‌شوند. بااین‌همه، آیا چری QQ بستنی مثل وولینگ مینی EV در بازار فروش خوبی خواهد داشت؟ باید صبر کرد و دید.

بهنام
این از پراید مجهز تر و ارزون ترع😂
Hosein
ببینید برقی سازی خودرو های چینی با {حمایت مردم} داره افزایش پیدا می‌کنه و از این خودرو های کوچک شروع میشه تا به نیو و غیره می رسه ، حال ما هم یوز رو به عنوان اولین موتور چهار چرخ برقی در ایران داریم که قطعا امکاناتش از این بستنی! کمتره ولی خب تازه اول راهه و اگر ازش حمایت بشه حتما گروه جوان پاراکس موتور مدل های بهتر و بروزتری رو ارایه میدن ، خوبیش هم اینه که هم قیمتش از بستنی چری کمتره هم آلودگی هوا رو کاهش میده و هم پلاک موتور داره و در روز های زوج و فرد ازیت نمی‌شیم:)پس به نظرم بهتره از نمونه های ایرانی خودرو های برقی هم حمایت بشه تا مثل چین پیشرفت کنند.
مردیم از خوشی
هرگز حمایت نمی کنیم
میدونی چرا ؟
این ۵ هزار دلار هست یعنی ۱۵۰ میلیون
یوز قیمتی بیش از ۲۰ هزار دلار داره (بیش از ۶۰۰ میلیون )
این اختلاف قیمت کاملا بی توجیه هست ، اگه ۳۰۰ بود میشد بهش فکر کرد
اگه قرار حمایت کنیم باید قیمت منصفانه باشه ، و دولت هم کمک کنه
Hosein
هنوز هیچ قیمتی از طرف سازنده برای این موتور ثبت نشده و فکر کنم گرانترین موتور برقی در ایران حدودا ۳۰۰ میلیون باشد که سرعت بیشتر و برد بیشتری نسبت به یوز داره پس قطعا قیمت کمتری نسبت اون خواهد داشت و احتمالا صد میلیون قیمت بخوره ؛ لطفا منبع این قیمت را ذکر کنید.
تعادل
من اینو میخوام
اونم همین الان
تمام
Avan
تازه الکتریکی هم هست.الکتریکیها همیشه گرونتر از بنزینی ها هستند. شرم بر ما که هر چی زدن تو سرمون بیشتر سر خم کردیم.
شاپور
این مینی ونهای برقی ارزان و خوشگل چینی با برد مناسب شهری چاره کار عالی برای شهرهای شلوغ و آلوده هست. ایشالا پای مبارکشون به ایران هم باز بشه با همین قیمت ۱۴۰ میلیونی و نه چند صد میلیونی 😡
TOM KRISTENSEN
پدال جدیدا به این ماشین خیلی علاقه پیدا کردیها😉😂
new RAMIN
همونطور که تو پست وولینگ مینی هم گفتم فلسفه این مدل ماشین ها فقط بدرد رفتن به محل کار و تردد های کوچک شهری هست. من کلا با این کلاس خودرویی حال نمیکنم.هرکی نظری داره.
اما برم سر نکته ای مهم.
تقریبا ۱۵ ماه پیش پدال مطلبی منتشر شد به نام = “چینی ها تا کجا پیشرفت کردن؟ رویارویی… ” از این مطلب ۱۵ماه گذشته و من یه درخواست کوچیک دارم!
https://www.pedal.ir/author/amircamaro/
https://www.pedal.ir/author/ashtari/
https://www.pedal.ir/author/mpower/
از شما ۳ نویسنده عزیز درخواست دارم هرکدوم که وقت داشتید(و هروقت توانستید) روی یکی از این ۲ تا لینک کار کنید. اگر به صورت برسی فنی و نظرسنجی باشه خیلی خوب میشه.
https://min.news/en/auto/01ba98999c5feab67abb8576df547f1c.html
https://inf.news/en/auto/146ea1b3001e5df961f752564183fa99.html
هرکدوم رو دوست دارید کار کنید. به نظرم وقتشه دوباره پدال مطلب بزاره = چینی ها تا کجا پیشرفت کردند، رویارویی…
🙂🙂🙂🙂😉
یک کاربر
این خودرو های بیشتر eco هستند ، اما با اینکه کیفیت مواد کابین پایین هست ، اما بنظر شخصی من داشبورد خوب طراحی کردند از نظر ترتیب یک طرح مینیمالیستی خوب شده به نسبت قیمتش .
