رولزرویس کالینان نسخه منصوری جدیدترین محصول تیون شده تیونر نامدار، منصوری، برای امارات است که به تازگی توسط این شرکت معرفی شده است و ما در این مقاله به معرفی این خودروی خاص می پردازیم.
وقتی صحبت از خودروهای تیون شده خاص و گران قیمت می شود، همیشه نام منصوری متمایز و برجسته تر از دیگر کمپانی های مشغول در این حوزه می درخشد. در سال های اخیر، منصوری کیفیت بالایی را در زمینه تیون ظاهری و فنی ارائه داده است و مهندسی این کمپانی به حدی قوی بوده که مدتی است برنامه های تولید یک سوپرکار مخصوص به خودش را پیش می برد. در ماه های اخیر، تیون های موفقی از منصوری روی مدل های لامبورگینی اوروس و G کلاس دیده بودیم و حالا نوبت به کالینان رسیده است تا منصوری دستی بر سر و روی این شاسی بلند فوق لوکس بکشد.
در طراحی بدنه می بینیم که یک کیت انحصاری و کامل طراحی شده است تا این نسخه به کلی از نسخه استاندارد رولزرویس متمایز شود. بر این اساس، طراحی جلوی رولزرویس کالینان نسخه منصوری کاملاً تغییر کرده است و با قرارگیری اسپلیترهای جدید در جلو می بینیم که ارتفاع نسبت به حالت عادی پایین تر از قبل قرار گرفته است. طراحی گلگیرها با حالت برجسته تری انجام شده است تا خودرو پهن تر و پایدارتر به نظر برسد. در نمای عقب هم اسپویلر جدید را در امتداد شیب سقف می بینیم و همچنین دیفیوزر متفاوت و جذابی در قسمت پایین اضافه و خروجی های دوگانه و ذوزنقه ای در دو طرف قرار گرفته اند.
بسیاری از قطعات به کاررفته در بدنه رنگ عجیبی دارند که باعث شده شبیه به گرانیت و یا سنگ مرمر شده باشند. این نوع از طراحی باعث شده است قطعات مختلف این خودرو مثل کاپوت سنگی به نظر برسد و همین امر باعث می شود این رولزرویس کالینان نسخه منصوری، که به طور خاص برای امارات طراحی شده است، بسیار خاص شده باشد. علاوه بر تغییرات ذکرشده، رینگ های جدید ۲۴ اینچی با پره های قوس دار به کالینان اضافه شده است که الگوی کلی A در آن ها دیده می شود.
درون کابین نیز همانند بدنه طرح سنگ گرانیتی را می بینیم و قطعاتی از فرمان، کنسول و داشبور با این طرح طراحی شده اند. طرح مواج روکش چرم در رودری ها و کنسول مرکزی ظاهری متفاوت را برای این شاسی بلند لوکس داشته باشیم. در قسمت عقب، طراحی صندلی ها کمی متفاوت تر است و روکش صندلی های دو طرف با هم تضاد رنگی دارند تا در قسمت وی آی پی عقب حس متفاوتی را تجربه کنید. از آن جا که این خودرو مختص به امارات تولید شده است، روی پشت سری صندلی های عقب، گلدوزی نقشه امارات متحده عربی را داریم.
علاوه بر این، در بخش مشخصات فنی هم ارتقای قدرت و گشتاور را داریم. در رولزرویس کالینان نسخه منصوری نهایت قدرت ۶۱۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۹۵۰ نیوتن متر را داریم که البته تیونر آلمانی هنوز اعلام نکرده با چه تغییراتی به این اعداد دست یافته است. کمپانی منصوری هنوز اطلاعات قیمتی کالینان جدیدش را اعلام نکرده اس،ت اما از آن جا که این خودرو در نسخه استاندارد قیمت ۳۰۰ هزار دلاری دارد، قطعاً در این نسخه خاص هم قیمتی بالا را برای این کراس اوور خواهیم داشت.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
در کالینان نسخه منصوری نهایت قدرت ۶۱۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۹۵۰ نیوتن متر را داریم که البته تیونر آلمانی هنوز اعلام نکرده که با چه تغییراتی به این اعداد دست یافته است.
در این خودرو کیت بدنه کاملاً جدیدی را می بینیم که با طرح سنگ گرانیت بوده است و باعث می شود این خودرو ظاهر منحصر به فرد و خاصی داشته باشد.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
