تیم تحریریه
کمپانی خودروسازی تسلا به عنوان اولین شرکتی که محصولات کاملا برقی را در تولید انبوه ساخته است می شناسیم. هرچه از زمان ورود محصولات این کمپانی به بازار بیشتر می گذرد محبوبیت و تقاضا برای این خودوها بیشتر می شود. ولی یکی از نکاتی که همه اقشار مردم امکان خرید آن را ندارند قیمت نسبتا بالای محصولات این خودروساز است. اخیرا این شرکت در برنامه های آینده خود طراحی و تولید یک خودروی کوچک و ارزان قیمت را در دستور کار قرار داده است. در این مطلب سعی خواهیم کرد تمام اطلاعات و آنچه که تاکنون درباره این خودرو به بیرون درز کرده است را در اختیار مخاطبین قرار دهیم.
بچه تسلا که برنامهٔ ساخت آن رسماً برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ اعلام شد، به زمان رونمایی نزدیک می‌شود و حالا گرافیست‌ها رندری احتمالی از آن طراحی کرده‌اند که نشان می‌دهد اولین تلاش تسلا برای ورود به بخش کامپکت چه شکلی می‌تواند باشد. هرچند هنوز نام رسمی این خودرو اعلام نشده اما اغلب آن‌را با نام مدل ۲ می‌شناسیم هرچند که برخی به نام مدل C هم اشاره داشته‌اند. انتظار می‌رود این خودرو در سال ۲۰۲۳ وارد بازار شود و با قیمت پایهٔ ۲۵ هزار دلاری، پایین‌تر از مدل ۳ قرار گیرد. البته تسلا هنوز هیچ جزئیاتی در مورد محصول پایهٔ آیندهٔ خود اعلام نکرده و تنها مرجع ما برای طراحی این خودرو یک اسکچ رسمی است که در سال ۲۰۲۰ طی فراخوانی به‌منظور ارسال طرح برای این مدل جدید افشا شد. در همان سال، ایلان ماسک اعلام کرد که این خودرو طی سه سال آینده یعنی تا ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد.
Tesla-Model-2-4-767x431.webp
همان‌طور که در رندر مشاهده می‌کنید، تسلا مدل ۲ می‌تواند بدنهٔ پنج‌در آئرودینامیک با سقف کوپه مانند، رینگ‌های بزرگ و اوورهنگ‌های کوتاه داشته باشد. همچنین این خودرو می‌تواند برخی ویژگی‌های طراحی مثل خط پنجره، دستگیرها در بیرون‌آی، دماغهٔ بدون جلوپنجره، سانروف پانورامیک و چراغ‌های جلوی LED روی گلگیرها را هم از مدل‌های بزرگ‌تر ۳ و Y قرض بگیرد. بچه تسلا همچنین ممکن است چند ویژگی کراس‌اوور مانند که این روزها بین خریداران بسیار محبوب هستند را هم داشته باشد اما درعین‌حال ممکن است برای این خودرو یک برادر کراس‌اوور هم در نظر گرفته شده باشد. مدل ۲ در داخل به‌احتمال‌زیاد از همان فضای سادهٔ معمول محصولات تسلا با یک نمایشگر بزرگ لمسی اطلاعاتی-سرگرمی استفاده خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود این خودرو با بهره‌گیری از پلت‌فرم اختصاصی الکتریکی و فرم دو جعبه‌ای با کاپوت کوتاه، فضای زیادی را در اختیار سرنشینان و بارهای آن‌ها قرار دهد. برای این خودرو احتمال ارائهٔ غربیلک فرمان بحث‌برانگیز موسوم به یوغ هم وجود دارد.
Tesla-Model-2-3-767x431.webp
اگر تسلا به وعدهٔ خود در مورد قیمت پایهٔ ۲۵ هزار دلاری مدل ۲ عمل کند، این هاچ‌بک کامپکت نه‌تنها رقبای اصلی خود در این کلاس یعنی فولکس‌واگن ID.3 و نیسان لیف را مغلوب می‌کند بلکه حتی از هاچ‌بک‌های الکتریکی ساب‌کامپکتی مثل پژو e-208 و هوندا e هم ارزان‌تر خواهد بود. با این قیمت، بچه تسلا با هاچ‌بک‌های کامپکت درون‌سوزی مثل فولکس‌واگن گلف قابل‌مقایسه خواهد بود و شروع عصر جدیدی را برای خودروهای الکتریکی نشان خواهد داد. در بخش فنی هم انتظار می‌رود مدل ۲ به باطری‌های ۴۶۸۰ تسلا مجهز شود که نه‌تنها هزینهٔ تولید نزدیک به ۱۰۷ دلار در هر کیلووات ساعت را به نصف کاهش می‌دهد بلکه برد بیشتری را هم نسبت به باطری‌های معمولی ارائه خواهد کرد. به گفتهٔ ایلان ماسک، کمترین برد قابل‌قبول برای این خودرو حداقل ۴۰۰ کیلومتر است که عدد خوبی برای یک محصول کامپکت ارزان‌قیمت محسوب می‌شود.
Tesla-Model-2-2.jpg
البته بچه تسلا در نسخه‌های گران‌تر با برد بیشتر هم عرضه خواهد شد که احتمالاً می‌تواند با هر بار شارژ مسافتی به اندازهٔ مدل ۳ دوربرد یعنی ۵۶۰ کیلومتر را طی کند. علاوه بر این، انتظار داریم بتوانیم شاهد ارائهٔ یک نسخهٔ پرفورمنس محور با قوای محرکهٔ دو موتوره هم باشیم که می‌تواند به هاچ‌بک داغ دنیای الکتریکی‌ها تبدیل شود. نسخه‌های بالاتر این خودرو نیز احتمالاً به جدیدترین نسخه از سیستم‌های کمک‌رانندهٔ تسلا مثل اتو پایلوت مجهز خواهند شد اما بعید است که مدل ۲ خودرویی کاملاً خودران باشد. این هاچ‌بک کامپکت تسلا احتمالاً هم برای بازار چین و هم برای صادرات به بازارهای جهانی در گیگافاکتوری شانگهای تولید خواهد شد اما گزارش‌هایی هم به تولید این خودرو در گیگافاکتوری برلین برای بازار اروپا و همین‌طور تولید در ایالات‌متحده برای بازار آمریکای شمالی اشاره داشته‌اند. در صورت تولید مدل ۲ در آمریکا، این خودرو می‌تواند از مشوق‌های دولتی ۱۲ هزار دلاری برای خودروهای الکتریکی تولید داخل هم بهره‌مند شود.
در ادامه بخوانید:
اعلام طرح جدید پیش فروش محصولات شرکت سایپا با قیمت غیر قطعی – دی 1400 + جدول
جدیدترین آمار تولید انواع خودروها در ۸ ماهه سال 1400؛ کمترین میزان رشد در سواری‌های پرتقاضا
تسلا هم در افزایش قیمت محصولات خود مشابه خودروسازان ایرانی عمل کرد
هیوندای آرزا یکی از محصولات لوکس این کمپانی کره ای می باشد که در کشور ما هم بسیار شناخته شده و محبوب می باشد. این خودرو از سال 2006 به…
چری -CHERY – شرکت خودروسازی چینی است، که به عنوان یکی از کارخانه‌های اصلی تولید خودرو و موتور اتومبیل، در جمهوری خلق چین به‌شمار می‌آید. محصولات اصلی چری عبارتند از…
این پژو ۶۰۵ پرسنس است، یک کانسپت الکتریکی که می‌تواند به عنوان پرچم‌داری عالی برای فرانسوی‌ها انجام‌وظیفه کند. طراح این رندرهای جذاب طراح اهل کشور شیلی کارلوس MM است که…
کمپانی خودروسازی کره ای کیا قدمت زیادی در کشور ما دارد. نخستین خودروی کیا در ایران پراید است که در دهه 70 شمسی به بازار کشورمان وارد شد از آن…
دنیای سوپر اسپوت ها هر روز در حال پیشرفت می باشد و الان دیگر رسیدن به سرعت های بالای 400 کیلومتر و شتاب اولیه زیر 2/5 ثانیه امری عادی تلقی…
طراحی و تولید خودروهای پرنده یکی از آرزوهای همیشگی خودروسازان بوده است و اخیرا هم مدلهایی را معرفی و رونمایی کرده اند ولی هنوز تا انبوه سازی آنها راه طولانی…
عزیزم ، تو که خودت جواب خودت را دادی ! « همین مردم بودند که…
اینها همش *** بازی و سیاه بازیه بخدا هیچ اتفاقی برای خودروسازها نمی افته
من شک دارم عدالت برگزار بشه کلا دلال بازی و راند خاری من سی بار…
چه فایده فقط میتونم ی اهی بکشم و حسرت بخورم 800 میلیون 80 ماه بعبارتی…
چه فایده فقط میتونم ی اهی بکشم و حسرت بخورم 800 میلیون 80 ماه بعبارتی…
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
تمامی حقوق محتوای منتشر شده در این سایت متعلق به car.ir است.
بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.

source

توسط autokhabari