الان catl در تولید انبوه خود مدعی شده به ۸۵دلار در کیلووات رسیده با بکار بردن LFP، قرار هست طبق دستور دولت چین برای کاهش وابستگی به لیتیوم ، باتری های سدیم یون هم اضافه بشوند. که چند مزیت دارند.
یکی این هست که این باتری های سدیم یون با لیتویم هر دو باهم در یک پک استفاده میشوند یعنی مثلا هر ۳ سلول لیتیوم یون یک سلول هم سدیوم یون خواهد بود.
پیش بینی میشه همین این کار قیمت باتری ها به ۵۰ دلار در هر کیلووات برساند . چون استفاده از لیتیوم پایین می اورند.
دومین مزیت سدیم یون ها ، باتری ها در هوای سرد دچار افت و دشارژ میشوند اما سلول سدیم یون ، هوای سرد دوام می اورد این مشکل راه اندازی ماشین برقی پایین میاره باعث راه اندازی راحت میشه ، میدانید که ماشین برقی هم مانند ماشین های بنزینی صبح ها تا ده دقیقه باید انرا اجبارا در روزهای سرد سال روشن کنید تا باتری ها گرم شوند!
این یه عادت ، ادامه خواهد یافت!! ، یعنی از دمایی پایین تر در ماشین، تجهیزات گرما به به باتری تزریق میکنند و از دمایی بالاتر خنک کننده ها به کار میفتند .
با کاهش قیمت باتری ها در اینده شاهد خودروهایی برقی در حد ۸ تا ۱۰ هزار دلاری خواهیم در ابعاد تویوتا یاریس خواهیم بود که پک باتری انها تنها ۱۰۰۰ دلار یا ۱۲.۵ درصد ارزش ماشین شامل میشه . در گذشته باتری ها ۵۰ درصد ارزش خودروی الکتریکی شامل بودند ، این الان به یک سوم رسیده و در اینده تا ۲۵ الی ۱۲ درصد احتمال کاهش هست .
احتمال ان زیاد هست چون سیاست تنوع بخشی مواد معدنی باتری ها باعث میشه از فشار تقاضا به یک ماده معدنی خاص کاسته بشود و این باعث توزیع تقاضا در رنج های مختلف میشه .امنیت پایداری تولید باتری در جهان بالا میبرد
جناب ایکس
بستنی گیلاسی😂😂😂🤙🤙🤙
میثم
چرخاش واقعا خیلی کوچیکه
البته برای سرعت و وزن این ماشین کافیه ولی توان رویارویی با دست اندازهای شهری مثل تهران رو ابدا نداره
اتاق رو کاملا از وولینگ کپی کرده ولی طراحی جلو عقب وولینگ بهتره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
لامصب این چشم بادومیا چقدر سم دارن!😂😂
این مشخصاتش فعلا معلوم نیست؟
علی
به نظرم باید قیمتش یکم باید از ایفون ۱۳ گرونتر بود هرچند ماشین شارژی هایی برای کودک تو امازون دیدم که از این گرونتر بودند…
Erfan
همه چیزش خیلی بامزه س و دوست داشتنیه، طراحی (مخصوصا طراحی داخلی) بنظر من از وولینگ مینی بهتره
مردیم از خوشی
درباره لِتین مانگو مطلب بزارید برا بازار ایران خیلی عالی هست، بهترین او این رنج قیمت و کلاسه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari