ب ام و X6 M منهارت جدیدترین محصول ارتقایافته کمپانی تیون منهارت است که به تازگی معرفی شده و همانند دیگر تیون های این کمپانی مشخصات فنی عالی را ارائه می دهد.
کمپانی منهارت همانند منصوری یک تیونر آلمانی است، اما تفاوت اینجاست که منصوری نشان های مختلفی را ارتقا می دهد و منهارت فقط ارتقای خودروهای ب ام و را انجام می دهد. در واقع، اگر بخواهیم این دو تیونر را سطح بندی کنیم باید بگوییم که منصوری در رده ای بالاتر قرار می گیرد. خودروهای تیون شده ای که اخیراً توسط منهارت معرفی شده اند همگی موفق نبودند و مثلاً در ارتقای ب ام و M5 CS هم ظاهر خوبی می دیدیم و هم مشخصات فنی بسیار خیره کننده بود، اما در نسخه آفرودی ب ام و X6 منهارت نشان داد که در طراحی می تواند در حد فاجعه عمل کند و بازخورد بسیار بدی برای این خودرو ثبت شد. حالا هم ب ام و X6 M منهارت همین ویژگی را دارد؛ یعنی این خودرو مشخصات فنی بالایی دارد، اما در ظاهر چندان زیبا نیست.
در سال های اخیر، سلیقه مردم به سمت خرید شاسی بلندها و کراس اوورها رفته و همین باعث شده است این کلاس سهم بالایی از تولید و عرضه را داشته باشد. با معرفی ب ام و X6 تلفیق کراس اوور و کوپه هم خیلی جذاب ظاهر شد و امروز می بینیم که بسیاری از خودروسازان به سراغ تولید کراس اوورهای کوپه ای می روند. پس ب ام و X6 به خودی خود بسیار جذاب است و در نسخه M این جذابیت دوچندان هم می شود، اما منهارت بخشی از این جذابیت را با کاهش ۳۰ میلی متری ارتفاع از بین برده است و این کار عملاً ماهیت کراس اوور در این خودرو را از بین می برد.
تغییر ارتفاع را که کنار بگذاریم به کیت بدنه می رسیم که نظر درباره آن می تواند سلیقه ای باشد. در طراحی بدنه ب ام و X6 M منهارت قطعات مشکی رنگ را می بینیم که همانند بسیاری از نسخه های منهارت تضاد جالبی با رنگ طلایی در بدنه دارد. ترکیب مشکی و طلایی را در تمام قطعات از جمله کاپوت، پروفیل کناری، ورودی های هوا، رینگ و کلیپرهای ترمز می بینیم و علاوه بر این، در برخی قسمت ها قطعات فیبرکربنی را می بینیم. درون کابین هم قطعات زیادی با جنس فیبرکربن را می بینیم که خوشبختانه آپشنال هستند، چراکه در این قسمت منهارت زیاده‌روی کرده است.
ب ام و X6 M به خودی خود تعلیق نرمی ندارد و انتظار می رود در نسخه منهارت نرمی از آن هم کم تر باشد. منهارت چرخ های استاندارد این خودرو را حذف کرده و رینگ های ۲۲ اینچی با تایرهای مخصوص فاق کوتاه را اضافه کرده است. با وجود این که راحتی در رانندگی ب ام و X6 M منهارت نسبت به نسخه اصلی افت کرده است، اما از نظر قدرت، ارتقای جذابی را داریم. منهارت برنامه ریزی پیشرانه ۴٫۴ لیتری تویین توربو V8 را تغییر داده و خروجی در این خودرو به ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. در این خودرو به صورت استاندارد خروجی های چهارگانه اگزوز را داریم که روکش سرامیک یا کربنی دارند، اما با وجود افزایش قدرت انتخاب پکیج ترمز تقویت شده آپشنال است.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار
از نظر قدرت ارتقای جذابی را داریم. منهارت برنامه ریزی پیشرانه ۴٫۴ لیتری تویین توربو V8 را تغییر داده و خروجی در این خودرو به ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است.
منهارت بخشی از این جذابیت را با کاهش ۳۰ میلی متری ارتفاع از بین برده است و این کار عملاً ماهیت کراس اوور در این خودرو را از بین می برد. تغییر ارتفاع را که کنار بگذاریم به کیت بدنه می رسیم که نظر درباره آن می تواند سلیقه ای باشد. در طراحی بدنه ب ام و X6 M منهارت قطعات مشکی رنگ را می بینیم که همانند بسیاری از نسخه های منهارت تضاد جالبی با رنگ طلایی در بدنه دارد.







در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari