چین در حرکتی سورپرایز کننده تصمیم به لغو محدودیت‌های مالکیت شرکت‌های خارجی در صنعت خودروی خود گرفته است. این تصمیم از اول ژانویه ۲۰۲۲ اجرایی شده و چینی‌ها از طریق سند منتشر شده توسط وزارت بازرگانی و کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی تصمیم خود را اعلام کرده‌اند.

از سال ۱۹۹۴ تاکنون، خودروسازان خارجی برای حضور در چین می‌بایست اقدام به تشکیل جوینت ونچر ۵۰/۵۰ با شرکت‌های چینی می‌کردند. این قوانین در سال ۲۰۱۸ تغییر کرده و خودروسازان خارجی اجازه یافتند سهم خود در این جوینت ونچرها را تا ۷۰ درصد افزایش دهند و برای مثال ب ام و از این فرصت برای همکاری با جوینت ونچر برلیانس استفاده کرد.
هم‌اکنون فوربس می‌گوید چین به خودروسازان خارجی اجازه می‌دهد مالکیت تمامی برندهای خودرویی در چین را در اختیار بگیرند و این امر می‌تواند باعث حضور شرکت‌هایی همچون ریویان و لوسید در بازار چین شود و آن‌ها نیازی به تشکیل جوینت ونچر با خودروسازان چینی نداشته باشند. در عوض خودروسازان کارکشته‌ای همچون فورد، فولکس‌واگن، مرسدس بنز و… نیز می‌توانند جوینت ونچرهای کنونی خود را به‌طور کامل در اختیار بگیرند.
همان‌گونه که فوربس می‌گوید طرح تشکیل جوینت ونچرهای مشترک در چین به منظور اطمینان از حفظ سوددهی و تکنولوژی در این کشور به منظور کمک به رشد خودروسازان چینی عملیاتی شده بود. با سر بر آوردن هزاران برند چینی که بعضاً از تکنولوژی روز هم سود می‌برند، به نظر می‌رسد این طرح جواب داده است. حرکت جدید چینی‌ها حتی می‌تواند باعث تحریک شرکت‌های داخلی برای خروج از جوینت ونچر با شرکت‌های غربی شود.

برخی خودروسازان خارجی بیش از یک جوینت ونچر در چین‌ دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به فولکس‌واگن اشاره کرد که هم با سایک و هم با فاو همکاری می‌کند. همچنین شرکت‌های چینی مستقل همچون Nio، جیلی، گریت وال و XPeng نیز در بازار چین فعالیت می‌کنند و به نظر نمی‌رسد این شرکت‌ها در آینده نزدیک وارد جوینت ونچرهای مشترک با کمپانی‌های غربی شوند.
viper
پورشه (clean energy)از کامنتت که تو پست بی ام و ایکس ۶ گذاشتی خیلی خندیدم 😂😂😂
ولی خب اون جمله واقعا معروفه و من کلا از ماشینای کلاسیک خوشم میان و به نظرم ماشین باید تو ۱۰۰ کیلومتر ۱۲۰ تا بسوزونه 😂😂😂
اگه به کسی بی احترامی کردم تو اون پست معذر میخوام
عاشق پدال
قیمت سوخت برا خود امریکاییا که حداقل v6 سوار میشن مهمه . بعد بیان صدی ۱۲۰ لیتر بسوزونن؟بعدم مگه ژنراتور برقه اینقدر بسوزونه؟
تازه ژنراتورهای ۵۰۰ کیلو واتی که برا یه بیمارستان عظیم یا یه شهرک کافی هست حدود ۵۰ لیتر در ساعت میسوزونن. ۵۰۰ کیلو وات ۶۷۰ اسب بخاره. و فرقشونم اینه ژنراتور خیلی خیلی اطمینانش بالاتره. مثل لمانزه لامصب.
تازه الان کامیونای سمی یا همون سمی تراکها فوقش فوقش صدی ۳۰ میسوزونن. سمی تراکها همون ماک و اینترنشنال یا به اصطلاح کامیونای امریکایی هست
viper
اره درست میگی چون ایشون clean energy بر باعث و بانیش .. که پروفشون پورشه هست شوخی کردن من نیز شوخی کردم
درسته بله اصلا مگه میشه ۱۲۰ تا بسوزونه
ARMAN
خوش به حالشون
جناب ایکس
کلا پایین هر مطلب یه کامنت ۳ ۴ کلمه ای گذاشتیا، مثلا نوشتی غیر معمول بود، خیلی سمی بود و… 😐😐
امیرعلی
این خبر یکم غیرمنتظره بود برای من
ولی خوب احتمالا دولت چین فکر میکنه که تو خودرو های الکتریکی از رقیب های اروپایی ش جلوتره و اینکار رو کرده که فناوری شرکت های چینی به اروپایی ها منتقل نشه!!!
البته این طرح شمشیر دو لبه است و از طرف دیگه میتونه به ضرر خودروسازی چین باشه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari