گروه خودروسازی سایپا تا به امروز بیش از ۱۷ هزار دستگاه سایپا شاهین دنده ای تیپ G را به دست خریداران این سدان ملی رسانده است. در این محتوا به سراغ قیمت بازار آزاد شاهین دنده ای تیپ G در اواسط دی ۱۴۰۰ رفته ایم.
بر اساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار و تصمیم خودروسازان، دیگر سند خودروهای فروخته شده سایپا و ایران خودرو در رهن باقی نمی ماند و برای همین شاهد هستیم که امکان خرید و فروش قانونی محصولاتی مانند شاهین برای مشتریان و فروشندگان فراهم شده است. افزایش تیراژ تولید و تحویل این خودرو و از سویی آزاد بودن سند شاهین های تحویل داده شده، سبب شده است تا قیمت این سدان ملی در بازه ای مشخص قرار بگیرد و دیگر دلالان اعدادی با فاصله زیاد را در آگهی ها درج نکنند.
با توجه به بررسی های انجام شده از سوی خبرنگار اسب بخار در تاریخ ۱۱ دی ۱۴۰۰، قیمت سایپا شاهین دنده ای تیپ G صفر کیلومتر سفید رنگ ۳۳۸ تا ۳۴۶ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. این اختلاف قیمت بیشتر به تاریخ موعد تحویل و سررسید بیمه این خودرو ارتباط دارد. همچنین نسخه های غیر سفید شاهین (مشکی، نقره ای، آبی، قهوه ای، خاکستری، بادمجانی) نیز در نمونه های صفر کیلومتر قیمتی حدود ۳۴۸ تا ۳۵۸ میلیون تومان را در بازار آزاد به خود اختصاص داده اند.
نسخه های کارکرده شاهین هم با وضعیت بدنه سالم و با کارکردی کمتر از ۲۱ هزار کیلومتر، قیمتی حدود ۳۱۷ تا ۳۵۰ میلیون تومان را دارند. این اختلاف قیمت به خاطر رنگ، کارکرد و اعتبار بیمه نامه این خودروها است.
حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی سایپا شاهین دنده ای در اسب بخار
تحویل شاهین دنده ای تیپ G با سند آزاد به نمایندگی های سایپا آغاز شده است و حال این سدان ملی محدوده قیمتی دقیق تری را در بازار آزاد تجربه می کند.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، سایپا شاهین دنده ای از اواخر سال ۱۳۹۹ وارد جاده ای کشور شد. در آن موقع برخی دارندگان این سدان جدید قیمتی فراتر از ۵۰۰ میلیون تومان را برای خودروی خود اعلام می کردند؛ خودروهایی که سندشان در رهن خودروساز بود و از نظر قانونی امکان خرید و فروش آن ها وجود نداشت. اما با گذشت زمان و تشدید رکود در بازار خودرو، شاهد بودیم که برخی دلالان و نمایشگاه داران قیمتی کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان را برای شاهین تیپ G اعلام می کردند و بیشتر به صورت قولنامه ای این محصول جدید سایپا را به فروش می رساندند.
اما این روزها می بینیم که شاهین دنده ای تیپ G با سند آزاد نیز در بازار حضور دارد و به عبارت ساده تر، خریداران می توانند این خودرو را به صورت قانونی از بازار آزاد تهیه کنند. پیگیری های خبرنگار اسب بخار نشان می دهد که سایپا نیز در ازای کمیسیون فروش نمایندگی هایش، امکان تحویل شاهین با سند آزاد را برای آن فراهم کرده است. در حال حاضر برخی از نمایندگی های سایپا از این طرح استقبال کرده اند و این خودرو را با بهای مصوب شرکتی و با امکان فروش در بازار، تحویل گرفته اند.
پیگیری های خبرنگار اسب بخار از نمایندگی های سایپا در شهر تهران نشان می دهد که شاهین دنده ای تیپ G با رنگ سفید و سند آزاد قیمتی حدوده ۳۳۵ تا ۳۴۵ میلیون تومان را در نمایندگی ها دارد. همچنین رنگ های مشکی، خاکستری و نقره ای نیز تا سقف ۲۵ میلیون تومان گرانتر از نسخه های سفید رنگ برای فروش گذاشته شده اند. البته که این اعداد، قیمت های اعلامی از سوی نمایندگی های سایپا است و به گفته یکی از این نمایندگی ها در شرق تهران، تخفیف جزئی برای عقد قرارداد نیز در نظر گرفته می شود.
همچنین به صورت میانگین، شاهین های دارای نمایشگر اندروید به خاطر داشتن برخی قابلیت ها حدود ۵ میلیون تومان گرانتر از نسخه های دارای نمایشگر سراتویی برای فروش گذاشته شده اند.
با توجه به گزارش های منتشر شده در سامانه کدال، گروه خودروسازی سایپا تا به امروز بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه شاهین تولید کرده است.
سایپا شاهین تیپ G به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژر مجهز است که چیدمان ۴ سیلندر خطی و ۸ سوپاپ را دارد. این پیشرانه که توسط مگاموتور ساخته می شود، ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵F18 نیز با ساختار کابلی توان پیشرانه را به چرخ های جلوی شاهین می رساند. محصول جدید سایپا که از اواخر سال ۱۳۹۹ وارد جاده های کشور شده است، در تیپ G به امکاناتی مانند سانروف، فرمان کمکی برقی، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، ترمز ABS، EBD و BA، تهویه اتوماتیک، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب، آینه های تاشو برقی، استارت دکمه ای، رینگ آلومینیومی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سنسور باد لاستیک، رهیاب ماهواره ای، نمایشگر وضعیت جعبه دنده، سامانه مدیریت یکپارچه خودرو، کنسول میانی ردیف جلو، دو کیسه هوا و… مجهز است.
قیمت بقیه رنگ ها چی ؟
قهوه ای متالیک آبی اطلسی روشن







در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]
قیمت بقیه رنگ ها چی ؟
قهوه ای متالیک آبی اطلسی روشن






source

توسط autokhabari