مرسدس بنز به سرعت در حال توسعه‌ی خودروهای الکتریکی است. این برند در آینده‌ی نزدیک، تولید انبوه یک سدان کوپه با ابعاد متوسط را آغاز می‌کند.
مرسدس بنز EQXX، یک خودروی مفهومی است اما هم‌اکنون تست‌های جاده‌ای و پیش‌تولید را می‌گذراند. ظرفیت باتری‌های این مدل، هنوز مشخص نیست اما بنابر اعلام شرکت سازنده، توان پیمایش هزار کیلومتر خواهد داشت. بعضی منابع خبری، EQXX را مجهز به باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت می‌دانند که نسبت به باتری‌های موجود در EQS، حدود ۵۰ درصد کوچک‌تر و ۳۰ درصد سبک‌تر است. سیستم باتری و متعلقات آن در EQXX حدود ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارند و با ولتاژ ۹۰۰ ولت کار می‌کنند.
Mercedes-Benz Vision EQXX
در کمال تعجب، تنها یک موتور برقی ۲۰۱ اسب بخار روی EQXX نصب شده است. این پیشرانه و دیگر تجهیزات الکتریکی، بازدهی ۹۵ درصد دارند. همچنین پنل خورشیدی روی سقف EQXX دارای ۱۱۷ سلول و باتری‌های مستقل است. در شرایط ایده‌ال، سلول‌های خورشیدی می‌توانند انرژی لازم برای رانندگی تا مسافت ۲۵ کیلومتر فراهم می‌کنند.
از تصاویر منتشر شده، ابعاد کوچک‌تر EQXX نسبت به CLS مشخص است. این خودروی مفهومی، ۴۶۳ سانتی‌متر طول و ۲۸۰ سانتی‌متر فاصله محور دارد. مرسدس بنز C کلاس مدل ۲۰۲۱، با طول ۴۷۵ سانتی‌متر و فاصله محورهای ۲۸۶ سانتی‌متر تولید می‌شود.

مرسدس بنز EQXX در کلاس  سدان‌های برقی، وزن بسیار خوبی دارد و فقط ۱۷۵۰ کیلوگرم است. به بیان بهتر، EQXX فقط ۷۵ کیلوگرم سنگین‌تر از C300  جدید است. از سویی دیگر، خودروی مفهومی مرسدس بنز با ضریب درگ باورنکردنی ۰/۱۸، شاهکار مهندسی محسوب می‌شود.
در نمای داخلی EQXX ، یک نمایشگر عظیم ۱۲۰ سانتی‌متری وجود دارد. این مدل، رزولوشن ۸K ارائه می‌دهد و اطلاعات فنی یا مسیریابی ماهواره‌ای را با حالتی سه‌بعدی به اطلاع راننده می‌رساند. تمام ادوات داخل کابین از مواد قابل بازیافت ساخته شده‌اند. حتی چرم صندلی‌ها از نوع گیاهی است.
مرسدس بنز اطلاعات بیشتر در خصوص فناوری‌های EQXX را طی روزهای آینده اعلام خواهد کرد.
Aboalfazl demon
پیش به سوی آینده
( طراحی EQ بنز اصلا قشنگ نیست ( نظر شخصی ) )
ولی پرفورمنس خوبی دارن
ممد ژانگولر
واقعن لذت بردم از چنین محصولی که میخواد تولید بشه
کم و کسری ندیدم غیر از ردیف اخر که امکان داره سر ادمای قد بلند گیر کنه که هنوزم اطلاعاتی در دست نیست و البته حدس خودمه بخاطر ضریب آیرودینامیک عقب خودرو
همینجا باید خدمت اونایی که شرکت محبوب مرسدس بنزو مسخره میکردن بگم هلو علیکم دیگه چه خبرا 😉
hssn
طراحی واقعا عجیبی داره این خودرو ، یا عاشقش میشی یا هیچ حسی پیدا نمیکنی بهش
ردیف عقب اگر بشینی هیچ دیدی نسبت به بیرون نداری انقدر که این پنجره کوچیکه
جلوی این ماشین جدا از هر بحثی واقعا زد توی ذوقم اصلا انتظار همچین چیزیو نداشتم
اما برعکس عقبش… واقعا عالی شده و من خیلی دوست داشتم ، همچنین نمای جانبیش
واقعا این دو قسمت از خودرو عالی شده (جدا از شیشه های خیلی کوچیک درهای عقبش)
طراحی داخلیش هم بنظر من که عالی شده مخصوصا اون دریچه های کولر (اگر اشتباه نکرده باشم) که خیلی خلاقانست!
ممنون از مرسدس بابت خلق این اثر…
shirko
نمای بغل یه کم شبیه تایکان شده .
مزدا
همه چیزش خوبه ولی این صفحه نمایش طویل و درازش اصلا حال نمیکنم
.
به نظر حواس رانند ه رو هم پرت میکنه
Silent
احتمالا با این شاهکارشوون موجب بشن سهام TESLA مجدد رشد بکنه.
چرا رخ ماشین رو کاور کردین به این زیباییی دو سه تا عکس ازش آپلود می کردین :))
از اعداد هم بگذریم که کانسپت هست.
Silent
https://www.netcarshow.com/Mercedes-Benz-Vision_EQXX_Concept-2022-1024-0c.jpg
دیجی
ترکیبی از پورشه وکیاev6
Philipp
خب خب خب
خداروشکر به بدی EQS نیست با اینکه ضریب درگش کمتره
عقبش واقعا عالیه
جلوش بهتر شده و به بی منطقی اون صفحه سیاه جلوی باقی EQها نیست هرچند هنوز جای پیشرفت داره
کابینم که مثل همه محصولات فعلی مرسدس ابرشاهکاره
نسبت به برقی های بنز یکم امیدوار شدم
امیدوارم دوباره مثل رونمایی EQS ناامید نشم
Elmiraj
هر شرکتی بلده یک از ترکیب یک موتور بسیار ضعیف با یک باتری بسیار بزرگ توان پیمایش بالا بگیره….!!!!!
طراحیشم زیر پا بذاره بخاطر آیرودینامیک….
محمد امین
صد کیلو وات اعلان شده باطری هاش ، هرچند به طور رسمی نه
ولی باید این ماشین رو یه شاهکار و یه محصول انقلابی در زمینه ی برقی ها دونست اگر تولید بشه و با قیمت مناسب فروخته بشه
وزن بسیار کم و راندمان بسیار زیاد همینطور عملکرد بسیار خوب باطری ها در پیمایش و چگالی
مجتبی
وقتی وزن کمی داره و آیرودینامیکش عالیه قدرت زیادی نمیخواد. برا روزمره باتوجه به گشتاور آنی خوبه
Philipp
فقط یچیزی که توجهم رو جلب کرده اینه که رینگای بنز چرا انقدر بی ریخت شدن جدیدا؟
Aboalfazl demon
فقط رینگاش بیریخت شدن؟
Philipp
کلا که بی ریخت شدن
ولی رینگا از همه بیشتر
M.K
رینگ هاش به خودی خود اصلا زشت نیستن بلکه بنظرم خیلی هم زیبا هستن اما متاسفانه تو EQXX خیلی خوب از آب در نیومدن . در کل بنظرم تک تک اجزای این ماشین به تنهایی زیبا هستن ولی نمیدونم چرا از نتیجه کار خیلی خوشم نیومد ( تو بحث طراحی و تناسب )
این طراحی خام رینگ هاش هست انصافا قشنگن ! 👇👇👇👇
https://api.media.mercedes-benz.com/v2/thumbor/v1/format/540/https%3A%2F%2Fapi.media.mercedes-benz.com%2Fv2%2Fstorage%2Fv1%2Fpublic%2F83a5fbf0-ed12-4537-80ad-1eec2a4b54fa%2Fthumbor_original%2F22c0001-053.jpg
DBS
رینگ نه داداش قالپاق
mehran911
شاهکار یعنی خودروی با ضریب درگ ۰.۱۸ تولید کنی به این زیبایی
قدم بزرگی در ابتدای کار بود
درود بر پدر خودروسازی جهان
.
