رولزرویس در سپتامبر گذشته با انتشار ویدئوی تیزری که خودرویی استتار شده را نشان می‌داد، خبر از توسعهٔ اولین محصول الکتریکی تولیدی خود بنام اسپکتر داد. حال همان پروتوتایپ توسط عکاسان جاسوس شکار شده و حالا می‌توان جزئیات بیشتری از طراحی آن‌را تشخیص داد. در تیزر قبلی فقط می‌شد یک کوپهٔ دودر به سبک ریث را مشاهده کرد اما حالا این تصاویر جاسوسی جدید امکان نگاه دقیق‌تری به این کوپهٔ الکتریکی را فراهم کرده‌اند. در جلوی خودرو هرچند جلوپنجره آشنای رولزرویس همچنان حفظ شده اما به نظر می‌رسد چراغ‌های جلو از نوع دوقسمتی باشند. پایین‌تر در میانهٔ سپر هم سنسورهای سیستم‌های کمک‌راننده به چشم می‌خورد.

در این خودرو همان ویژگی‌های کوپه‌های مدرن رولزرویس یعنی کاپوت کشیده، درهای خودکشی و سقف شیب‌دار دیده می‌شود اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان متوجهٔ بدنه‌ای عضلانی‌تر از قبل با شانه‌های برجسته و یک اسپویلر یکپارچه در عقب شد. دورتادور پنجره‌های جانبی هم زه کرومی پهنی به چشم می‌خورد که احتمالاً با تریم کرومی روی لولای در هماهنگ خواهد بود. در عقب خودرو هم می‌توان دیفیوزر برجسته‌ای را دید که همرنگ رکاب‌های جانبی و اسپلیتر جلو است.

هرچند اسپکتر در ظاهر شباهت‌هایی به ریث بنزینی دارد اما درواقع خودروی کاملاً جدیدی است که از همان فریم آلومینیومی مدل‌های فانتوم، گوست و کولینان استفاده می‌کند. این پلت‌فرم ماژولار از ابتدای توسعه به‌گونه‌ای طراحی شده که امکان تجهیز به قوای محرکهٔ الکتریکی را هم فراهم می‌کند. رولزرویس تاکنون هیچ جزئیاتی در مورد قوای محرکهٔ الکتریکی اسپکتر اعلام نکرده و صرفاً به ارائهٔ قدرت و برد کافی اشاره داشته است.

پروتوتایپ‌های اسپکتر را در آینده بیشتر در خیابان‌ها خواهیم دید زیرا این کوپهٔ الکتریکی آزمایشاتی ۲.۵ کیلومتری در سراسر جهان خواهد داشت که شامل انواع مختلف شرایط و مسیرها می‌شود. این آزمایش‌ها درواقع ۴۰۰ سال استفاده از اسپکتر را شبیه‌سازی می‌کنند تا برای رونمایی خودرو همه‌چیز بی‌نقص و بدون مشکل باشد. به گفتهٔ مدیرعامل رولزرویس، اولین نمونه‌های اسپکتر در سه‌ماههٔ چهارم سال ۲۰۲۳ به خریداران تحویل داده خواهد شد.

 
GT
الان دیگه موقع خوبی برای سکته کردن از دست گروه BMW هست، شرایط و امکانات لازم وجود داره😂
مینی ون ساخت مینی، رولزرویس با چراغ های دو قسمتی، دماغ گشاد IX و سری ۴ و طراحی نامتناسب سری ۲ و….
Reza.M
دیگ رولزرویس حرمت داره یکی این بی ام و رو از برق بکشه…ولی لاقل شخصیت جدایی میدن بهش نسبت ب گوست
Love Lockheed Martin
چی کار به رولز رویس داری شرکت حسابی یکم از آئودی یاد بگیر
حسین
مثل برخی آمریکایی های دهه ۸۰ میلادی
Aboalfazl demon
گروه BMW افتاده سر لج
M.K
از قرار معلوم این سرطانیه که داره تو همه کمپانی ها ظاهر میشه ….
فقط باید منتظر سال های آتی موند ببینیم قراره این وضعیت طراحی ها برای شرکت ها اللخصوص بی ام و ادامه پیدا میکنه یا به خودش میاد …
GT
تا الان چراغ های دو قسمتی فقط روی جنسیس خوب از آب در اومده وگرنه بقیه گند زدن
مازیار
اگه رولزرویس از چراغ دو قسمتی استفاده کنه حتما چیزی نخواهد بود که در نگاه اول تغییر بزرگی بحساب بیاد چون این بدور از اصول طراحی انگلیسی هست
و یقین دارم خوب از آب درمیاد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
اصلا اون چیزی که انتظار داشتم نبود،درواقع یه نسخه بهسازی شده و برقی ریث هستش حالا با قسمت جلو و عقب گوست، چراغ دو قسمتی هم که قشنگ به ظاهر رو به ف.. میده…
منتقد 405بازها
متاسفام برای کسایی که خودشون رو ماشین باز میدونن ولی نمیدونن که اصالت رولز رویس به چراغ های دوتایی ش بوده و بعد از ۲۰۱۶ ماشینی مثل فانتوم رو تک چراغ کرده 🤦🏻‍♂️
مازیار
بله خیلی از رولزرویس های قدیمی چراغ های دوتایی دارن مثل E کلاس دهه نود و خیلی ماشین های دیگه، اما اینجا بحث چراغ های دو قسمتی هست که مفهومی جدا از دوتایی داره
دو قسمتی به زبون ساده یعنی انگار یه چراغ بوده که با یه نوار از هم جدا شده
محمد مختاری آذر
دوستان چرا به نظر شما چراغ ها دوقسمتی میتونه به زیبایی یک طراحی اثر بزاره و زشت کنه هنوز بزارین این خودرو معرفی بشه کامل با جزئیات ببینید بعد تو سر رولز رویس و بی ام و بزنید فقط بگین کجای چراغ دو قسمتی بده؟؟؟؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari