عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروسازان احضار نشده اند و صرفاً از آن ها دعوت به عمل آمده است، اظهار داشت:‌ رقم زیادی به عنوان درامدهای دولت از محل حقوق دولتی معادن در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده که باید مشخص شود که تامین آن چگونه خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از ایلنا ، حجت‌الله فیروزی در واکنش به خبر احضار مدیران خودروسازی‌ها به سازمان بازرسی به علت احتکار خودرو اظهار کرد: آنطور که در رسانه‌ها آمده، به علت دپو شدن خودروها و عدم به عرضه بازار خودروسازان به سازمان بازرسی دعوت شده‌اند و از آنها توضیحاتی خواسته شده است، اما عنوان احضار نمی‌تواند درست باشد چراکه احضار توسط مقام قضایی صورت می‌گیرد.
وی افزود: سازمان بازرسی دعوت کرده، اظهارات را می‌شنود و اگر شکایتی شده باشد بررسی یا اگر خود شواهدی داشته باشد ورود و بررسی می‌کند. بنابراین اگر مدیران خودروسازها را هم خواسته باشند در قالب یک دعوت است ولی عنوان احضار بار قضایی دارد و احتمالا عنوان درستی نباشد.
فیروزی تصریح کرد: در کمیسیون در مورد این اتفاق بحث نیز نشده چراکه در هفته گذشته کمیسیون صنایع در هر دو شیفت به غیر از جلسات صحن، به طور مستمر روی بودجه وقت گذاشته بود و فرصتی برای پرداختن به این موضوعات نبود.
عضو کمیسیون صنایع مجلس درباره جلسات این کمیسیون پیرامون لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: بودجه‌ای که دولت  داده به دو بخش استانی و ملی تقسیم شده است و برخی اختیارات به استان‌ها داده شده است. این نوآوری بود که در لایحه بودجه وجود داشت، اما ما در مجلس باید ببینیم که نظارت ما بر بخش استانی چگونه خواهد بود. چراکه تا الان اگر بودجه‌ای مثلاً مربوط به وزارت راه بود، از وزارت راه پیگیری کرده و پاسخ می‌خواستیم. اگر بخشی از بودجه به استان‌ها سپرده شود سوال این است که چگونه نظارت مجلس انجام خواهد شد؟ آیا باید از وزارتخانه مربوطه پیگیری شود یا وزارت کشور؟ هنوز این موارد مشخص نیست.
وی اضافه کرد: در مورد افزایش حقوق کارمندان هم به خاطر رعایت عدالت بیشتر موضوع افزایش پلکانی مطرح است. افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیز به خصوص در مورد کارخانجات صنعتی و واحدهای تولیدی جای نگرانی دارد و ممکن است به آنها آسیب برساند. باید در این رابطه در مجلس کار کارشناسی بیشتری شود. نظارت مالیاتی هم افزایش یافته که از اساس کار خوبی است اما باید دید که باعث آسیب دیدن مجموعه‌های تولیدی و صنعتی نشود.
فیروزی خاطرنشان ساخت: موضوع دیگر مربوط به حقوق دولتی معادن است؛ رقم زیادی به عنوان درامدهای دولت از این محل در نظر گرفته شده که باید مشخص شود که تامین آن چگونه خواهد بود آیا این موضوع باعث نمی‌شود که معادن و همین فعالیت‌های محدودی هم که وجود دارد آسیب ببینند؟ به جز چند معدن که به صورت فعال هستند ما هنوز در بخش معدن کار زیادی انجام نداده‌ایم.
عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: از آنجا قرار است یک انقلاب معدنی در کشور رخ داده و سال‌ها است که موضوع جایگزینی معدن با نفت مطرح است، اگر مدیریت مناسب و درایت پیش نرویم ممکن است این حوزه صرف نظر از این که تقویت نشود، آسیب هم ببیند. در بخش معدن در مواردی مانند فعالسازی یا ماشین‌آلات مشکلات زیادی وجود دارد. اگر حقوق دولتی را بدون توجه به جوانب، افزایش دهیم ممکن است آسیب ایجاد کند.







در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]






source

توسط autokhabari