خوندن واکنش های جالب زیر این پست بینهایت لذت بخشه
Hamid
به به!!!!!
آقا مهران!!!
چند روز پیش کامنت شما رو توی یکی از ویدئو های آپارات دیدم که ۷ سال پیش کامنت کرده بودید!!!!!!!!!!
نمیدونستم چنل آپارات داشتید … ماشاالله چقدر فعال هم بودید!!! همشم پورشه!
در کل خیلی به محصولات الکتریکی مرسدس علاقه دارید گویا …. چون یه زمان خیلی دنبال اخبار مرسدس EQS بودید …
mehran911
سلام حمید جان مخلصم رفیق
قبلا خیلی فعال بودم چه اینجا چه آپارات
البته خیلی وقته دیگه چیزی آپلود نکردم عمده ویدیوها واسه همون حدود ۶ یا ۷ سال پیشه
اون اوایل حدود ۹ یا ۱۰ سال پیش سایت لینک ویدیو از یوتوب رو خیلی تائید نمی کرد البته داستان فیلتر اینا هم بود واسه همین آپلود می کردم آپارات و از اونجا لینک می دادم اون موقع بحث ها و کامنت ها خیلی فنی تر و جدیتر بود خیلی وقت ها مجبور بودیم لینک بدیم
بگذریم رفیق
دلیل علاقه ام به مرسدس اینه که در این حوزه خیلی خوب و منطقی پیش میره EQS به عنوان اولین قدم مرسدس به عنوان معرفی جانشین الکتریکی S کلاس راضی کننده بود پارامترهایی که معرف S کلاس بودن به خوبی در EQS معنی شد و بر خلاف رقبا تعریف بهتری از یک خودروی “لوکس الکتریکی” بود هر چند با وجود برنامه های مرسدس و حجم سنگین سرمایه گذاریش انتظارات بسیار بیشتری در نسل بعدی ازش دارم
EQXX هم ی حرکت فوق العاده است نکته اینه که ما با ی کانسپت فضایی روبرو نیستیم این خودرو کاملا مشابه ی نمونه تولیدی ساخته شده این نشون از توانایی بالقوه بالای مرسدس داره اونم زمانی که مدت زیادی از تولید EQS نگذشته و هنوز با نتیجه دادن هزینه های هنگفت توسعه تحقیقات این برند مدتی فاصله داریم در کل این ماشین پیام های زیادی داره
برای فولکس هم دقیقا داستان همینه روالی که پیش گرفتن فوق العاده است
نکته جالب اینجاست که هر چه جلوتر میریم اتفاقاتی که رخ میده داره به چیزی که قبلا پیشبینی میشد نزدیکتر میشه
حرف زیاده اگه فرصتی شد میام گروه بیشتر در موردشون با دوستان صحبت میکنیم
به رفقا سلام برسون
Hamid
قربونت مهران جان …
مخلص شما و همه بچه های گروه هم هستم!
اصلا فضای سایت نورانی شد وقتی اومدی 🙂
GT
به‌به آقا مهران بیشتر کامنت بزارید لطفا
Porsche 911
به به آقا مهران چطوری برادر
خداروشکر برگشتی که نبودی دلتنگت بودیم💚💚💚
mehran911
قربانت رفیق عشق پورشه لطف داری
حقیقتش تایم کافی ندارم وگرنه بیشتر سر میزدم سرم خلوت شد حتما بیشتر فعالیت میکنم
البته با وجود شما و دوستان چندان نیازی به ما نیست
Porsche 911
حتما بیا منتظرت هستیم
اختیار داری این چه حرفیه درس پس میدیم برادر 🙏🙏🙏🙏
دانیال_Surrey،England
مهران جان ارادت.
