کرایسلر در نمایشگاه CES کانسپت ایرفلو (Airflow) را رونمایی کرده که پیش‌نمایشی از آیندهٔ الکتریکی این برند باسابقه محسوب می‌شود. این کانسپت بر اساس معماری تمام الکتریکی جدیدی از استلانتیس ساخته شده و تکنولوژی‌هایی را به همراه دارد که احتمالاً در مدل‌های تولیدی آینده ارائه خواهند شد.

قوای محرکهٔ ایرفلو از دو موتور الکتریکی تشکیل شده که هرکدام ۲۰۱ اسب بخار قدرت داشته و روی یکی از محورها نصب شده‌اند تا سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم کنند. به گفتهٔ کرایسلر، این پلت‌فرم قابلیت تجهیز به موتورهای الکتریکی قوی‌تری را هم دارد که امکان ساخت نسخه‌های پرفورمنس بالا را فراهم می‌کند. این شرکت در مورد مشخصات باطری‌های کانسپت ایرفلو حرفی نزده اما از بردی بین ۵۶۰ تا ۶۴۵ کیلومتر و همین‌طور قابلیت شارژ سریع خبر داده است.

طراحی ایرفلو با فرم کلی آئرودینامیک، خط سقف شیب‌دار، رینگ‌های ۲۲ اینچی و شانه‌های برجسته شبیه کانسپتی است که جولای گذشته در رویداد EV استلانتیس دیدیم. در جلوی خودرو، لوگوی چراغ‌دار کرایسلر در میانهٔ یک نوار باریک LED جای گرفته که جلوپنجرهٔ باریک خودرو را به چراغ‌های جلوی LED متصل می‌کند. سپر جلو نیز با ورودی‌های هوای کوچکی در طرفین که دی‌لایت‌های LED را در خود جای داده‌اند، طراحی ساده‌ای دارد.

در عقب این کانسپت، شیشه شیب زیادی دارد، یک اسپویلر در امتداد سقف مشکی‌رنگ خودرو کشیده شده، درب صندوق از ارتفاع بسیار پایینی باز می‌شود و سپر هم دیفیوزر بزرگی با خروجی‌های هوای اسپرت دارد. در اینجا همچنین چراغ‌های LED کریستالی در کل عرض خودرو کشیده شده و تا حدودی پورشه کاین کوپه را به یاد می‌آورند.

کرایسلر برای اولین بار در سال ۱۹۳۴ از نام ایرفلو برای خودرویی استفاده کرد که در آئرودینامیک پیشگام بود و حالا کانسپت ایرفلو ۲۰۲۲ در زمینه‌های اتصال، هوش مصنوعی و رانندگی خودکار برتری دارد. این ماشین از معماری الکترونیکی و نرم‌افزاری STLA Brain بهره می‌برد که قابلیت به‌روزرسانی از راه دور دارد و خودرو را در طول زمان بهبود می‌بخشد.

هر چهار سرنشین ایرفلو از طریق STLA SmartCockpit به این تکنولوژی دسترسی خواهند داشت که شامل سه نمایشگر روی داشبورد و دو صفحه‌نمایش دیگر در پشت صندلی‌های جلو می‌شود. هرکدام از این نمایشگرها قابلیت شخصی‌سازی دارد و از یک دوربین یکپارچه هم بهره می‌برد که امکان حضور در کنفرانس‌های ویدئویی را در هنگام حرکت برای سرنشینان فراهم می‌کند. این کانسپت همچنین به سیستم STLA AutoDrive هم مجهز شده که قابلیت خودران سطح سه محسوب می‌شود و امکان ارتقاء هم دارد.

کابین چهارنفرهٔ ایرفلو کاملاً جادار است و سقف پانوراما و تودوزی سفیدرنگ احساس دلپذیری را در آن ایجاد کرده است. در شب، سیستم نورپردازی داخلی خودرو که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم ارائه می‌شود، قابل تنظیم خواهد بود و بر اساس سلیقهٔ سرنشینان و محتوایی که در نمایشگرها نشان داده می‌شود تغییر می‌کند. صندلی‌های این کانسپت با چرم نرم گیاهی پوشیده شده‌اند و کف‌پوش‌ها، پارچه‌ها و موکت‌های آن از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند.

کرایسلر با معرفی این کانسپت اعلام کرده است که اولین محصول الکتریکی تولیدی خود را تا سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد کرد و تا سال ۲۰۲۸ به برندی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد؛ بنابراین، کانسپت ایرفلو احتمالاً به اولین محصول الکتریکی این شرکت تبدیل خواهد شد که تا سال ۲۰۲۵ به بازار می‌آید. این ماشین به‌عنوان یک کراس‌اوور الکتریکی با خودروهایی مثل فورد موستانگ مک‌ایی، کادیلاک لیریک و ب‌ام‌و iX رقابت خواهد کرد و کرایسلر را به بازی بر خواهد گرداند.

ممد ژانگولر
از وقتی ماشینا برقی شدن چقدر خودروهای جدید آمریکایی شبیهه خودروهای آلمانی داره میشه
hssn
خبر خوبیه به عنوان برگشت کرایسلر
اما روز پیش که داشتم عکسهاشو میدیدم و به طراحیش دقت میکردم یک چیز از ذهنم رد شد
اونم اینکه عقبش تشابه خیلی زیادی با پورشه تایکان گرن توریسمو داره و این عجیبه…!
به عنوان شرکتی با تاریخچه پر و میشه گفت بزرگ این اتفاق اصلا قابل قبول نیست…
جدا از اون پروفایل جانبی فرم کلی مشترکی با موستانگ مک-E داره که بدلایل آیرودینامیکی میتونه باشه
در باقی قسمتها طراحی نویی داره و جذابیت خاصی داره بخصوص طراحی داخلیش که زیباست
امیدوارم کرایسلر بازگشت موفقی داشته باشه و دچار سرنوشت پونتیاک و غیره… نشه
– A M I R –
نمیدونم خوشحال باشم یا نه، از طرفی کرایسلر بعد از مدت ها داره با یه مدل جدید برمیگرده و از طرفی طراحی این مدل جدید هیچ ربطی به کرایسلر نداره! حیفه با این همه قدمت یه طراحی بی اصالت ارائه بده.
پدرام
عقبش چرا شبیه پورشه شده؟
ارش
طراحی جذابی داره .کمی شبیه کرایسلرهای دهه ۹۰ هستش.
مردیم از خوشی
شرکت ها مسابقه گذاشتن هر کس تونست زشت ترین ماشین برقی را تولید کنه ! اون از بنز و تویوتا و اینم کرایسلر
البته کابین هاشون خوبه
یوسف
من امیدوار بودم استلانتیس کرایسلر رو به عنوان یک برند لوکس احیا بکنه و از المان های طراحی مدل های نام آور کرایسلر در ایجاد یک زبان طراحی تازه بهره ببره. این چیزی که میبینم یک خودروی نیمه لوکس الکتریکیه. البته بازم خیلی بهتر از شرایط کنونی کرایسلره که تنها یک ون میفروشه.
iman
مشخصات خوبی داره و ظاهرشم پسندیدم و مهمتر اینکه کرایسلر هست کاملا قابل رقابت هست
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط autokhabari