بیا گپ بردار این حمیدم با خودت بیار.
واکنش ها هم زیاد جدی نگیر.
بعضی از این فن های تسلا((چه داخلی و خارجی)) معادل فن های بند bts هستن،به شدت منفور.
..
در مورد طراحی هم من واقعا خوشم اومد.
این یکی رو خدا رو شکر بنز درست کار کرد.
هرچند با جلوش نمیشه خیلی به عنوان بنز ارتباط برقرار کرد،میشه امیدوار بود تو نمونه ی تولیدی بهتر بشه.
فنی هم بحثی نیست چون با این مشخصات فعلا ماشینی نیست حداقل تا چند سال.
mehran911
سلام دانیال جان
قربونت لطف داری هر چند هر روز از صبح تا دیر وقت درگیرم ولی اوکی میام سر میزنم حتما رفیق
ماکسیمیلیان
سلام و درود ایزد بخشنده بخشایشگر بر همگی ما!
بزرگوار ، بنده از کاربران قدیمی و کهنه کار نیستم اما با این حال با خواندن نظراتِ مقالات قدیمی پدال ، مشتاق فعال شدن دوباره ی بعضی از آنها بخصوص جناب SLR722( اگر اشتباه نکنم) بودم.
انشاالله عاقبت به خیر شوید! از ما که گذشت…امان از حماقت…هیهات!هیهات….
در پناه مولا علی و اولاد معصوم ایشان(علیهم السلام) ، یا حق 🌷
M.K
اینکه زیبایی ماشین فدای آیرودینامیک شده قطعا درست هست ، اما از تاپ ترین مهندسای صنعت خودروسازی و خِبره ترین طراحان انتظار میرفت چیز بهتری تحویل بدن ! ای کاش این انبوه از تکنولوژی های بی نظیر و بی سابقه در پوسته بهتری ارائه میشدن.
چنین تکنولوژی ها و زیبایی های بصری در داخل کابین وقتی بخواد در بطن چنین قوای محرکه ضعیف و طراحی نامتناسب و زننده ای جا بگیره اتفاق خوبی نمیفته 👇👇 (البته سلیقه ایه ولی بنظرم اکثریت نپسندن یا یه شاهکار خطابش نکنن )
https://api.media.mercedes-benz.com/v2/thumbor/v1/format/540/https%3A%2F%2Fapi.media.mercedes-benz.com%2Fv2%2Fstorage%2Fv1%2Fpublic%2Fabe01f9b-a1d6-4515-bdb0-8f58087678a7%2Fthumbor_original%2F22c0001-070.jpg
https://api.media.mercedes-benz.com/v2/thumbor/v1/format/540/https%3A%2F%2Fapi.media.mercedes-benz.com%2Fv2%2Fstorage%2Fv1%2Fpublic%2Ffb6f647e-43fe-4d09-98d9-95f6bd29aa7b%2Fthumbor_original%2F22c0001-188.jpg
https://api.media.mercedes-benz.com/v2/thumbor/v1/format/540/https%3A%2F%2Fapi.media.mercedes-benz.com%2Fv2%2Fstorage%2Fv1%2Fpublic%2F9af7c238-3585-4f59-a96a-a0a1a5b1eb56%2Fthumbor_original%2F22c0001-195.jpg
https://api.media.mercedes-benz.com/v2/thumbor/v1/format/540/https%3A%2F%2Fapi.media.mercedes-benz.com%2Fv2%2Fstorage%2Fv1%2Fpublic%2F7ef4e7ce-fd1b-40a5-9c9a-f9ae9b35393d%2Fthumbor_original%2F22c0001-069.jpg
Mahdi911turbos
بالاخره بعد از چند سال یه مرسدس زیبا دیدیم
Very nice 👌
بهزاد
همانطور که پیش بینی میشد با افزایش هزینه های توسعه خودروهای برقی توسط برندهای بزرگ گام های بلندی در عملکرد این خودروها برداشته میشه.
اون موقع که شیپورچیان گوش عالم و آدم را با نتایج محصولاتی که رقیبی نداشتن کر کرده بودن این شرکت ها سخت مشغول کار بوده و در حال توسعه و دگرگونی صنعت خودرو از نوع برقی.
چیزهایی که گفتیم برای دیروز و هفته ی پیش نیست و در بسیاری از مصاحبه ها مدیران این شرکت ها در حال کار و استفاده از مواد سبک در صنعت خودروی برقی بودن در حالی که شرکت دیگری مشغول گیگا پرس و کم کردن ۳۰ کیلو در وزن کلی ،و یکی از چالش های بزرگ در اینگونه خودروها وزنشون بود در حالی که دیگران فکر میکردن قدرت و شتاب برگ برندست!
اونهایی که چند ساله تکه کلامشون خودروسازان سنتی شده بود و نمیدونستن سنت چیه الان در شروع رقابت خواهند دید که سنت این برندها ساختن بهترین هاست و فرقی نداره قلب تپنده برق باشه یا سوخت فسیلی و کاری که در اون استاد هستند به بهترین شکل انجام میگیره و اون چیزی نیست جز ساخت خودرو.
امین
کامنتها ی شما همه بی نظیر هست.
اون دوستانی که نمیدونن سنت چیه بخار اینه که هنوز سن گواهینامه نرسیدن.
مقاله میخونن فکر میکنن چیزی می‌فهمن که دیگران قادر به فهمش نیستن
ماکسیمیلیان
تندروی نفرمایید بزرگوار!
GT
یک شاهکار بی نظیر با طراحی بهتر از هر سری EQ دیگری طراحی نمای عقب بشدت زیباست
ALIREZA
چه سمیه ، خوبه خبر اول صبح نبود
رضا
بنز قدیمی ترین طراحی رو تو تمام خودروسازا داره ، هیچ مدلیش دیگه جذابیت نداره
Bilbo
بسیار یونیک و در عین حال زیبا. امیدوارم کمپانی های مدعی هم بتونند زیبایی خلق کنند در کنار یونیک بودن، باد یونیک بودن برای یکی دو نسل بیشتر نیست و خواهد خوابید😜
Enayat
امیدوارم که این خودرو درحد همون کانسپ بمونه! چون اگه تولید شه به نظرمن مفهوم زیبایی در خودرو های دگرگون میشه
مجتبی
کم کم رقابت داره گرم میشه
ماکسیمیلیان
بله ،‌ رقابت در فاجعه سازی☹️!
جناب ایکس
به به جناب ماکسیمیلیان، چند وقتی نبودی. مشتاق دیدار.
ماکسیمیلیان
همچنین دوست بزرگوار!
ماکسیمیلیان
سلام و درود پرودگارِ غیرقابل وصف بر همگی ما!
از دیدگاه بنده ی حقیر ، این خودرو یکی از فجایع کانسپت سازی است!
مرسدس بنز در قدیم الایام ، خودرو ساز ماهری در زیبایی بود ؛ نمیدانم ‌چه‌ گونه حال و هوای صنعت خودرو این‌قدر دگرگون شده که خودرو های تقریباً «مرده» تولید میکنند🤷🏻‍♂️.
خدا داناست‌و میداند!
در پناه مولا علی و اولاد معصوم ایشان(علیهم‌السلام)‌ ، یا حق🌷
جناب ایکس
چطوری‌ ماکسیمیلیان جان! چند وقتی بود نبودی
ماکسیمیلیان
سلام و درود خداوند بر شما بزرگوار!
بله الحمدلله ، خدا را شکر لطف دارید.
متاسفانه ریختن آب بر روی تلفن همراه بنده موجب سوختن برد شارژ آن شد و به همین علت مدتی درگیر بودم.
شما چطور بزرگوار ، خوب هستید؟
DBS
طراحی رو قبول دارم
ولی این خودرو انقلابی در دنیای خودرو سازی هست
که با وزن کم توانایی بسیار خیره کننده ای داره
جناب ایکس
کاش لوگوی جلوی مرسدس رو اون بالا نمیذاشتن. خیلی بد بنظر میاد. بنظرم با اینکه وزن کم ضریب عالیو و اینا داره ولی اینقدر قدرتش کمه(اندازه کمری😑) که بازم پر شتاب نخواهد بود، فقط برای راحتیه.
ماکسیمیلیان
گمان کنم طراحی عقب آن شباهتی کلی به یکی از خودرو های فولکس واگن دارد!
Porsche 911
درسته فولکس واگن XL1
Joseph
خب از بنز بودن خارج شد وتبریک میگم به آلمانی بازها
که خوشحالن که حتی ماشین شبیه ماشین های فرمول ۱ بشه ولی از اعداد ماشین برای کلاس گذاشتن استفاده بشه
خوش باشید
یک کاربر
طراحی جلوی خودرو بنزeqxx زیاد جالب نیست .
مشخصات فنی هم ازش منتشر نشده .
انتظار ۴ موتوره بودن چهار چرخ متحرک داشتم امری که از یک خودروی لوکس بالای صد هزار دلار مورد انتظار هست . زیاد مشخصات فنی جالبی هم نداشت . تبلیغات و هیاهو برای هیچ!
اپل اگر تبلیغات میکرد معمولا از یک فناوری انقلابی بود و با طراحی خیره کننده ، .
من دوست داشتم خودرویی جالب مثل ریویان r1t باشه.
مثلا سطح ۴ خودران بودن ، شارژ باتری کمتر از ۱۰ دقیقه ، شتاب صفر تا ۱۰۰ ، حدود ۲ ثانیه ، سرعت بالای ۲۵۰ کیلومتر ، فناوری باتری با عمر بالا ، قدرت بالای ۵۰۰ اسب بخار .چهره جذاب خیره کننده.
بنطرم ریویان و تسلا جذاب تر از این مدل بنز هستند و با مشخصات فنی بهتر . با قیمت خیلی کمتر
حمید
پدر خودروسازی واقعا که برازندست برای بنز
پدر کلاهبرداری هم برازنده ی ایلان ماسک دلال
arshiasvj
۲۰۰ اسب کم نیست؟!
امیرعباس
اینقدر سایبر تراک و xm رو مسخره کردیم که ماشینهای بنز هم زشت شد😩
مسعود
عقب و جلوش انگار از اون کیا برقیه (اسمش یادم نی) اسکی رفتن
در کل طراحی بدی نداره ولی عالی هم نیست
ایرادی که وارده شبیه هیچ کدوم از محصولات بنز نیست و این خودش یه فاکتور منفیه به نظرم چون محصولات بنز از دور باید داد بزنه که من یه بنزم
•Mohamad•
بنظر من سری های EQ مرسدس از لحاظ طراحی بیرونی زیاد جالب نیستن مخصوصا EQB اصلا طراحی جلوش با دیگر بخش های بدنه تناسب نداره!
•Mohamad•
البته EQXX نسبت به بقیه سری های EQ بهتره
آرش
برام جالب بود توی متن هیچ اشاره خاصی به طراحیش نشده، از نظر فنی که مشخصه ماشین فوق العاده ای هست ولی از نظر طراحی اصلا هویت و اصالت بنز رو نداره،یعنی اگر لوگوی بنز رو حذف کنن شاید کمتر کسی متوجه بشه که این ماشین بنز هست
Muty
ولله اگه چین اینو زده بود سه هزار ایراد بهش می گرفتید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari